fredag 9. november 2012

Shopping og Champagne to ganger i uka? Ja, takk!

 Og denne uken har jeg vært så heldig å være med på Damenes Aften på Bohus to ganger! 
Utrolig gøy, og jeg håper dere har lyst til å se bilder og få et aldri så lite referat?

Først ut var Damenes Aften i Sørlandsparken Kristiansand. Vi ble møtt med champagne på toppen av trappen og utrolig deilig tapas! Ovnsbakte poteter med soltørkede tomater; marinerte scampi, pasta, nybakt foccatia og aioli, skinke og parmesan....NAM! 

Litt shopping ble det også; men aller først fikk vi et utrolig artig foredrag av Tore Vik og Espen Hilton fra Homsepatruljen! Mirjam med bloggen "Mirjamsdrom" var med meg, og vi storkoste oss og fikk absolutt trenet lattermusklene!

Litt shopping ble det også; og det kommer i neste innlegg;)! 
  
Neste ut var Bohus Arendal, og der var Finn Schjøll og Halvor Bakke! Utrolig artige å høre på begge to; engasjerte og dyktige innenfor sine felt. Personlig var jeg nok mest imponert av Halvor Bakke, som viste mange nydelige bilder fra eget og andres hjem, og gav tips og råd om fargevalg og styling. Og for dere som lurte på aktuelle trender; "Shabby chic er ut" i følge Halvor Bakke. Men han tonet det litt ned da, og sa at det jo i bunn og grunn er opp til hva vi selv liker;), og det er jo sant. 
Han la mye vekt på at et hus er jo ikke bare et hjem, og at en skulle føle at det var deilig å komme inn til seg selv og at der kunne en slappe av. Og dèt er jo viktig; uansett om det er eggehvit ( som HB trolig likte like lite som shabby chic), varme Marracesh eller deilige mørkegrå toner. 


Finn Shjøll laget noen utrolige dekorasjoner med røde roser, treverk og denne på bildet over her. Han laget også en utrolig fantastisk lysekronedekorasjon (!), men da jeg endelig fikk se denne på nært hold var telefonen tom for strøm. Den var utrolig vakker i brunt, grønt og gyllent, og med julekuler i brunt og gull. Helt nydelig! Heldige den kunden som faktisk fikk denne med seg hjem;)
 
Høy champagnefaktor var det også, og jeg tror nok at rødvinen; rosèvinen, og hvitvinen bidro endel til å sende stemningen i taket. For ikke å snakke om den nydelige marsipanen, deilige wraps, og sjokolade, og nybakte kanelsnurrer fra Baker Jørgensen som ble bakt inne i butikken! En opplevelse, som absolutt skal gjentas neste år!

Og som interiørblogger går en jo ikke av veien for å få noen gode tips med videre....

   
Og hvem er da bedre å spørre enn Halvor Bakke "in person". Utrolig hyggelig!

Og vet dere hva.....de hadde utlodning på slutten av dagen; 
og jeg vant!
Bilder kommer;)

GOD HELG!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Wow! Fantastisk. Så gøy at du vant igjen. For hvilken gang? Skal vi spille Lotto sammen i helgen. Nå er jo du inne i en vinnerfase så vidt jeg skjønner. Bare si ifra når du vil spille. Hehe. En fin helg ønskes deg. Kos fra Sissel

Notre-de-maison/ Gry sa...

Hehe...hei Sissel! det er vel femte gang på rad må tror jeg; og ja; jeg har faktisk tippet lotto og Joker i dag for de neste fem ukene. Ha en fin kveld, og god helg! Klem

mirjamsdrøm sa...

Shopping og champagne er en perfekt kombinasjon!
Skjønner at jeg virkelig skulle vært i Arendal også :)
Gleder meg allerede til neste år i alle fall!
Ha en fin helg ;)
Klem

Notre-de-maison/ Gry sa...

Hei Mirjam! Ja, det var helt utrolig artig, synd du ikke kunne bli med! Vi satser på en ny runde neste år; ikke vel? Ha en fi helg, klem

Hanne sa...

SÅ fine bilder! Trives utrolig godt inne hos deg, du har en kjempelekker blogg! Det må jo ha vært kjempegøy å treffe Halvor Bakke også! Fikk du tak i noe fint? God helg til deg! Klem

Anonym sa...

FOR en vinnerlykke! Helt utrolig altså. Du har vel tippet lotto i lange baner? Tenker du koste deg, så ut til å være to flotte kvelder! God helg til deg og dine, klem;)