lørdag 20. oktober 2012

Lene Bjerre julepynt - på salg!

Julen er bare deilig, og spesielt tiden før jul er den beste synes jeg. Full av forventinger og glede...men kanskje litt tidlig å la startskuddet gå allerede i oktober? 
Men så er det jo sånn da, at jeg lar meg friste, og bare må ta en titt på all julepynten som sakte men sikker kommer frem.


Og i og med at julepynten kommer ut tidlig; så er det ofte mye å velge i, og til og med en del på salg! Jeg handler ofte julekuler på salg og sparer dem til året etter. Det er jo ofte da en kan finne spesielle og fine julekuler som en kanskje ikke hadde kjøpt til full pris. Og så er det jo ekstra gøy når en kan få med seg litt flere hjem enn bare èn..?


Jeg liker klassisk julepynt, og samler på forskjellige typer fra Lene Bjerre og Riviera Maison i sølv/antikk sølv. Dere kan tro jeg ble glad da jeg i går kom over håndblåste julekuler fra Lene Bjerre, på 70% salg! De er sikkert fjorårets modell; men det har ingenting å si for meg. To av dem har prismer under, og de to andre har små blanke krystaller rundt toppen av kulene.


Det som er så nydelig med julepynten til Lene Bjerre er alle detaljene. De er som små smykker på juletreet, og i og med at de skal henges opp i de hvite båndene; så blir de mer synlige på treet også. Elsker å pynte til jul....!


Jeg gleder meg allerede til å få julekulene på plass på juletreet, og til å pynte litt. Jeg skal jobbe hele julen i år; så jeg tror nok at pyntingen kommer tidligere enn vanlig, og at jeg kommer til å ta ekstra vare på førjulstiden. Så inntil videre skal jeg kose meg med julepynten som dukker opp overalt, planlegge og drømme, og lese juleblader og kose meg. 

Så får jeg heller prøve å glemme at vi bare er i oktober og at det er hele to måneder til jul.

Hva med deg? Har du kommet over juleskatter som har blitt med hjem og gjemt bort i et skap; eller har du kanskje allerede begynt på julegavene?

9 kommentarer:

Anonym sa...

Hei igjen,
Jeg fikk også kjøpt meg noen julekuler lik dine i går. De var skjønne. Fikk med meg noen kataloger også. Hvis vi får tid, får vi ta en titt i kveld når vi er på jobb. Klem fra Sissel

Romantikk-takk. sa...

Nydelig julepynt.:) Det blir en herlig tid fremover nå,adventstida er såå herlig,gleder meg. :)
Klem Mette.

Ingvild-Christin sa...

Jeg er også så glad i førjulstiden, det er så nydelig da :)
Kulene du har fått tak i er jo bare helt skjønne!
Jeg har ikke funnet noe julepynt enda i år, men i januar ifjor kjøpte jeg mye julepynt på 50% som vi skal ha på hytta :)

god søndag til deg :)

mirjamsdrøm sa...

Så fine julekuler!
Jeg gleder meg også masse til jul :)
Juletreet skal pyntes litt annerledes i år enn før, og jeg gleder meg!!!
Noen julegaver er kjøpt inn, noen planlagt, noen under utarbeidelse, og noen vet jeg rett og slett ikke ;)
Gleder meg i alle fall masse til desember!
Fin kveld til deg og dine!
Klem

Guttemamma sa...

Men det er bare litt over en måned til advent...!! Så helt lov å planlegge,spør du meg!! KJøper også julepynt på salg etter jul, alltid stas å plukke frem gode kjøp året etter! Kulene dine er nydelige!!
Klem♥

Notre-de-maison/ Gry sa...

Hei Sissel! Ja, disse julejulene er utrolig fine. Gleder meg til jul!

Notre-de-maison/ Gry sa...

Hei Mette! Helt enig, den er utrolig nydelig og god den tiden som ligger foran oss. Masse kos og forventinger, og glede! Gøy at du likte julepynten. Ha en fin dag, klem!

Notre-de-maison/ Gry sa...

Hei Ingvild-Christin! Så gøy! alltid moro med julepynt til halv pris eller mer, og det er jo i januar at godbitene vanligvis legges ut for salg. Derfor ble jeg overrasket nå over å finne det på 70% nå, men jeg klager ikke! Koselig at du likte julekulene;) Ha en fin dag, klem

Notre-de-maison/ Gry sa...

Hei Mirjam! Hvordan skal du pynte i år da? Mener du hadde en del rødt i fjor? Her blir det hvitt og sølv, gleder meg allerede! Ha en fin dag du også! Klem