torsdag 2. august 2012

En ny variant....

For dere som har fulgt meg en stund; så er det vel neppe en overraskelse at jeg liker skilt og veggord. De er et blikkfang, fine å se på, og en tankevekker en gang imellom. For hvem har ikke godt av en liten påminnelse av og til, om at livet tross alt består av mer enn jobb, arbeidsoppgaver, huslige sysler, og jakten på lykke og det perfekte liv.


Det vet jeg at jeg trenger innimellom; når dagene ikke har nok timer, og en ikke føler at en helt strekker til, og huset seiler med leker og klær, og en aller mest har lyst til å snike seg til en liten lur mens lillegutt koser i armkroken.

Og så finner jeg nettopp et sånn skilt, på nettopp en sånn dag hvor en ikke helt har fått alt på stell. Og selv om teksten er å se i de fleste hjem i blogglandia; så er dette en ny vri.
Skiltet ser ut som om det er laget av grovkappet skiferstein, og er litt røft i kantene og i overflaten. Det gjør at teksten blir litt ekstra tydelig, på mange måter.  

Skiltet fant jeg på Meretes Atelier i Grimstad.

For egentlig;... så er det veldig passende at slike ord ikke henger på en glatt og perfekt flate, men faktisk står på en ru og kantete bakgrunn. For det er jo ofte sånn at selv om målet er et godt liv fylt med glede og lykke; så er ikke alltid veien dit like fin; og uten en sving eller en hump eller to i veien. 

Krans i zink fra Jeanne D`Arc

Og så er det jo godt, og viktig å huske på at det er en del av livet det også; det vi lever i dag; og ikke bare det vi drømmer om imorgen... Og at vi tar vare på små og store øyeblikk, og små gleder og opplevelser i alle hverdagene. For det er jo de som er "livet"..?

14 kommentarer:

Brunt sukker sa...

HEI:DU HAR HELT RETT VI MÅ LEVE HER Å NÅ !!!
IKKJE ALLTID BARE STREVE FREMOVER :))
NYT DAGEN OG ØYEBLIKKET KLEMMER FRA ELI:)

mirjamsdrøm sa...

Ååå jeg var der på fredag men så ikke det skiltet da...;/
Det var kjempestilig :)
Viktige ord, og en viktig påminnelse midt i alt mas og jag i hverdagen!
Er du ledig imorra på dagen??
Klem

Anitas Interiør verden sa...

Mye sant i det du skriver her,helt klart. Skiltet er kjempe fint likte stilen på det :-)
her regner vi bort i dag,så da koser vi oss inne.
Ha en fortsatt fin dag

Klem Anita

Daisys home sa...

Dette var helt nydelig og i litt annen vri:)
Er som deg.. bare elsker å stæsje opp med skilter og veggord i forskjellige varianter.
Synest det er med på å sette det personlige preget på interiøret.
Her er fremdeles formen heller elendig, så dagene går med å kun tenke på det jeg skulle tatt fatt på:)
Ha en fortsatt fin dag
klem sissel

Marits Hverdagsgleder sa...

Ja, det gjelder å nyte livet. Vi vet ikke hvor lenge vi har det desverre. Fin helg med nytt skilt til deg :) Klem

Notre-de-maison/ Gry sa...

Hei Eli! Ja, det må vi, slappe av og kose oss, og ikke ta alt så høytidelig! Ha en fin kveld videre! Klem

Notre-de-maison/ Gry sa...

Hei Mirjam! Joda, det stod på gulvet iintil bordet hos Merete; mot skapet med all GreenGate servicene. Hun hadde ikke så mange da jeg var der. Jeg tenkte meg en tur med ungene imorra; har du dine da eller? Lurte litt på Pluto lekeland? Blir du med? Klem

Notre-de-maison/ Gry sa...

Hei Anita! Huff ja, regner bort, det øser jo for tida! Nå har jeg fri noen dager, håper virkelig det blir litt opphold ihvertfall, så jeg kan nyte sommerblomstene før de tar kvelden;) Ha en fin kveld! Klem

Notre-de-maison/ Gry sa...

Hei Marit! Det er helt sant, det kan snu på en femøre; vi vet ikke hvordan dagen imorgen blir; så det er viktig å prøve å nyte de gode dagene. Ha en fin kveld, klem

mirjamsdrøm sa...

Hei igjen ;)
Jeg har bare Sander denne uka. Guttene kommer hjem til mandag ;)
Kos deg med guttene!
Klem

Anonym sa...

Sender deg en mail nå jeg, men noen spm, håper du kan få sett på den ;) Klems frans.

Notre-de-maison/ Gry sa...

Hei Fran! Har litt problemer med den mailen, kan du prøve på denne: gdlemo@yahoo.com?

Bjørg Pedersen sa...

Følger deg videre:-)

Notre-de-maison/ Gry sa...

Hei Bjørg! Ble kjempeglad da jeg så at du ville følge meg videre, velkommen skal du være ! Håper du vil trives her hos meg. Bli gjerne med på min greengate give away hvis du har lyst. Ha en fin helg!