tirsdag 18. desember 2012

Jul i stua...

Nå har jeg hele tre fridager fremover, og de skal brukes til å få pyntet ferdig til jul, handle inn, og få de siste julegavene på plass. Lage ukesmeny, og planlegge besøk og baking av kaker.
Akkurat nå sover lilleskatt, og jeg har på Andrea Bocelli " The Christmas song" og kooooser meg med å julepynte og vaske i stua! Ingenting er som de gamle amerikanske julesangene. Disse vokste jeg opp med, og det blir aldri jul uten dem.


 Ute snør det, og inne lukter det grønnsåpe. Ihvertfall enn så lenge;). Jeg får nyte en ryddig stue og kose meg med levende lys og duftlys lenge det varer. Dette lyset fra Durance fikk jeg av en god venninne av meg. Det lukter nydelig, og så gir det et fint lysspill mot juletreet i speilglass.
 

Litt flere blomster her og der, og en hvit nystrøket duk så er vi i mål. Julen er utrolig herlig, elsker å pynte og dille her og der, og dette er jo absolutt tiden for det. Blir jo litt å støvtørre på, men alt tåler litt såpevann og en støvsuger, og da går det jo greit;).


Barokk lysekronen over spisestuebordet er fra CKL interør. Det var denne jeg var så heldig å vinne i Vakre Hjem & Interiørs sommerkonkurranse. Gleder meg over denne hver eneste dag, og det er som Franciska fra Franciskas Vakre Verden sa; den er et smykke
 
 
I dag har guttene pyntet det store juletreet i loftstua, og koset seg masse. de lurte veldig på om det ble dobbelt opp med julegaver nå da, siden vi skulle ha så mange juletrær;). Fikk meg en aldri så liten overraskelse i dag også! La plutselig merke til at jeg hadde så mye trafikk på bloggen min fra Agderposten! Ikke så rart da jeg fant dette:
Utrolig koselig!
 
Ha en strålende tirsdag alle sammen, kun seks dager igjen til jul! 

2 kommentarer:

Ingrid Louise sa...

Nydelig pyntet...
Bloggen og bildene dine er veldig tiltalende!! :-)
Fine dager fremover mot den store dagen!!
klm ingrid l

Notre-de-maison/ Gry sa...

Hei Ingrid Louise! Tusen takk, det var koselig å høre! Ønser deg og dine også en fredelig og koselig førjulstid! Klem!