mandag 10. september 2012

Hvilke farger har du valgt?

Det er vel ikke til å unngå; høsten er her og den er kommet for å bli. Det gjør noe med humøret, og en får lyst til å bytte ut og forandre litt hjemme. Få det litt lunere, varmere, og koseligere. 

 
Det enkleste, og ikke minst billigste; er jo å bytte ut småtekstiler som pledd, puter og duker. Løse putetrekk er jo veldig greit, men det er jammen ikke lett å finne! Så i første omgang tenkte jeg å  bytte ut noen av putene i sofaen, og kanskje få inn litt farge også? 

 
Salg er alltid gøy, og jeg ble så glad da jeg fant ut at Skeidar hadde salg!  Huskelisten på Skeidar sine sider er jo bare genial, men det hjelper jo ikke når listene i butikken ikke er oppdaterte..For det som skulle bli en rask handletur; ble en laaaang affære; med opp og ned flere ganger i alle tre avdelingene på jakt etter èn spesiell pute det skulle være èn igjen av. Tror dere jeg fant den? Ikke tale om . Neida, borte vekk, typisk min flaks.
 

Så da måtte jeg tenke i helt andre retninger; og kanskje vurdere litt farger i stedet for den lekre puten i sort og hvitt som jeg hadde sett for meg? Det var en hel vegg med nydelige puter i mange ulike tekstiler, silke, fløyel, bomull, lin osv, i mange flotte variasjoner. Jeg endte opp med lilla fargeskalaen. Det er jo alltid gøy å bruke det en har fra før også; og jeg kom på at da vi flyttet hit fra Stavanger hadde jeg med meg en del lilla puter. Disse kunne jo finnes frem fra skaper og hyller og brukes igjen!


Dermed var det gjort; og med litt blomster i lillasjateringer; så var det hele i boks.Så nå sitter jeg her og slapper av, med lys på bordet, og lys i vinduene; og synes stua ble akkurat så lun og koselig som jeg hadde håpet på. 

Hvordan er det med alle dere andre? Har dere endret noe på fargeskalaen fra sommer til høst; eller fra i fjor til iår?

4 kommentarer:

evalevabo sa...

Fint med höstens mustiga färger snyggt

Notre-de-maison/ Gry sa...

God morgen, Eva! Tusen takk, det var koselig at du likte fargene jeg har valgt. Følte litt for å få inn litt farger; samtidig som det ikke må være noe jeg blir lett lei av ( puter er jo ikke akkurat gratis;)). Ha en fin dag, klem

Anonym sa...

Kjempefint, likte utrolig godt den puten med blomsten på; var den også fra Skeidar? Lekker i lilla, og veldig lunt og koselig! En innertier! Klem

Anitas Interiør verden sa...

Prøver meg med litt farger innimellom men trives vel egentlig best med det lyse, beige brunt og natur toner. Har et lite innslag av indigoblå i stua nå, et par putere.
Blir vel ikke det store farge byttet før julen nærmer seg da blir det rødt i heimen.

Fine bilder fra stua di,hadde selv lilla i fjor og trivdes med det :-))
ha en fin dag

Klem Anita