fredag 23. november 2012

Litt jul i november; har man lyst, - har man lov!

I går fikk vi besøk fra et godt vennepar av oss og barna deres. De skal være her hele helgen, og vi gleder oss til koselige dager og ikke minst kvelder! Om litt skal jeg ut og handle inn til candid sweet potates, kalkunmiddag, waldorfsalat og hjemmelaget sjokolademousse. Nam...Må nok en tur innom vinmonopolet også; og få tak i litt god rødvin og dessertvin! Tenkte jeg skulle prøve meg på vinen til fetteren min også; Rosendahl. Han eier og driver en vingård utenfor Cape Town i Sør Afrika, og sender meg de herligste bildene en bare kan drømme seg bort i...Ihvertfall når det stormer og regner som bare det på sørlandet. 


Så; hvis en ikke kan nyte sol og herlig høstvær ute; så får en skape god stemning inne med gode lukter, og deilige lys. Denne lykten fant jeg på Frøken Olsen i Arendal, da jeg var på jakt etter "Sanselig Jul" av Fransiska. Den var så klart utsolgt; eller rettere sagt; den siste boken ble med damen i køen foran meg. Men; jeg fant ut at "Drømmeboden" hadde den også; så nå er den på vei hjem til meg; O`lykke!


Hvordan er det med dere? 
Har dere så smått begynt å ordne litt til hjemme?
Ønsker dere også en fin og strålende helg, husk å kose dere masse nå før julestria snart titter frem bak hjørnet;) Stor klem!

8 kommentarer:

Nennes sa...

Så nydelig lykt :)
Blir julepyntet første uken i desember her og neste helg på hytten!
Gleder meg, er sø kos med førjulstid :)
God helg.

Klem

mirjamsdrøm sa...

Kjempekoselig lykt!
Jeg håper å få laget og ordnet litt neste uke...gleder meg til desember tikker inn :)
Svibler og små grantrær er allerede på plass, koselig med innekos høstmørket!
Ha en herlg helg ;)
Klem klem

Anitas Interiør verden sa...

Nydelig lykt:-) boken står på ønskelisten til jul :-)) litt jul har sneket seg inn,men mere kommer nok i helgen, gleder meg:-)
Kos dere masse med venner på besøk

Klem Anita

Notre-de-maison/ Gry sa...

Hei Nennes! Her pleier pogså julepynten å vente til første helg i desember, men da har jeg jobbehelg; og samtidig blir yngstemann hele 2 år;)! Så da regner jeg med at helgen bare løper av seg selv, og det blir nok ikke tid til det store mht pynting. Siden vi også skulle ha besøk av venner denne helgen; så ble det jo en ekstra god grunn til å pynte litt til jul. Ha en fin helg, klem

Notre-de-maison/ Gry sa...

Hei Mirjam! Jeg var så heldig å få en nydelig oppsats med tre hvite svibler og mose i en kurv i gave; så her er det også litt svibler. Imorgen skal vi prøve oss på en ny kongle; - og granbar tur; så får vi se om det blir litt mer pynt på trappa. Kos deg i helga, klem

Notre-de-maison/ Gry sa...

Hei Anita! Håper du har spredt ryktet godt mht den boken, for det er utsolgt fra forlaget...Julen er herlig, gleder meg til å se inne hos deg! Du pynter alltid så lekkert, og tar flotte bilder. Ha en flott helg, Anita! Klem

ingridsboble sa...

Mye fint hos Frøken Olsen ja :) Godt du ikke måtte gå ut helt tomhendt...hihi
Her fikk en svibel flytte inn i dag, må ut og finne adventslys i løpet av uka :) Gleder meg til adventstida!
Ha en flott helg med besøk - høres ut som dere skal kose dere :)
Ingrid

tinemor sa...

Kjekt med en fetter som lager vin!
Det er da man skulle ønske man bodde i Danmark eller lignende, så man faktisk kunne få tilsendt en eske eller to ;-)
Deilig å få kose seg litt.
Her tennes det stearinlys hver kveld.
Og litt godsaker, selvfølgelig...
Kos deg!
Klem