mandag 30. juli 2012

Stammerose på trappa!

 
Det er jo nesten helt umulig å gå inn på en blomsterbutikk eller hagesenter på sommeren, og ikke komme ut med minst èn plante. Det er jo så utrolig mange nydelige planter å velge mellom; og så er det jo helt sant at forandring fryder...


Dermed ble en nydelig rosa stammerose med hjem; av typen "The Fairy". Sammen med lilla og blå Lobelia ble den en fargeklatt på trappen. Fint mot hvite vegger! 

 
Blomsterpotten er en avfallsbøtte i emalje jeg reddet fra containeren på jobb, og som jeg spraymalte sort.


Minner om min GreenGate giveaway som trekkes 21.aug. 
Hiv deg med, hvis det frister med litt ekstra til late sommerkvelder...

9 kommentarer:

Ingrid Louise sa...

Såå nydelig rosetre!!
Her er det ikke så mye som overlever for tiden,med både snegler og regnvær!!
Får vel ta meg en tur på hagesenteret jeg også!! :-)
Strålende ny uke ønskes deg,klm ingrid l

Petrine sa...

Ååå, så fint!
Koselig inngangsparti :)

Ønsker deg ei fin ny uke!

Notre-de-maison/ Gry sa...

Huff ja, det har blitt mye regn sålangt, håper det blir bedre i august! Tusen takk for koselig hilsen, og jeg gleder meg til å høre om du fant deg noe fint! Ha en fin uke du også! Klem

Notre-de-maison/ Gry sa...

Tusen takk, Petrine! Så koselig at du likte blomstene og inngangspartiet vårt! Litt kos og dill (som min mann kaller det) hører til for å få det koselig. Det er jo husets ansikt på en måte, og det første og siste vi ser idet vi kommer og går. Da er det jo koselig om det ser litt hyggelig ut. Ha en fin uke du også! Klem

Guttemamma sa...

Nydelig på trappa di, den rose er flott og den fargen...elsk!Jeg er litt mindre entusiastisk enn jeg pleier i år til uteblomstene, våre har blitt så stygge pga dårlig vær og mye regn:-(
Klem♥

Monica sa...

Det var et nydelig valg av Rose tre :)

God kveld til deg fra

Fru Sjøaker/Monica

Notre-de-maison/ Gry sa...

Hei Guttemamma! Ja, er ikke rosa bare nydelig...så flott mot hvitt og grått. Jeg har heller ikke kjøpt så mange sommerblomster i år, de regner bort som du sier. I fjor hadde jeg blomster overalt, savner det litt egentlig. Får håpe august gir litt mer sol! Ha en fin kveld! Klem

Notre-de-maison/ Gry sa...

Tusen takk, Monica! Koselig at du likte det! Ha en fin kveld du også, og en fin uke! Klem

Har en drøm... sa...

For en nydelig blomst:)
Kjempekoselig inngangsparti ♥

Ha en fin kveld:)