onsdag 10. oktober 2012

Corokia

For en herlig dag med sol og blå himmel! Idag har jeg fri, og da shoppingturen gikk i vasken; var det jo bare å hive seg rundt og få unna litt av det som fort hoper seg opp hjemme. Herlig med sol, men det blir fort synlig at det er en stund siden sist vinduene fikk en vask;). Så var det bare å brette opp armene, og finne frem klut og nal, og gå igang. Utrolig som huset kan støve ned av tre aktive unger! Jeg synes det er herlig å kunne sette "Adele 21" på full styrke, åpne vinduer og dører, og vaske i vei til "Burn the Rain". Kjenne lukten av grønnsåpe, og synke ned i sofaen og vite at huset er rent i tja...noen få timer til? Ihvertfall til guttene kommer hjem fra skole og barnehage.


Var innom Rema1000 imorges også, og der hadde de svære Corokiaplanter til 129.-! Da måtte jeg jo bare prøve jeg også;), og var kjempefornøyd på vei til kassen. Og ja....jeg vet det er den ultimate bloggplanten, og ja, - jeg har blitt påvirket. Og sånn er det. Men den er utrolig fin, og jeg synes den passet inn på peisen.

Men så var det å holde den i live da...
Har du noen gode tips?

4 kommentarer:

mirjamsdrøm sa...

Hei på deg!!
Høres ut som en fin dag :)
Deilig å få tatt et tak i heimen også.
Jeg har nøyd med med støvsugeren og rydding så langt, men du det gjør underverker det også ;)
Godt å nyte litt av fridagen også!
Min korokia lever enda, men noen gode triks vet jeg ikke om.
Ha en herlig dag videre!!
Klem klem

Notre-de-maison/ Gry sa...

Hei Mirjam! Joda, jeg har hatt en fin dag, og fikk koselig besøk av en nabo også idag som jeg skulle vært på shopping med. Men vi tar det igjen en annen dag, og jeg gleder meg allerede. Støvsugeren er utrolig grei å ha, merkelig hvilke mengder støv som kommer inn i huset når vinduer og dører er oppe. Kjekt å høre at corokia planten din fortsatt lever i beste velgående; håper min ender opp som din. Ha en fin kveld, klem

Bjørkli Søndre sa...

Varmepumpe er ikke løsningen for å holde liv i de. :-) Jeg har en stor en og den har nok blitt halvveis tørr! :-)

De små som står i andre rom lever litt tryggere! :-)

Jeg har vært så lite flink å kommentere her inne hos deg! Men jeg er innom deg og holder meg oppdatert. Så vakkert hos deg. Det har med helsen å gjøre og jeg bruker energien på å lese hos alle og da blir det ikke så mye hilsner! Jeg trives godt her inne hos deg!

En flott torsdag til deg!
Klem fra Hilde!

Notre-de-maison/ Gry sa...

Det skjønner jeg, Hilde! Jeg ser at du er innom, og det setter jeg veldig stor pris på! vi har vannbåren varme hjemme hos oss, men jeg kom akkurat på at jeg har glemt å vanne...må visst gjøre det nå. Ha en fin kveld, klem