mandag 31. desember 2012

May old acquaintance be forgot...

Ja, så er det blitt siste dagen av 2012, og igjen sitter jeg her og tenker gjennom året som snart har gått. Husker godt i fjor da jeg skrev denne sangen i innlegget mitt på nyttårsaften, og var full av optimisme og glede for det nye året. Mon tro om jeg hadde vært det; hadde jeg visst hva året kom til å bringe. Denne sangen har vel sjelden vært spilt så ofte hjemme hos oss som denne julen. Det er noe i den teksten og sangen som bare gjør godt å høre på. Dette året har virkelig gitt oss utfordringer, og lært oss å ta vare på de gode stundene og verdsette dem når de kommer forbi.

For oss har desember vært en en blandet opplevelse. Jeg har hatt en herlig jul med min mann og våre barn, men den har også vært preget av at min far har blitt dårlig, og at det blir lengre mellom de gode stundene vi kan ha sammen. 


På mange måter sitter jeg med følelsen av at vi har feiret vår siste jul med pappa, og det er jo både vondt, og sårt å tenke på. Så midt oppe i all glede og barnslig lykke over julegaver, snø og julenissen, har det vært en aldri så liten utfordring å smile og være med på deres glede. 

Men slik er det, livet har sine egne planer for oss, som ikke alltid er det vi selv ønsker, eller håper for fremtiden. 

Er det noe som følger med meg oppe i alt dette, så er det å verdsette gode stunder, uansett hvem man har dem med. Lage gode minner, ta bilder, kose seg når en kan, og ikke la bagateller overskygge og ta stor del i hverdagen. Det er ikke noen garanti for noen av oss at vi får så mange hverdager å dele, og da er det jo ekstra viktig å verdsette selv de små øyeblikkene, som en så altfor fort tar for gitt.

Så kjære lesere og følgere; takk for alt i 2012, og selv om jeg med delte forventninger ser frem til hva året 2013 har å by på for meg og mine, så er jeg utrolig glad for alle besøk, og alle koselige hilsner jeg har fått. 

Ønsker dere det beste som livet har å by på i året som kommer, og mest av alt; ønsker jeg dere "TiD". 

Dèt er nemlig hva jeg ønsker meg for det nye året..."TiD"...nok "TiD"..

GODT NYTT ÅR!

12 kommentarer:

Tre Engler sa...

Hei!

Tusen takk for kjempe koselig spor inne hos meg:)
Kjempe kos at nye herlige mennesker finner meg:) samtidig oppdaget jeg en herlig blogg som jeg kommer til å følge:)
Har lagt meg til som følger:)
Ønsker alt godt for deg og dine for det nye året 2013 og håper det går bra med din Far!
ØNSKER DEG ET RIKTIG GODT NYTTÅR:)
Klem Merete

Hos Jorunn sa...

Hei Gry! Takk for hyggelig hilsen hos meg, det var fint for da fant jeg inn til din kjempefine blogg..jeg la meg like godt til som følger.

Skjønner godt at julen var litt "todelt" for deg, ønsker god bedring med din far!

Ønsker deg et riktig Godt Nytt År og gleder meg til å følge deg i 2013.

Klemmer fra Jorunn

mirjamsdrøm sa...

Herlige viktige ord! :)
Ønsker dere en fin kveld, og håper det nye året også vil bringe mange gode stunder og gode minner!
Ser frem til nye te-slaberas og kos!
Godt Nytt år!
Klem fra meg :)

"Mira" sa...

Tusen takk for koselige kommentarer hos meg, og for at du deler den fine bloggen din med meg.

nå kom det tårer frem i øynene mine,
Håper det går bra med din far.

Vet litt åssen det er, mista min pappa 3 januar i fjor.

Sender deg og dine ein Nyttårsklem,

Livets drøm/Eva Elisabeth sa...

Ønsker deg et godt nytt år
klem

mitt hjärtas fröjd å glädje sa...

God fortsättning på nya året som just börjat.
Kram Jennie

Notre-de-maison/ Gry sa...

Hei Merete! takk for koselig hilsen, og ikke minst for at du legger deg som følger hos meg! Det setter jeg veldig stor pris på! Takk for koselig hilsen mht pappa, jeg håper også det vil bedre enn det har. Gode ønsker for deg i det nye året! Klem

Notre-de-maison/ Gry sa...

Hei Jorunn! Tusen takk for hilsen, og gjett om jeg bele glad da jeg så du hadde lagt deg til som følger hos meg! Veldig koselig, og jeg håper du vil trives her hos meg. Takk for hilsen mht pappa også, jeg håper det vil gå bedre snart. Godt nytt år til deg og dine også! Klem

Notre-de-maison/ Gry sa...

Hei Mirjam! Såklart vi skal få til mange ksoelige jentekvelder og lunsjer, og kanskje et par liter eller to med te i dette nye året! gleder meg allerede. Godt nytt år til deg og dine!Klem

Notre-de-maison/ Gry sa...

Hei Mira. Føler med deg også, det er noe med den todelte følelsen i jula, både glede og srog og bekymringer pakket sammen i ett, og samtidig se glad og fornøyd ut ovenfor de små som selvfølgelig skal ha sin beste jul i år også. Ikke lett, og jeg tenker på deg. Det må ha vært tøft for deg i fjor. Ønsker deg og dine det beste for året som så vidt har begynt. Klem

Notre-de-maison/ Gry sa...

Godt nytt år til deg og dine også; Eva Elisabeth! Klem

Notre-de-maison/ Gry sa...

Godt nytt år til deg også; Jennie! Gleder meg til å lese mer i den flotte bloggen din! Ha en flott dag, klem