søndag 20. januar 2013

Dagens prosjekter, og litt gjenbruk!

Jeg klør i fingrene etter nye prosjekter! Noe å bygge, male, montere....
Problemet er at jeg ikke har noe av dette hjemme! Så inntil jeg finner på noe lurt, så får jeg bruke det jeg har fra før. 
Dermed ble dagens prosjekt et "nytt" lysfat i stua, ihvertfall enn så lenge. For en god stund siden var jeg innom bruktbutikken her i Grimstad, og de har mye fint de selger for kommisjon. Jeg har funnet to fine lysfat der, og det ene har nå fått plass i stua.

 

 Fatet er ikke så stort, og ovalt i formen. Det gir en liten utfordring mht hva en kan bruke på, men jeg synes det ble fint! Jeg har brukt hjerter og kongler fra Lene Bjerre, sammen med to telysestaker i sølv. Koselig med telys, og litt tryggere mht brannfare når det er så mye på fatet. De to trommene er også Lene Bjerre, og egentlig er alt fra julekolleksjonen. Jeg liker naturfargene, og siden det fortsatt er vinter synes ikke jeg det gjør noe å bruke dem ennå.


Egentlig er det rart hva folk ønsker å selge. Jeg hadde aldri solgt disse selv, for de kan jo brukes til så utrolig mye! To lysfat for en femtilapp kan vel også kalles for et kupp;). Det andre lysfatet jeg fant er stort og rundt, og jeg har vel ikke helt funnet plassen til det ennå... Men apropos det å selge noe brukt, det skal jeg også prøve meg på for første gang i dag! Jeg skal nemlig legge ut en hel haug med interiør og lykter og lamper på Finn.no i dag. Etterhvert som jeg har funnet nye ting, og siden vi flyttet fra Stavanger så har det blitt liggende litt her og litt der i diverse boder og hyller. På tide med noe nytt, og herlig å få mer skapplass nede!



Jeg er veldig spent, for tenk om ingen liker det jeg vil selge! Huff...da får jeg bare gi det bort, eller kjøre det til Heftingdalen. Tror jeg har ihvertfall syv lykter fra Perfect Home osv, håper noen vil kunne bruke dem da de er for fine til å bare kaste.
Jaja...blir spennende ihvertfall! Nå skal jeg ned og ta bilder, og så kommer annonsen på nett i løpet av dagen. 

Ellers blir det kanskje noen kanelboller idag, og til middag skal jeg lage thaigryte. Dèt er også noe jeg ikke har laget før, men jeg får si som Pippi, at dermed "klarer jeg det sikkert"!

Hva er dine søndagsplaner? Eller har du også gjort noen kupp i det siste? Tips tas imot med takk, og har du noen gode idèer til prosjekter, så tar jeg gjerne imot det også!

Ha en super søndag alle sammen!

6 kommentarer:

Nennes sa...

Nydelig:)
Koselig med levende lys!

Ikke solgt selv på finn, men du verden jeg har handlet på finn....
:) mannen min har hentet møbler osv både fjernt og nært...he,he.
Ha en fin dag!

Klem

baronivegen sa...

Hei på deg Gry:)
Så koselig innlegg og så nydelige bilder:)
Kjempe fint fat med så masse fine ting på. Kongler er kjempe fint og så dekorativt.
Lene Bjerre har så utrulig mykje fint:).
Her har dagen gått til litt rydding og dilling, eg er endelig ferdig og mala gangen, så no gjenstår det rydding og setta ting på plass. Det blei så fint, og gler meg til og visa på bloggen:). No ventar vi snart kaffibesøk:).
Fortsatt fin søndag:)
Klems Evelyn:).

Tindrande Auge sa...

superfint!

Finn.no er genialt, jeg har fått solgt unna masse rart der ;P, restene har gått til loppemarked :D
Håper du får en flott kveld videre! Og kanksje noen salg ;) Klemmer fra Nina

♥ Netta ♥ sa...

Så utrolig lekkert lysfat hos deg. Alle detaljene passet perfekt sammen. Man trenger å fornye heimen litt etter jul, da blir det litt tomt liksom.

Hørtes herlig ut med kanelboller og thaigryte, perfekt meny på en søndag ;-)

Klem
Netta

evalevabo sa...

Åh så fina bilder. Har du nån app på datan eller speciell kamera??
Nyfiken.
Svara gärna på min blogg.
Kram Eva

Guttemamma sa...

Skikkelig fint på fatet ditt!! Lykke til med salget, tipper det går fint. Jeg burde sikkert ryddet litt i skuffer og skap jeg og!!
Klem♥