onsdag 12. september 2012

Herlige Svanby grå!

Jeg elsker Ikea! Rett og slett; jeg synes det er et utrolig flott og smart konsept, det at en kan bytte ut stoltrekk og sofatrekk, og få en ny stue / spisestue på noen minutter. Bytte tekstiler mellom de ulike årstidene; ihvertfall mellom høst/vinter og vår/sommer på en enkel og grei måte. Se hvordan et rom kan endre utrykk bare ved å tilføre en ny farge. Herlig... 


I spisestuen vår har vi hvite Henriksdal stoler, men selv om de er fine så er den hvite fargen noe jeg forbinder med vår og sommer. Dermed fikk vi lyst til å gjøre det litt lunere og varmere i stuen vår; og da bar turen igjen til Ikea. 


Denne gangen var det trekk til spisestuestolene i Svanby grå, og jeg tømte hele hyllen på Ikea. For det nytter jo ikke å bare kjøpe noen få trekk når en har tolv stoler; for du kan være sikker på at når en da kommer tilbake for å hente resten; så er de utsolgt og ingen vet når de kommer inn igjen. Har gjort den tabben der noen ganger før kan en si. 


Så da bar det hjem, og på med trekkene, og det ble litt av en forandring! Med en gang synes jeg stuen ble mørk, og måtte ha dem på noen dager for å se om det ble slik jeg hadde tenkt. Nå er jeg så fornøyd, og synes stolene gir rommet både varme og farge. Spisestuen ble mer klassisk på en måte; tonet ned fra alt det hvite. Det hjelper jo også at Svanby Grå ikke er helt grå; men har litt spill i gråfargen. Det gjør dem varme i fargetonen, og ikke så massive.


Lykten fra Riviera Maison har fått en krans med høst/vinterpreg rundt seg, og løse kongler er lagt inni selve lykten.

Hvordan er det med dere? Har dere møbler dere bytter trekk på; eller har tilført høstlige farger og tekstiler til hus og hjem?

10 kommentarer:

Man tager hva man haver sa...

Synes det ble skikkelig stilig jeg, ikke mørkt i hele tatt. Hmmm lurer på om slike trekk passer til mine kjøkkenstoler.... Veldig fint pyntet på bordet også, den lykten var råfin.

Klem fra Kari

Ingrid Louise sa...

Det ble kjempefint!! Nydelig spise-stue!!
Lun og fin farge til høsten og vinteren...
Har tenkt litt på den samme fargen til mine tre hvite sofaner,to paller og ene stol...de er nemlig ikke hvit særlig lenge,med tre gutter og kattepus i hus!!
Fiiin kveld til deg,klm ingrid l

Monica sa...

Ikea er fint :) Det ble fint- har bare sett de i real life i hvitt men nå må jeg få sett de i grå også :)

God kveld!

Klem Monica

Notre-de-maison/ Gry sa...

Hei Kari! SÅ koselig at du likte trekkene! Det er bare å prøve trekkene hjemme hos deg også; det fine med Ikea er jo at de bare kan leveres tilbake og få pengene igjen hvis de ikke blir som du hadde tenkt. Artig at du likte lykten også; jeg er vldig fornøyd med den, og synes den gjorde mye mere av seg på bordet enn champagnebollen fra RM som jeg måtte levere tilbake pga feil. Ha en fin dag!

Notre-de-maison/ Gry sa...

Hei Ingrid Louise! SYnes du det; så gøy! Tusen takk, det var koselig å høre. Jeg er sikker på at hos deg; der hadde denne grå fargen blitt bare LEKKER! Lån med deg trekkene hjem og se; jeg er sikker på at du blir fornøyd! Jeg vasker mine hvite trekk hele veien, 40 grader i maskinen, og på stryketørr i tørketrommelen. Like fine hver gang, og det e jo en stor pluss! Blir spennende å se hvordan disse blir i bruk etter en stund;). Ha en fin dag, klem

Notre-de-maison/ Gry sa...

Hei Monica! Jeg har heller ikke sett dem i annet enn hvitt i RL, men så dem utstilt på Ikea i grått, og var littegranne skeptisk faktisk. Lysstoffrør gjør noe med fargegjengivelsen, og så er det noe med å se dem mot det andre i rommet hvor du faktisk skal bruke dem. Derfor er det jo herlig at Ikea bare er knappe 15 minutter unna der jeg bor; fpr da er det ikke langt å kjøre om en har gjort et bomkjøp;). Ha en fin dag, klem!

Franciskas Vakre Verden sa...

Kjære Gry

Jeg har prøvd å sende deg en mail, men får dessverre feilmelding. Jeg har gleden av å fortelle at du har vunnet førstepremien i sommerkonkurransen vår! En helt nydelig lysekrone fra CKL-interiør :-)

Send meg en mail på fmj@broadpark.no med navn og adresse da skal jeg gi beskjed videre.

Ha en strålende helg!

Beste hilsen

Franciska :-)

Notre-de-maison/ Gry sa...

Hei Franciska!Dette er jo bare helt utrolig fantastisk; jeg som aldri vinner noe som helst! Jeg har sendt deg mail, og jeg er utrolig glad!! Tuusen takk!! Kjempeklem fra meg!!

Christine sa...

Hvilke farge har du på veggene? Det var knallfint. ☺

Notre de Maison sa...

Hei! Koselig at du likte det! Fargen på veggen er "Kalkgrå":). Ha en fin kveld videre!