søndag 2. desember 2012

En helt spesiell dag...

I dag er en helt spesiell dag her hos oss. Ikke bare er det første søndag i advent, noe som betyr at den store ventetiden mot jul er i gang. Her i huset har forventningene vært tilstede i mange dager ( uker?) allerede. I går knep jeg eldstemann på julegavejakt i huset; så nå må jeg finne frem nøkkel og låse litt her og der....Det er jo artig da, at spenningen er sååå stor!


Men aller mest er det en spesiell dag fordi vår yngste lille gutt er to år i dag. De som kjenner oss vet at denne dagen er en helt spesiell merkedag for oss, og jeg kan ennå sitte og se på det lille ansiktet og tenke på hvor heldige vi er som kom i mål. Så i dag har vi kost oss, og lekt og pakket opp gaver, og nå ligger lillegutt og sover. De store guttene spiller med dagens kalendergave ( Skylander Giants er et godt tips), og min kjære ligger på sofaen og ser på sporten i snorkende tilstand. En rolig søndag, og litt bloggetid til mamma;). 
Ville vise dere litt julepynt fra kjøkkenet i dag:)


Granbaret er pyntet med julepynt fra Riviera Maison, og hjemmelagde kremmerhus med juleevangeliet på skal fylles med kongler og nøtter litt nærmere jul

  Gardinene henger oppe hele året, og jeg henger bae litt pynt på i juletiden. I år fikk de tre vinduene på kjøkkenet denne kransen på i midten. Den er grønn og blanke "dråper" eller "steiner" på. Blinker nydelig i lyset, og gjør mye av seg på den hvite bakgrunnen. 

 
Men, adventstiden ikke jo ikke bare en tid for nedtelling til jul med pakkekalender og juleforberedelser, men det er også en tid hvor vi tenker litt mer på hvor heldige vi faktisk er. Vi har hverandre, og tre deilige unger, og et godt hjem. Gode venner og familie, herlige naboer, og jobber vi trives i. Vi har mye å være takknemmelige for, og som er lett å glemme i hverdagsmas og tidsklemme. Det er jo ofte på denne tiden av året med alle reklamene, og denne annonsen til den ensomme damen i Oslo at en får en liten "vekker" om at en egentlig har det veldig godt. Viktig å huske på når en stresser fra butikk til butikk i dagene før jul, og irritasjonen over kassakøen overstigen gleden over jul og alt den innebærer.

Så dagen i dag er helt spesiell for oss; preget av både førjulskos med lang frokost, bursdagsfeiring og kveldsvakt i akuttmottaket. 

Idag; 
er en En God Dag!

8 kommentarer:

ingridsboble sa...

Gratulerer med lillegutt!
Og nydelig pyntet har du gjort :)
Nyt søndagen med alt den har å by på!
Klem fra Ingrid

Janne sa...

Nydelige bilder du viser!! Og et stort
grattis med dagen til lillegutt!!!
Det er min dag også i dag:))))

Ang. reklameside som spretter opp hos meg..så er jeg helt fortvilet. Aner ikke hvordan jeg skal få det bort.
Jeg kan selv ikke se det, men vet det er flere som irriterer seg over dette..skikkelig kjedelig er det.

Vel, ønsker dere en superflott feiring og 1.søndag i advent!
Stor klem fra Janne

mirjamsdrøm sa...

Høresut som dere har hatt en fin søndag :)
Deilig å kose seg hjemme!
Det er viktig å huske på hvor godt vi har det ja, ikke alle er like heldige...
God julestemning hos dere!!
Du er jo så flink!
Ha en fin kveldsvakt ;)
Klem

Anette Willemine sa...

Nydelig julestemning hos deg!
Høres ut som en god dag for dere...

Følger din fine blogg videre. :o)

God adventsuke til deg!

Klem,
Anette Willemine

Notre-de-maison/ Gry sa...

Tusen takk, Ingrid! Koselig at du liker hvordan vi har pyntet til jul:). Ha en fin dag! Klem

Notre-de-maison/ Gry sa...

Gratulerer med din dag også, og tusen takk for hilsen til minsten. Koselig at du likte julepynten vår! Vet ikke hvordan den siden kan fjernes, men tror du må ha husket av for noe på innstillingene dine. Lykke til! Ha en fin dag, klem

Notre-de-maison/ Gry sa...

Hei Mirjam! Ja, vi har hatt en kjempefin dag! Koselig at du likte ventingen vår, koser meg like mye hvert år;). Hva feen fin dag, klem

Notre-de-maison/ Gry sa...

Hei Anette, og velkommen som følger inne hos meg! Veldig koselig, og jeg håper du vil trives her hos meg! Koselig at du likte julepynten vår! Ha en fin dag, klem