lørdag 15. desember 2012

Da var gangen pyntet til jul...

I dag lasser det ned med snø, rene vinterstormen på sørlandet! Utrolig deilig å bare være inne og slappe av. Godt at huset er julepyntet og og at jeg ikke trenger å tenke på at det er så mye å gjøre nå siste ukene før jul. Jeg pynter ikke hele huset, men loftstuen, guttenes rom og førsteetasje får pyntet seg til jul!


Tenkte jeg ville vise dere hvordan jeg pyntet gangen i år! Jeg har en girlander av kunstig granbar som jeg har lagt rundt døren. Det er samme type girlander som jeg har over vinduene i stua. 


 Girlanderen er pyntet i naturtoner den også, og pynten er litt forskjellig som jeg har spart opp og kjøpt på salg etter hver jul de siste årene. Mye er i zink, og kremmerhusene har jeg laget selv og kledd med juletestamentet og brun silketråd. Litt kongler, og vips så er gangen klar til jul!

For oss har disse to englevingene en spesiell betydning, og følger oss hele året.

Det kan bli veldig fint og koselig selv om ikke granbarlukten er spredd over hele huset;) 
 

Nå skal jeg og guttene mine kose oss med en julefilm. Hvis dere ikke har sett "Arturs Julegaverace" så kan jeg anbefale den. Utrolig artig og koselig film nå i førjulstiden!
Ha en fin søndag alle sammen, om dere er innesnødd eller ikke;)

6 kommentarer:

Anonym sa...

Kjempelekkert altså...du er utrolig god til å pynte til jul! Ikke for mye, ikke for lite, klassisk og koselig. Ikke vanskelig å se at du koser deg! Ha en fin helg, klem

Anonym sa...

Stilig...hvor har du kjøpt den girlanderen? Er den i ett langt stykke, eller har du "spleiset" den på midten? Ser det er kongler i den også. Så en på Plantasjen i fjor med kongler, er dette en slik? Takk for tips, lurer på å "kopiere" litt hvis det er greit;)Klem

Anonym sa...

Beautiful, my house is next in line! I just love the way you decorate Your home for Christmas. Especially the fireplace is wonderful! Have a lovely weekend! Hugs, Liza

Notre-de-maison/ Gry sa...

Hei! Tusen takk, det var kjempekoselig å høre! Og ja, jeg koser meg jeg, julen er en herlig tid! Ha en fin dag, klem

Notre-de-maison/ Gry sa...

Hei! Den girlanderen kjøpte jeg på Plantasjen for noen år siden. Mener å huske at den er et langt stykke, og noen av de jeg har kom med kongler i. Akkurat denne over døren har jeg satt kongler i etterpå, fikk tak i en pose på Fargerike med nydelige store kongler! Ha en fin dag, klem

Notre-de-maison/ Gry sa...

Hi Liza! How lovely to hear from one of my foreign readers! Thank You so much, it`s always nice to recieve such a lovely greeting. Have a nice day! Hugs; Gry