onsdag 30. januar 2013

Et lite DIY prosjekt i gangen...

Endelig i gang! 
Jeg har kjent at det har kriblet i fingrene en stund etter et nytt prosjekt, og jeg har ikke helt klart å finne noe å begynne på. Kan tro det var deilig når idèen endelig slo meg, og jeg kunne finne frem malekosten!
Det er så utrolig gøy å male, og så herlig å se hvordan ting kan endre seg på bare noen minutter!


Denne gangen var det ikke de store prosjektene, faktisk var vel dette unnagjort på en knapp time. Men artig var det!

For en god stund tilbake kjøpte jeg en kunstig eføy som egentlig var en del av en vindusutstilling i en blomsterbutikk her i byen, men som de skulle skifte ut. 
Blomsterpotten den stod i var rød, og eføyen var full av flere røde bær. Greit nok der og da, og så har jeg egentlig stagnert litt mht hva jeg skulle gjøre med den.


Nå skulle den altså bli "ny", og fordelen med å være en som har både små og store prosjekter på gang, er jo nettopp en kjellerbod full av verktøy og maling. Mye maling, og mange fiiiine farger! Valget falt på S5000N som er en ren grå, og litt kjølig farge. Denne fargen er nydelig i rom med mye lys, og klassisk og fin i mørke rom ( se soverommet vårt). 
Blomsterpotten ble vasket ned og pusset litt, og malt to strøk.
  Jeg synes den ble utrolig mye finere i grått enn i rødt, og det hjalp godt å få av de røde bærene!

Eneste som er dumt med små prosjekter, er at de blir ferdige relativt fort. Og jeg klør fortsatt i fingrene etter å gjøre noe mer...
Dermed begynte jeg likegodt på ett til...
Og det får du se imorgen!

Ha en fin kveld alle sammen! 
 Gleder meg til å høre hva dere synes!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Å hjelpes, å lekkert, Gry!!! Er det lov å bli misunnelig? Nei, nå tuller eg, men imponert; DET er eg! Vakker, delikat, med en touch av kjølig eleganse, tenker eg ein interiørkonsulent hadde kalt det! Du er himla flink altså og forresten; kan du være så elskverdig å telepatere over noe enrgi via dataen? Takk og go´natt fra heia! ;-)

mitt hjärtas fröjd å glädje sa...

så fint det blev med lite ny färg!
Ha en fin dag.
Kram Jennie

Linnette i SkippertaksHuset sa...

For en forskjell! Vel anvent time, det der. 5000N er min favoritt-grå, har noen vegger med den ;)

Ha en fin torsdagskveld!

Notre-de-maison/ Gry sa...

Tusen takk, Anette, så koselig hilsen! Det var fine ord! Artig at du likte fargen og prosjektet mitt, det er alltid spennende å sette igang noe nytt! Jeg er veldig fornøyd, og synes den passet mer inn i gangen vår nå. Takk igjen for så fine ord, setter veldig pris på det! Ha en fin kveld! Klem

Notre-de-maison/ Gry sa...

Tusen takk, Jennie! Koselig at du likte fargen! Ønskerc deg en fin kveld, klem

Notre-de-maison/ Gry sa...

Ja, ikke sant? Nydelig farge, og jeg synes det ble fint. Vi har denne fargen på soverommet, og er veldig fornøyd! Gøy når en finner noe som en liker! Ønsker deg en fin kveld!