søndag 28. oktober 2012

Apotekerglass som adventstake

Nå er det ikke lenge til første søndag i advent
Som tida flyr, det er jo bare noen dager igjen til november! 
Jeg gleder meg til jul, selv om det er litt blandede følelser i år, i og med at jeg skal jobbe både juleaften og første juledag. Første gang uten ungene på julaften..

Bilde lånt fra Solstrand Interiør. Redigert av Notre de Maison

Men; det betyr jo ikke at en ikke kan få en fin jul likevel; det er bare å planlegge, og begynne litt tidligere;). Og det er ikke meg imot å begynne å tenke på jul allerede nå. Det er som jeg leste et sted; "there`s always a silver lining; if you just know where to look".

Bilde lånt fra Solstrand Interiør, redigert av Notre de Maison

Faktisk endte jeg opp med å kjøpe meg ny adventstake imorges! Kjekt med mammatid, varm kaffe, barnetv og online shopping!  Denne fra Ib Laursen fant jeg på Solstrand Interiør, og til den utrolige prisen av 199.-! Den passer til kronelys, og hver flaske er 13 cm høy. Veldig greit med løse adventstaker; da kan de enklere plasseres der en vil. Jeg skal ha disse inni det store fugleburet mitt fra Lene Bjerre. Jeg tror det vil bli fint på trommelbordet i stua. Sjekk ut nyeste BoligPluss også. Denne, og mange andre fine varianter er å finne i bladet;).
  
Så løp og kjøp dersom du ikke har ordnet deg adventskalender ennå, og vil ha en som ser antikk ut til en god pris. Denne tror jeg at kommer til å gå fort unna.

Nå er det litt mat, og så skal jeg og guttene på Tingeling! Gleder meg!!
Ha en flott søndag alle sammen:)  

8 kommentarer:

Ingrid Louise sa...

Nydelig var den!!
Jeg har tenkt på julen lenge,gleder meg til forberedelsene!!
Herlig søndag til deg,klm ingrid l

Drømmeboden sa...

Åååå så fiiin :) Selv har jeg adventstake fra perfect home og jeg elsker den!! Med hvite kys ig hvite sløyfer med sløv på rundt hver holder.. Den er nydelig :-) Har hatt en interiørshopperunde på nett selv i dag jeg *LIKER*

Riktig god søndagskveld til deg :-)

Klem Ranveig

Notre-de-maison/ Gry sa...

Koselig at du likte den:)! Ja, vi har mye å glede oss til! Fin søndag til deg også, klem

Notre-de-maison/ Gry sa...

Ja, den fra PH er nydelig, jeg kjøpte den ifjor. Den er jo litt stor, så den står på kjøkkenet hos oss. Jeg hadde lyst på en litt mindre til å ha i fugleburet sammen med granbar og julekuler. Litt beskyttet fra små barnehender:). Koselig at du likte denne adventstaken også. Ha en fin kveld, klem

evalevabo sa...

Snart är det dags... Advent. Mysigt. Jätte fina flaskor.
Kram på dig
Eva

Notre-de-maison/ Gry sa...

Tusen takk, Eva. Det var koselig Asset du likte dem! Ha en fin kveld, klem

Byfrua sa...

Så flott adventsstake, veldig greit å at de kan er løse så kan du forandre fra år til år hvordan du vil ha det:)
Jeg pleier å lage min på et fat med kubbelys og ting jeg finner i naturen.
Vet hvor kjedelig det er å jobb i julen, glemmer aldri da jeg jobbet julaften kveld, jeg satt meg i bilen og gråt hele veien til jobb!
Men det slepper jeg heldigvis ikke lenger for jeg har skiftet jobb og jobber bare dagtid nå:))
Tenker absolutt på deg som må jobbe i julen.
Klem Veronica

Notre-de-maison/ Gry sa...

Hei Veronica. Ja, har tenkt på dette med turnus kontra dagjobbing, men til nå har jeg ikke funnet noe som er aktuelt. Vi får se hva tida bringer. Nei, jeg gleder meg ikke akkurat til å være fra dem denne kvelden, men vi har allerede ordnet denne kvelden for ungene, og snakket med dem allerede. Jeg tror de får det fint. Vi feirer jul på lille julaften sammen, og så er det mange år til neste gang:). Men tror nok jeg vil være litt lei meg jeg også i bilen på vei til jobb den dagen. Men så har jeg over en uke fri, og da skal vi kose oss masse!! Ha en fin kveld, klem