mandag 28. januar 2013

I vår skal det være Lilla!

Joda, årets farge er Indigo, eller lilla - i alle mulige nyanser. Lilla er en nydelig farge, og kan virke både beroligende og oppkvikkende på en gang! 

Når jeg er ute på tur har jeg alltid mobilen med meg, og knipser litt bilder her og der til inspirasjon og ønskelister! Tenkte å dele med dere bildene jeg tok under siste handletur;)


Jeg liker veldig godt Home & Cottage. 
Mange fine ting, greie priser, kvalitetsmøbler...og ikke minst; en butikk proppfull av gode idèer til hvordan en kan style sitt eget hjem!
 Jeg bare elsker disse stolene, de er så vakre! Hadde jeg bare hatt en lottogevinst i veska...;). Det vitrineskapet i grått kunne glatt få bo her, du ser litt av det på bildet under også..


Er ikke denne lampen nydelig? Ønsker meg denne, men har ikke noe bord den kan stå på. Kanskje jeg må ønske meg et av dem også;)? Mannen min (og sikkert en del andre) bare rister på hodet over min interiørinterresse, men det er jo bare så utrolig gøy! Kunne glatt gått en hel dag jeg altså, og bare sett og tatt bilder, kjent på stoffer og tekstiler, og tenkt på hvordan jeg kunne satt ting sammen. Fått gode idèer til hvordan en kan bruke egne ting, og ikke minst til DIY prosjekter!


Dere kan tro den urnen på bildet var lekker. Svær og tung, og jeg så for meg den på gulvet i gangen vår ved siden av et lekkert bord, et buefromet vindusspeil fra Lene Bjerre og med en lekker stålampe på den andre siden...Lammeskinn på gulvet, og et stettfat. 
Dèt hadde blitt lekkert....!

 
  Se på alle disse herlige lampene! Bare måtte ta bilde av dem! Jeg synes de er lekre alle sammen, men så liker jeg veldig godt den litt rå, industrielle stilen mot det klassiske. Mykt og hardt på en gang. Kanskje du finner din favoritt? Jeg likte faktisk den store brune i jern, tror den kunne blitt råstilig over et grovt plankebord i patinagrått med kryssben, langhårede lammeskinn i brunt og grått, Louis Ghost stoler fra Kartell og grå og sorte Tolix stoler.

Det er lov å drømme ikke sant?
Og så er det jo snart lotto, er det ikke ;)? 

13 kommentarer:

Nennes sa...

Så mye fin :)
Uff, får jo lyst på nye ting hele tiden. :)

Ha en fin kveld!

Klem

mirjamsdrøm sa...

Den som var millionær.......sukk!
Kjempemye fint her! Lilla er absolutt en favorittfarge :)
Ha en fin uke!
Klem klem

Petrine ~ Nederst i havna sa...

Lilla er så lekkert!
Vært min favorittfarge i mange år :)

Håper du har hatt en fin start på den nye uken :)

mitt hjärtas fröjd å glädje sa...

Åh stolarna var ju jätte fina!! De skulle jag vilja ha:)
Kram

Ingrid Louise sa...

Masse fint å drømme seg bort i ja...
H & C er en av mine favorittbutikker...L.O.V.E
Lilla er en nydelig fargen,men den får bare være fremme i perioder hos meg,den blir plustelig "to much" innimellom!
Strålende fin ny uke til deg,klm ingrid l

NOSTALGI I NR. 9 sa...

Så mye fint, takk for at du deler disse herlige inspirasjonsbildene :-) klem Anita

toves sammensurium sa...

Skulle også gjerne hatt en lotyogevinst....behøver ikke titalls millioner men en liten dråpe please??
Men like gjerne (nesten) skulle jeg hatt Home & Cottage i nærheten...en butikk som jeg eeeelsker rett og slett.Kjenner jeg får abstinenser når jeg ser på bildene dine..så mye fint!Sukk og stønn;)
Toveklem:)

Anonym sa...

Howdy powdy, mam! ;-)
Lilla ja, det har vært ein favorittfarge sida tenåra, og eg var så fornøyd då det endelig begynte å bli populært for eindel år sida i ineteriørverden. I min ungdom (det rosa 80-tall med høysåte til hår og Ballgenser vettu...)då var lilla ein skikkelig frike-farge! Det var nesten einsbetydans med palestinaskjerf og obligatorisk medlemmskap i "ikke mobb kameraten min" hvis du då ikkje var formingslærer, utdanna ved husfliden! Godt det har endra seg, så mi andre "ukvalisfiserte" au kan ikle oss den smukke fargen. Men eg blei litt forskrekka at den kommer nå, til våren!? Dei lillanyansene eg har sett reklamert har liksom vært så mørke, rart at dei ikkje heller promoterer lavendel/syrin-toner, eller kanskje eg ikkje følger heilt med...syns kanskje bare at det var litt rart nå til våren-æ du enig, eller?
Du Gry, eg måtte smile her om dagen, imangel på nytt innlegg fra deg (hint-hint)så gjekk eg tilbake i arkivet ditt og så og las mange flotte innlegg, med ditto bilder til. Og vet du hva? Utrulig mye eg drar kjensel på...mi må visst ha litt lik stil, for mi har mye likt. Men dei gjevaste tinga dine, dei fins ikkje hos meg, det er slike småting som ei lykt, ei lampe osv osv.
Håper du og dine har gode dager, og idag tenkte eg så på deg, når snøen på verandaen her heime allerede hadde begynt å tine opp. Då har vel iallefall fruen i Grimstad vårstemning, tenkte eg, antar at dere har det endå mildere enn oss!? Eg gleder meg au til våren, men liker nå himla godt denne tida då mi kan skimte vårsola om dagen, men likevel fyre opp peisen og ein haug med stearinlys om kvelden - idyll..."å de´liår´mi" eller hur!?
Ha ein god kveld i din vakre heim - klem fra Annette ;-)

Notre-de-maison/ Gry sa...

Ja, det er urolig mye lekkert å velge i, det er ikke akkurat mangel på det hos Home & Cottage. Ha en fin kveld, klem

Notre-de-maison/ Gry sa...

Ja, jeg vet du liker lilla, og det passer jo også utrolig godt hjemme hos deg! Skulle gjerne hatt et litt større shoppingbudsjett;)! Ha en fin kveld! Klem

Notre-de-maison/ Gry sa...

Lilla er nydelig, og kan kombineres med utrolig mye flott! For ikke å snakke om alle de forskjellige nyansene! Gleder meg til å se resten! Ha en fin kveld!

Notre-de-maison/ Gry sa...

Ja, de er så fine! Skulle gjerne hatt dem alle sammen. Lov å drømme!! Ha en fin kveld! Klem

Notre-de-maison/ Gry sa...

Hei på deg! Lilla får ikke bo her heller i store deler av året, jeg trives mest med det hvite og grå. Men inspirasjon er alltid deilig! Ha en fin kveld! Klem