fredag 12. oktober 2012

Endelig lys i lysekronen!!

Endelig har det blitt lys i lysekronen vår!
 Dere kan tro jeg har ventet på dette, og jeg har gledet meg utrolig til å se hvordan den ble med lysene tent. Det var nesten som juleaften altså; i det dimmeren ble slått på og hele taket lyste opp i et nydelig mønster overalt.


Jeg er så fornøyd med denne lysekronen, og den får meg til smile hver dag. Kan enda ikke helt skjønne at jeg har vært så heldig å faktisk vinne denne gledesprederen.. Jeg gleder meg til koselige middager med dempet belysning, lange samtaler med gode venner; og til å se krystallene kaste skygger på tak og vegger. Må jo innrømme at det frister å få flere slike vakre lysekroner...


Skal legge inn noen flere bilder i kveld når det blir mørkt ute. Da er det mye lettere å se hvor fint det ble.


Nå gjenstår det bare å huske å å vaske den på rett måte. Lotta fra CKL interiør fortalte at en skal bruke varmt vann med litt Zalo, noen dråper eddik og en microfiberklut. IKKE krystallspray, da dette ville legge seg som et belegg på prismene og gjøre dem misfarget. Jeg vasket over mine da jeg satte i lyspærene, for da ble det ihvertfall tydelig at det var litt støv ja...


Hvordan er det med dere som har lysekroner? Husker dere på å vaske av dem av og til? Og har dere byttet til LED pærer, eller gjort som meg og hamstret glødepærer? Hva med dimmeren deres? Jeg fikk vite at det ikke finnes dimmere til smålamper ennå som bruker LED pærer, og at glødedimmer var eneste alternativ slik det var nå. Sjekket med tre elektrikerfirmaer. Noen med erfaringer her?

10 kommentarer:

Ingrid Louise sa...

Nydelig ble den...og sikkert enda finere i mørket ja...
Jeg har bare støvtørret mede tørr klut på min lysekrone,har ikke led så vanlig dimmer her.
Akkurat nå er hele stuen ribbet,for det er total make over på gang...puh!!
Herlig helg til deg,klm ingrid l

Tindrande Auge sa...

Vakkert ♥
vel, mine lysekroner blir ikke vasket så ofte som de kanskje skulle...meeeen, sånn er det i en hektisk hverdag :P (unnskyldninger,unnskyldninger hihi)
Jeg har også lurt litt på hva jeg skal gjøre når glødepærene forsvinner helt...håper de litt fort kan finne et litt mer vakkert alternativ til det som finnes i dag... Men du får ha en flott helg videre i allefall, kose deg med den vakre lysekronen ☺ Klemmer fra Nina

Anne-Kari sa...

Nydelig lysspill!

God helg, vennen!

Monica sa...

Helt nydelig den lampa :) jeg tørker av alle prismene et par ganger i året. Bruker led pærer for dimmer :)

God helg !

Klem Monica

Notre-de-maison/ Gry sa...

Hei Ingrid Louise! Jeg er så spent på din makeover! Med din smak, er jeg sikker på at det blir bare nydelig. Godt å høre at det går fint med bare tørr klut også;). Går jo litt fortere i en hektisk hverdag! Ha en fortsatt fin helg, klem

Notre-de-maison/ Gry sa...

Hei Nina! hehe...Hverdagen innhenter oss alle sammen, deet er jo ikke lett å få tid til alt, og da blir jo slike ting fort nedprioritert. Regner med det er slik her også etterhvert, men du vet jo hvordan det er når ting er helt nytt;). Jeg har hørt at det er kommet et godt alternativ med vridde pærer i led også; men jeg har spotter i taket som gir et varmt lys; og da er jeg usikkker på hvordan det blir med kaldt led lys i lysekronen..? jeg har hamstret litt, og tror jeg kanskje kommer til å handle litt til. Ha en fin helg du også;). Klem

Notre-de-maison/ Gry sa...

Tusen takk; Anne Kari! Så koselig at du likte lampen! Ha en fin kveld du også, klem

Notre-de-maison/ Gry sa...

Hei MOnica! Så godt å høre at det holder med et par ganger i året. Jeg ser for meg at det kan ta litt tid å ta hver enkelt lille prisme helt nøye, så det var jo bra! Er du fornnøyd med led pærene dine? Blir lyset fort kaldt/blått? Ha en fin kveld, klem

Ida Glittum Maabø sa...

Hei hei!

Så koselig at du tok deg tid til å komme innom meg, det var hyggelig :)

Så skjønn lysekrone, ønsker meg en lysekrone selv, men har et luksusproblem det står mellom to, hehe :)

Ønsker deg en fin helg vider.
klem

Jijji sa...

Så vakker lampe! Ble knallfint! Jeg er også på jakt etter ny lampe om dagen, og får bare mer og mer lyst på en med prismer....

Klem fra Jijji