torsdag 20. desember 2012

Zinkformer til borddekking!

rett før jul er det mye salg på julepynt, og jeg liker å finne fine ting jeg kan bruke til å pynte bordet med! 

Jeg har blitt veldig glad i naturtoner og zink, og jeg ble så glad da jeg fant disse herlige formene til halv pris for noen dager siden!


"Store sandkakeformer" som ungene sa; og kanskje er de ment som potter eller fat, men jeg skal bruke dem som kuvertpynt! Jeg tror det blir flott å ha dem fylt til randen med pynt, og sette glass med forrett eller dessert oppå. 

Jeg kombinerer dem med mitt fineste service og tele sølv, og det ble røft, og fint på en gang. Her har jeg brukt hvite tøyservietter sammen med grå papirservietter. Litt kongler, silkebånd og julekule fra Lene Bjerre, og litt kunstig granbar. Klassisk mot det røffe og litt rå.


Jeg tok likegodt tolv stykker med meg hjem, og jeg gleder meg til å ta dem i bruk på ordentlig!
  
Hvordan er det hos deg? 
Har du noen gode tips til bordekking så tar jeg gjerne imot!

2 kommentarer:

Ingrid Louise sa...

Kjempefine var de!! Og lurt og stilig å bruke dem sånn!!
Jeg pynter ganske likt hvert år,bytter gjerne servise og servietter...
Ellers er det den lyse linduken,kongler,granbar,lysglass\sandkakeformer og litt julekuler...
På julaften sniker det seg inn litt rødt på bordet for da blir mannen så glad,hihi!!
Kos deg de siste dagen før jul,klm ingrid l

Petrine ~ Nederst i havna sa...

Ønsker deg en riktig god jul ♥
Klem