tirsdag 4. september 2012

Ta hagemøblene inn for høsten - i stua!

Det er jo bare å innse at hagemøblene snart synger på siste verset, og egentlig var planen at de skulle settes bort for høsten. Men så satt vi der da, og snakket om hvor dumt det var å pakke dem bort en hel høst og vinter, når de på grunn av en lumsk sommer ikke har blitt brukt så mye som vi håpet på.

  
 For egentlig kan jo godt hagemøbler i kurv brukes inne også? De fleste interiørbutikker selger jo kurvstoler til innebruk som bare det; og til priser som matcher. Så da kan en jo godt bruke noe en allerede har? 


Og ettersom jeg er bare en liiiten anelse utålmodig av meg; så ble det lagt planer og flyttet rundt på møbler så fort lillegutt sovnet i formiddag. Og kurvstolene fra Brafab ble tatt inn i varmen; og plassert litt rundt omkring i huset.

 
Den hvite, store Ektorp stolen og skammelen bar jeg ned fra loftstua, og husket plutselig hvorfor jeg monterte den i andre etasje og ikke bar den opp. Fy søren for en tung sak! Men, ned skulle den, og stolen og fotskammel fkk plass ved siden av trommelbordet. Med en kurvstol på den andre siden fikk stua to sitteplasser til, så nå er det sitteplass til tredve personer i stua/kjøkken uten at det virker inneklemt og trangt. Praktisk og greit, i og med at vi liker å samle gode venner og familie rundt oss!


 Etter at jeg begynte å blogge, har jeg blitt mer og mer glad i å blande litt stiler; som Riviera Maison lykten og prismelampe, mot kurvstoler og trommelbordet. Har dere merket det? At smaken og tankene rundt interiør og trender forandret seg? Hvordan er det med dere da? Har dere flyttet noe fra hagen / uteplassen med inn?

18 kommentarer:

Anitas Interiør verden sa...

Har ikke gjort det enda,men planen er der. har en tom stue i 2.etg som egentlig skulle få nye møbler,men fikk plutselig ideen om at hjørne sofaen i telet ute kunne stå der oppe i vinter istedenfor ute i snøen Rommet skal males først, tak og vegger men håper å komme igang i løpet av neste uke...

Gleder meg , tror det blir fint7

Ble veldig koselig hos dere med kurv stolene inne. her blander vi stiler hele tiden ,tror jeg har funnet en stil men så ser man noe nytt og endrer litt her og der,men sån skal det vel være:-)

Ha en fortsatt fin dag
Klem Anita

ingridsboble sa...

Det ble kjempekoselig :) Her kan dere nok ha mange fine høststunder også! Mine utemøbler egner seg ikke til stuebruk så de er satt i garasjen. Men skal ha det i bakhodet når vi skal ha nye etterhvert :)
Ingrid

mirjamsdrøm sa...

Alt kler hjemmet deres, og dette var intet unntak!
Den kroken med ektorpen og trommelbordet, var bare superfin:)
Gøy med fornyelse, og ting med flere bruksområder ;)
Ha en flott kveld!
Klem

Ingrid Louise sa...

Hihi så artig!!
Har gjort akkurat det samme i dag...hagebordet mitt er kommet inn,men er ikke helt sikker på om jeg er fornøyd...
Men det tør jeg vel ikke si,min kjære far og eldste sønn har bært tungt i dag... ;-)
Ble nå veldig fint hos deg da...mine møbler er svart rotting de nemlig!!
Herlig kveld til deg,klm ingrid l

Petrine ~ Nederst i havna sa...

Med så fine hagemøbler som du har, så var jo ikke det noe å lure på :)
Passet kjempe fint inn inne også!

Fin tirsdagskveld ♥

Tante Titti sa...

Så koselig med hagemøblene i stua.
Og nydelig sammen med de andre stuemøblene dine.
Ønsker deg en fin høst, men deilig sommerstemning i stua!
Titti-klæmm!!

Monica sa...

Det var en god ide og ettersom det er plass så er det jo en vinn vinn situasjon :) kjempefint ble det !

God kveld/natt !

Klem Monica

MindeCaroline sa...

Så fint dere har det.
God høst!

Notre-de-maison/ Gry sa...

Hei Anita! artig at du likte det. alltid litt spennende å prøve noe sånt, de er jo beregnet på utebruk, men jeg synes det ble koselig! Blir spennende å se hos deg også! Ha en fin dag, klem

Notre-de-maison/ Gry sa...

Tusen takk, Ingrid, det var koselig! Ha en fin dag! Klem

Notre-de-maison/ Gry sa...

Så koselig, Mirjam! Ja, det er alltid gøy å fornye litt her og der! Spesielt moro er det jo når en kan bruke det en allerede har! Ha en fin dag, klem

Notre-de-maison/ Gry sa...

Hehe...hvordan ble det egentlig, Ingrid Louise? Beholdt du det, eller måtte de bære det ut igjen? Måtte smile litt, for jeg har gjort det jeg også;). Koselig at du likte stuen vår. Ha en fin dag, klem

Notre-de-maison/ Gry sa...

Ja, ikke sant, Monica! Sånn tenker jeg også, og så er det jo gøy å prøve noe nytt! Ha en fin dag, klem

Notre-de-maison/ Gry sa...

Så koselig, tante Titti! Jeg synes også det passet inn med det andre, så det var jo en ekstra bonus! Ha en fin dag, klem

Notre-de-maison/ Gry sa...

Tusen takk, Petrine! Det var koselig! Ha en fin dag du også. Klem

Notre-de-maison/ Gry sa...

Tusen takk, MindeCaroline! Koselig at du liker stuen vår. Ha en fin dag, klem

Anonym sa...

Hei, hvor er kurven fra? den som du har puter oppi som står på gulvet :)

Notre-de-maison/ Gry sa...

Hei! Den er kjøpt på en av mine favorittbutikker; Fargerike Grimstad;). Den har samme fargetone som beisen jeg malte trommelbordet med. Ha en fin dag!