tirsdag 14. august 2012

"Welcome Home" og skolestart!

Sist jeg var innom Fargerike og kjøpte tekstilfarge, la jeg merke til disse skiltene/veggordene i zink. Jeg har sett dem der flere ganger før, og noen av dere husker kanskje at "Home" var med i min første give away?


 Men det som slo meg, var at disse flotte zinkskiltene faktisk kan settes sammen, og danne nye ord. Og da blir de jo en koselig hilsen til alle som kommer hjem til oss, enten det er vi som bor her, eller de som kommer på besøk.
Det ble fint synes jeg, og passet akkurat over dørene inn til spisestua/stua.


Så da blir "Velkommen hjem" det første vi ser når vi kommer inn i gangen! Og apropos gangen....den flyyyter i øyeblikket.
Imorgen er det nemlig skolestart for de to eldste, og første skoledag for lillegutt på seks år ( som ikke er så liten lenger). Så i skrivende stund er gangen full av skolesekker, gymsekker, regnsett og støvler, høstjakker og skiftetøy. Vannsflasker og nistebokser, og innesko. Koselig, spennende, og litt vemodig på en gang... Jeg var forresten kjempeheldig på salg på Barnas Hus på Stoa sist uke! Fikk tak i høstjakke/bukse til eldstemann fra Wheat; utrolig lekkert! Mellomsten fikk samme fra Reflex, og minstemann fikk Vossatasser. Masse klær og strømpebukserpå 70%!

Hvordan er det med dere andre? Har dere også skolestart på gang, og seksåringer med sommerfugler i magen?

17 kommentarer:

Brunt sukker sa...

HEI PÅ DEG :))
SÅ TØFFT DET BLEI!
INNSPURTEN ER IGANG SKULESTART PÅ TORSDAG:))
KLEMMER FRA ELI:)

Ingrid Louise sa...

Det ble kjempefint!!
Bokstaver er kult!!
Ja så er hverdagen snart i gang igjen,det skal bli litt godt...
Her er vi også ferdigshoppet til skolestart!!
Fiiin kveld ønskes deg,klm ingrid l

Har en drøm... sa...

Så stilig det ble:)
Kult og sette sammen ordene ja http://harendrom.blogspot.no/2012/08/premie-1-gavedryss.html

Har en drøm... sa...

Så flott det ble!!
Lurt og sette sammen ordene ♥

Ha en fin fin kveld:)

toves sammensurium sa...

Herlig velkomst - perfekte skilt!!!!
Og de nye putene i innlegget nedom ble også kjempefine!!!!Her er ikke skolestart før på mandag...det blir et styr med godt få ungene på skole igjen og litt mer rutiner..på det meste;)
Litt vemodig å sende sistemann på skolen tenker jeg,min siste skal begynne i andre og jeg synes det er forferdelig....huff som tiden flyr da!Så jeg må vel snart på shopping..det er alltid et stort jafs i lommeboka ved skolestart,mye som trengs.Barnas Hus åpner heldigvis her også snart,kjekk butikk!!:) Ekstra kjekt når man får det på salg da,det blir nok penger ut denne tiden!Så kan man heller kjøpe noe ekstra:)
Lykke til med skolestarten i morgen,spesielt til førsteklassingen :>
toveklem:)

Trine sa...

Lykke til med skolestart ! Og takk for at du delte fargen fabrikk. Storebror har nå fått et myyyye lunere soverom enn den kalde hvitfargen som var der;-)

MadeByKine sa...

Hei:) kule bosktaver:)takk for hyggelig kommenater på bloggen min:)nå har keg fått lagt meg til som følger her hos deg:) digg med kupp på salg:)her har vi ikke skolebarn ennå..men barnehagestart forrige uke:)alltid spennende med nytt barnehage år:) Kine:)

Rosehagen sa...

Hei på deg;)
Kjempefine bokstaver/skilt;)
Og benken i innlegget under ble så fin;) likte godt den puten din med & på;)
Her er vi tilbake på jobb. Planleggingsdager. Litt godt å være tilbake igjen;)
Kom nettopp ned fra hytta etter en superduper helg med bærplukking, bading, god mat .......

Jeg skal kose meg med en bloggrunde, strikketøy og fotballkamp på TVen.

Søndagsklem fra Ann-M




Monica sa...

Det var jo smart å sette de sammen :)

Spennende dager nå og alt skal tilbake i tralten- ønsker deg ei fin fin ukeog lykke til med skolestart på minsten !

Klem Monica

Notre-de-maison/ Gry sa...

Hei Eli! Tusen takk, det var koselig! Hvordan gikk skolestartn? Klem

Notre-de-maison/ Gry sa...

Hei Ingrid Louise! Så godt å vær ferdig med alt til skolestart. Gikk det bra? Mye forventninger her i gården, og en veldig spent mamma! Koslig at du likte bokstavene! Klem

Notre-de-maison/ Gry sa...

Hei Har en drøm, tusen takk! Skal ta en tur innom deg også! Ha en fin kveld, klem

Notre-de-maison/ Gry sa...

Hei Tove! Ja, det er utrolig som det baller på seg med alt de trenger til skolestart! Koster jo en del hvis alt skal være på stell, men det er jo rørende å se hvor stolte de er! Ha en fin kveld, koselig du likte veggordene! Klem

Notre-de-maison/ Gry sa...

Hei Trine!! SÅ utrolig gøy at du har malt i denne fargen etter å ha sett den hos meg! DET var artig det! Takk for koselig hilsen, og ha en flott kveld! Klem

Notre-de-maison/ Gry sa...

Hei og velkommen ; Kine, som følger av bloggen!Så utrolig flott og koselig at du vil følg meg videre; deet gjør meg så glad! Takk for gode ord; og ha en fin kveld du også! Klem

Notre-de-maison/ Gry sa...

Hei Ann-M, for en herlig helg det høres ut som! Tenker dere koste dere. Godt med skolestart på en måte; da "lærer" en å ta vare på fridagene og helgene;). Takk for koselig hilsen, og ha en flott kveld! Klem

Notre-de-maison/ Gry sa...

Hei, og tusen takk Monica! Du kan tro dt gikk fint, han er helt i hundre, og koser seg utrolig mye. Så jeg er heldig og har tre fornøyde gutter for tida; og nyter dagene! Ha en flott kveld, klem