onsdag 12. desember 2012

Du mamma....hvordan er det egentlig med julenissen..?

Huff og huff. 
Spørsmålet jeg har gruet meg til i lang tid allerede, kom plutselig under frokosten i dag. 

Med en dyp fure mellom øynene og et kritisk blikk, sier mellomste gutten vår med klar stemme; " Du  mamma, hvordan er det egentlig med julenissen..."?

Oj,...hva sier jeg nå? Feil svar og borte vekk er den barnslige magien jeg så gjerne vil de skal ha bare bittelitt til. 
 
"Hva mener du med det"? spør jeg.

"Altså jo...hvordan kommer julenissen seg egentlig NED i pipa...

...når du alltid skal ha døra lukket på peisen"??
Gutten ser nesten lei seg ut, og fortsetter i samme stil:
"For husker du ikke at tannfeen ikke kom inn og la penger i glasset fordi du hadde glemt å åpne vinduet"!! ( Noe må vi jo finne på når gutten kommer med tomt melkeglass kl 5 på morran og lurer på hvorfor tannfeen ikke har vært på rett adresse..).

Men nå gjaldt det altså å være kreativ, og jeg sier at nissen; "han kan gjøre seg så liten at han kan krabbe ut lufteventilen på peisen, rigle litt på nesen og si noen magiske ord, og vips; så er han stor" ( takk og pris for at julefilmer er obligatoriske her i huset)!

Plutselig ble det helt stille ved bordet. HELT stille. Har vel kanpt skjedd på åtte år. Fire øyne så rett på meg og jeg hadde mitt sare strev med ikke å smile. 

"Det var jo det jeg sa storebror"! "Julenissen har ikke spist for mye marshmellows"!


Utrolig...kanskje holder magien til denne julen likevel;)        

5 kommentarer:

Anonym sa...

First off I want to say terrific blog! I hаd a
quiсk queѕtion іn whiсh I'd like to ask if you don't mind.
I was intегested to fіnd out hoω yοu сеnter yοurself and clear уοur mind before writing.
I have had a difficult time cleaгing my thoughts in getting
my ideas out therе. I do enjoy writing but it just seеms like the fiгst 10 to 15 minutеѕ aге generally
lost juѕt trying to figuгe out how to begin.

Any ideaѕ or hints? Thank you!

Look into my site ... anket doldur para kazan bee
Feel free to surf my web blog ... anket doldur para kazan little

Petrine ~ Nederst i havna sa...

Hi-hi... så søtt ♥

mirjamsdrøm sa...

Så herlig!! :)

mirjamsdrøm sa...

Så herlig :)

Notre-de-maison/ Gry sa...

;) måtte jo bare skrive ned dette her, for du skulle sett det utrykket i ansiktet hans da han la ut om nissen. Koselig altså! Ha en fin kveld!