fredag 7. desember 2012

Julesteming på trappa anno 2012

Merkelig hvordan hukommelsen kan spille en et puss...for jeg kan nemlig ikke huske at julelysene som jeg hvert år har hatt rundt søylene på trappa har blitt borte. Uansett hvor jeg lette så fant jeg bare ett sett, og det kommer jeg jo ikke langt med. 


Så etter flere dagers intens leteaksjon til hele familiens store frustrasjon ( for mamma er jo ikke akkurat i strålende humør når jeg ikke finner ting jeg trodde var lagt ett sted), var det bare å innse at dette ikke gikk. Dermed var det duket for å gå og se etter nye lys, og det er jo egentlig ganske mye å velge i! Nå kommer det aldri opp selvlysende julenisser eller sleder på vårt hus, men av andre litt mer "rolige" versjoner var det jo litt å velge i. De nye versjonene av LED lys er jo varmt gule også, og ikke isblå som den jeg hadde før. Så når anledningen for utskiftning bød seg; fikk jeg lyst til å prøve å sette lys på de to store thuja trærne på hver side av trappen isteden


Turen gikk til Jernia, og der fant jeg noen kjempefine nett med 300 lys! Helt genialt spør du meg, å bare kunne pakke hele treet inn i netting istedet for å surre det rundt slik en gjorde før. Kjapt, greit og fint; akkurat slik jeg liker det;)

Så nå er det julestemning på trappa også;)

3 kommentarer:

ingridsboble sa...

Så koselig dette ble!
Ha en flott desemberhelg :)
Ingrid

Notre-de-maison/ Gry sa...

Hei Ingrid! Tusen takk, så koselig! Ha en flott helg du også!

Jijji sa...

Så koselig!Lys er rett og slett veldig stemningsskapende og et absolutt must til jul.

Ønsker deg en fortsatt herlig adventstid!

Klem fra Jijji