mandag 17. september 2012

Hastverk er lastverk!

Ja, det er bare å innse det.
 Jeg har forandret mening. 
Igjen. 
Sånn går det når en impulsshopper, og ikke tenker ordentlig gjennom saker og ting. Det lønner seg sjelden. Ihvertfall for meg.

"Live well, laugh often, love much"

For en stund tilbake var jeg på putejakt; kanskje noen av dere husker det? Jeg fant ikke de jeg lette etter, og jeg endte opp med å velge lillatoner i putene. Og jeg var veldig fornøyd....i tja...to dager? Så begynte jeg å føle på at nei, dette var ikke riktig fargetone i vår stue. 

Fat fra Slettevoll, lykt fra Fargerike, og Vakre Hjem og Interiør!

Og jo mer jeg tenkte på det, jo mer begynte jeg å irritere meg over det; og da var det gjort! Så på lørdag pakket jeg bilen full av tre unger og to digre bæreposer fulle av puter; og kjørte strake veien tilbake til Skeidar. 


Stakkars kassadamen på Skeidar, hun tenkte sikkert " å nei, ikke hun igjen". Er vel tredje gang jeg er inne og bytter saker og ting på en uke. Egentlig er det veldig ulikt meg også; for når jeg handler spontant; så er det vanligvis noe jeg vet vil passe inn. Men det gjorde det ikke denne gangen...

Duk på bordet er nytteløst med en liten skjønning på 20 mnd;)

Men altså....jeg fikk byttet putene i ulike typer varme bruntoner/beigetoner. Jeg var litt spent på hvordan det ville bli å kombinere disse til sofaen vår, da en jo ikke "bør" kombinere bruntoner med grått med mindre det er varme nyanser. Jeg synes disse putene går fint til sofaen vår da den har en varm gråtone i seg.


Bordet i valnøtt og gulvet i Merbau har begge varme fargetoner, og veggfargen er kalkgrå som også er en varm grå. Dermed ble det en helhet da alt ble satt sammen, ihvertfall synes jeg det. Jeg liker å kombinere ulike tekstiler, det er jo så mye fint å velge i! Dermed ble det puter i ulike stoffer; som av lerret med jernknapper fra Artwood, og silkemyk hvit og brun fløyel fra EIGHTMOOD. De grå avlange putene er i silke og fløyel, og går fint til de andre synes jeg.


Jeg synes dette ble mye bedre. Mer ro, og en lun steming i stua. Da er det vel bare å konkludere med at det stemmer at "hastverk er lastverk":)?
 Hvordan er det med dere andre? 
For jeg er vel ikke alene i blogglandia om å ha kjøpt litt saker og ting som ikke helt ble som en hadde tenkt seg?

15 kommentarer:

Man tager hva man haver sa...

Mange fine puter du har. :) Ha ha skjønner deg godt. Har mange ganger tenkt at litt farger hadde gjort seg i sofaen, men det varer ikke lenge før de beige putene er tilbake. Lilla puter får en liten gjesteopptreden til advent.

Fin ny uke til deg.

Klem fra Kari

Notre-de-maison/ Gry sa...

Hehe...godt jeg ikke er alene om å gjøre dette;). Må innrømme jeg følte meg litt dum der jeg stod overlesset av puter i kassakøen, men sånn ble det. Koselig at du likte putene;). Ha en fin kveld, klem

Daisys home sa...

Kjenner meg faktisk igjen i det du forteller her ja:)
Og lilla er heller desverre ikke min farge D:)
Så de nye putene her ble jo riktige i fargen.Og det ble kjempefint:)
For egen del så blir det alltid de safe fargene jeg satser på:)
Da slipper jeg som regel å angre:)
Gratulerer med den utrolig flotte lysekronen du har vunnet, heldige D:)
Ha en fortsatt fin kveld
klem sissel

mirjamsdrøm sa...

LER!!!
Dette er vel litt deg ja ;)
Kan i alle fall være sikker på at det er fint og flott nå!
Ha en fin uke :)
Klem

evalevabo sa...

Så snyggt ni har. Färg sättningen, kuddar.. Allt.
Ha det fint
Kram Eva

Notre-de-maison/ Gry sa...

Hei Sissel! Så gøy at du likte de nye fargene! En kan jo se seg helt blind av og til, så det er alltid gøy å få koselige tilbakemeldinger! Jeg liker lilla veldig godt, men deet skurret liksom litt, og da var det bare å få byttet hele rukkelet;)
Ha en fin kveld, klem

Notre-de-maison/ Gry sa...

Hehe..ja, du synes vel det; Mirjam;). Koselig at du likte disse putene! Skal ikke være enkelt vettdu;). Fin uke til deg også;)! Klem

Notre-de-maison/ Gry sa...

Hei Eva! Tusen takk, det var veldig koselig at du liker hjemmet vårt! Jeg synes det ble koseligere med disse fargene, litt lunere. Nå koser vi oss i sofaen med masse lys og tepper, og nylaget kaffe. Ute blåser og regner det; høsten er nok kommet uten tvil ja... Ha en fin kveld og uke! Klem

Trine sa...

Det ble kjempefint, og jeg er såååå enig med deg!!!! Jeg prøvde meg på noen lys rosa i sommer, men lykkelig var jeg da høsten kom og jeg kunne fjerne dem;-) elsker huset ditt!

Monica sa...

Du er ikke alene om det nei :)

Synes det er veldig fint og harmonisk nå ihvertfall så håper du fremdeles liker det :)

En fin dag til deg !

Klem Monica/Fru Sjøaker

Heidi sa...

Tusen takk for hyggelig kommentar. det er alltid så hyggelig når "nye" finner veien inn i bloggen. Jada, jeg skal vise bilder. Putejakten er allerede i gang, derfor er det litt artig å lese ditt "pute-innlegg" akkurat nå ;) Stua de er fin uansett den syns jeg. ha en strålende dag.

Notre-de-maison/ Gry sa...

Hei Trine! Så koselig å høre at du liker huset vårt! Må jo bare smile av de rosa putene dine, godt jeg ikke er alene! Ha en fin dag, klem

Anonym sa...

Det BLE mye finere nå da ;)

Klem, Frans ;)

Notre-de-maison/ Gry sa...

Hei Heidi! Så koselig at du fant veien inn hit til meg! Putejakt er alltid like gøy, gleder meg til å se hva du finenr frem til. Koselig at du likte stuen vår! Ha en fin kveld, klem

Notre-de-maison/ Gry sa...

Hei Frans! Så koselig, og heeelt enig;) Ha en fin kveld, klem