torsdag 13. desember 2012

Tips til innpakkning av årets julegaver!

Det å pakke inn julegaver her i huset, det er en lyssky affære, for det må gjøres etter leggetid og i størst mulig stillhet. Ellers tar det ikke lang tid før vi har to sett små øyne bak en dør som lurer på hvorfor stuebordet er en herlig samling av fargerike papir og fulle plastposer..;)


Men faktisk; så er det pakke inn julegaver noe av det koseligste jeg gjør før jul! De andre årene har jeg fort bare latt butikkene pakke inn, eller brukt diverse julepapir jeg kom over . Men i år fikk jeg lyst til å gjøre litt mer, og pynte hver enkelt pakke. Jeg vet jo hvor glad jeg blir over å motta slike pakker, så da er det kanskje på tide å gi litt tilbake? 


Det er jo mange ting en kan bruke for å pynte pakkene, og ikke behøver det å koste noe heller. Ofte er det jo litt glitter og andre ting igjen etter at en har pyntet til jul, eller litt rester fra ifjor? Jeg har brukt litt gammelt, og kjøpt litt nytt. Kongler har jeg funnet i skogen, og rosene av brunt silkepapir har jeg laget av rester fra gaver jeg har fått i året som har gått.


Noen av årets julegaver;)
 Pynten jeg har kjøpt har jeg funnet på Fargerike og Kulør. Sistnevnte fører Panduro, og der er det mye flott pakkedekor. Jeg fant denne store rullen med hvitt papirbånd til gavene som alternativ til vanlig pakkebånd.Tror jeg har nok til neste års gaver også;). Etiketter som "til og fra " lapper, og litt grov hyssing er alltid fint! Panduro har også noen kjempesøte pepperkakemenn; - og damer som har lim på baksiden. Ganske fine på en bakgrunn av gråpapir! Det er jo også utrolig mye forksjellig og nydelig papir å velge mellom; men nå hadde jeg en stor rull gråpapir liggende og da er det jo greit å bruke det en har også;)?


Hvordan er det med deg og pakkene i år?  

6 kommentarer:

Petrine ~ Nederst i havna sa...

Så flotte pakker!
Jeg har ikke fått pakket inn så mange enda, annet enn de som skulle sendes, men i helgen tenker jeg å bli ferdig :)
Hvordan de skal se ut planla jeg allerede en gang i sept./oktober... hi-hi... :)

Tenker det er mange som er fornøyd med å få pakke fra deg i år :)

Romantikk-takk. sa...

De var jammen flotte,heldige er de som får så lekre pakker. :) Nydelig juletreet ditt. :)
Klem Mette.

ingridsboble sa...

Så fint du har pakket inn! Da blir spenningen kanskje enda større når de ligger og "lyser" under juletreet :)
Ha en strålende fin adventshelg i snøstormen!
Ingrid

Notre-de-maison/ Gry sa...

hehe...godt jeg ikke er alene, Petrine! Hvilke farger har du valgt deg ut? Kos deg med innpakkning i helga;)Klem

Notre-de-maison/ Gry sa...

Så koselig, Mette! At du likte både juletre og julegaver! Setter veldig pris på å høre det, er jo alltid spennende å legge ut bilder av årets juletre;). ha en fin dag, klem

Notre-de-maison/ Gry sa...

Hei Ingrid! Håper jo det, at de setter pris på at pakken er pyntet litt ekstra også. Gir jo litt forventinger til hva som er inni håper jeg! Ha en fin helg, klem