torsdag 9. august 2012

Det gjelder å være kreativ med tekstilfarge!

Ja, jeg må vel bare innse at mine syegenskaper er "highly overrated", og at det nok er en grunn til at symaskinen har fått den fineste plassen innerst i hjørnet på den ene boden...og at den har stått der i fred og ro siste to år. Helt galt er det likevel ikke; for det har jo blitt noen quiltede sengetepper osv opp igjennom; men gi meg heller hammer og spiker, maling og koster, enn en bok med mønster og mål.


Men i dag hadde jeg tenkt at jeg skulle blåse støv av gamle ferdigheter og sy nytt trekk til benken i gangen. Den har nemlig irritert meg en god stund, og den hadde falmet litt i den beige fargen ( som jeg forøvrig er mektig lei av). Jeg hadde lyst på grått.


Startet med å google etter fremgangsmåte for putetrekk til pølleputer; men det kunne jeg bare ha spart meg for, med mindre jeg hadde tenkt å strikke ett ( hvilket jeg heller ikke er særlig god på hvis en skal dømme etter x - antall uferdig prosjekter fra år tilbake).

Hvite puter fra Ikea, grå pute fra Kremmerhuset.
 Men da kom jeg på den god idèen å rett og slett bare farge stoffet! Putene var jo akkurat like fine, og siden de var laget til benken i utgangspunktet, så var det jo liten grunn til å kjøpe nye.


Så da var det bare å hive seg i bilen og ta turen til Fargrike, og jeg fikk med meg 1 kg tekstilsalt og en boks grå tekstilfarge. Hjem og sette i gang; og vips; - ny benk på under to timer, og til en rimeligere penge enn hva det hadde kostet å kjøpe stoff og sytråd; eller nye trekk for den saks skyld. Og skal jeg tippe; så tror jeg kanskje hele familien ble fornøyde med den løsnbingen kontra en frustrert mamma med knute på tråden;)


HERLIG!

Og helt på tampen vil jeg ønske alle mine nye følgere velkommen, håper dere vil trives her hos meg, og det betyr utrolig mye å ha dere med meg på veien videre!
Minner også om min GreenGate give away med trekkning 21 aug!

Ha en fin kveld!

18 kommentarer:

Brunt sukker sa...

Dette ble veldig bra!!
deiligt å fornye seg på en så lettvint måte :)
klem fra Eli:))

Nennes sa...

Lekkert :)

Drømmehuset mitt sa...

Så fint det ble, og så herlig å komme på sånne enkle , billige løsninger. Så slapp du å lete frem symaskinen også.

Kos deg med "ny" benk

Klem

Monica sa...

Det var en virkelig smart og vel lykket løsning :)
Er faktisk ikke beste venner med symaskinen jeg heller- og ikke strikketøyet heller. Da må det i så fall være pinne i str 2o og tykt garn !

God helg fra meg :)

Har en drøm... sa...

Kjempefint:)
Herlig og slippe og sy innimellom, hehe:)

Ha en fin fin kveld ♥

Anitas Interiør verden sa...

Hei så fint det ble med den grå fargen ,og så kjekt å bare kunne farge stoffeet ,å slippe å sy nytt :-))
Ønsker deg en fin lørdag
Klem Anita

Notre-de-maison/ Gry sa...

Hei Eli! Ja, ikke vel! Utrolig greit, for deet hadde fort gått noen timer for meg foran symaskinen, så lite trening som jeg har;). Ha enfin dag, klem

Notre-de-maison/ Gry sa...

Tusen takk, Nennes! Koselig du likte det;)Ha en fin dag! Klem

Notre-de-maison/ Gry sa...

Hei DH! Ja, det synes jeg også. Det blir faktisk litt ut av det, hvis en regner stoff, glidelåser, tråd, og ikke minst tiden en ellers hadde brukt. Da er det veldig gøy å finne slike lsøninger som dette, og ikke minst å kunn bruke noe en allerede har! Ha en fin dag, klem!

Notre-de-maison/ Gry sa...

Hehe...godt jeg ikke er alene der, Monica! Vi får trøste oss med at vi ikke kan være like flinke på alt, og hellr nyte det vi kan mens vi koser oss med slike nkle løsninger;). Ha en fin dag, klem

Notre-de-maison/ Gry sa...

Hei " Har en drøm"! Så koselig du likte, det var gøy! Ha en fin dag, klem

Notre-de-maison/ Gry sa...

Hei Anita! Tusen takk, det var koselig du likte det. Ja, jeg er veldig glad i tekstilfarge, og det å kunne bruke om igjen det du har ( hvis ikke det frister ALT for mye med noe nytt da;)Ha en fin dag, klem

Landlivets lykke! sa...

Kjempefint ble det! Og stilig med bildene over :))

Klem fra Landlivets Lykke

Anonym sa...

Hei Blir inspirert her også jeg :) Hvilke farge har du på veggen i gangen og på listverket? Ha en fin dag! Anne M

Notre-de-maison/ Gry sa...

Tusen takk, Landlivets lykke! Setter veldig pris på koselige hilsner! Ha en fin dag, klem

Notre-de-maison/ Gry sa...

Hei Anne M!Så koselig at du fortsatt tar turen innom her hjemme hos meg! Vi har malt veggene i lys antikk, og listene i samme med med glansgrad.
Ble faktisk litt i tvil om listverket var i eggehvit, men jeg tror det er antikkhvit. Skal gi deg beskjed her hvis jeg finner ut av noe annet;). Ha en fin lucia dag! Klem

AnneLene sa...

Så fint d var! Hvilken farge har du brukt?

Notre de Maison sa...

Hei Anne Lene. Mener å huske at det var koksgrå. Du kan endre fargeintensiteten ved å bruke mindre farge. Jeg brukte hele boksen. Lykke til:)!