onsdag 4. juli 2012

Ojsann...det kan visst gå "litt" for fort på Ikea.....

Det fikk jeg erfare da vi etter en lang dag i Dyreparken stakk innom Ikea for å spise middag. Og da mellomsten ville ha ansiktsmaling; ja da var det jo en glimrende mulighet til å ta hele turen gjennom Ikea siden jeg likevel var inne i butikken og avleverte han på Småland. Det kunne jo hende jeg fant noe vi trengte....(eller bare måtte ha....hehe)

Og joda, det ble jo litt med hjem; 12 nye kjøkkenglass, 6 nye vinglass, litt servietter, batterier....og et oliventre.


Et flott oliventre, og overlykkelig med dagens fangst satte jeg kursen mot utgangen. Og som alltid....èn time i Småland er IKKE nok til at jeg får handlet meg ferdig, så igjen ble det ble hurtigkassen og altfor dårlig tid. At jeg aldri lærer...


Jeg tenker at nå - nå skal jeg være supereffektiv, og tar ikke engang varene ut av vognen. Det var jo så lite, så jeg bare stiller meg opp, fyrer av, og klikker i vei.
"Se på skjermen", hører jeg bak meg. Og der står det en ekspeditør fra Ikea. "Ja, jeg vet jeg skal se på skjermen", svarer jeg, "men jeg har litt dårlig tid nå, så jeg ser når jeg er ferdig jeg" sier jeg, litt letterere irritert og varm ettersom minstemann begynte å klage, og jeg ennå hadde varer i vogna, OG var snart 5 minutter på overtid i Småland hvor det står en liten spiderman og hopper opp og ned og banker på vinduet for å få kontakt med mamma....


"Nei, SE på skjermen" sier damen igjen, og nå trommer hun med fingrene på skjermen, akkurat passe høyt til at jeg rimelig rød i toppen og lettere indignert snur meg og lurer på hva hun holder på med. 

"Du har kjøpt et oliventre" sier hun. "Ja, jeg vet jo det" sier jeg, og lurer på om ikeadamen trenger nye briller, for mitt nydelige oliventre er ikke AKKURAT lavt der det rager høyt i vognen like ved siden av.

Og det er DA jeg ser det....jeg har kjøpt et oliventre... til 21 702 .- !!!!!! HJELP! Om jeg ikke var varm fra før, så ble jeg det ihvertfall da, og akkurat da kommer det noe tørt fra min kjære; "Du...dèt der var vel litt i overkant til å være et spontankjøp...selv for deg å være...." Heldigvis for meg fikk hun annulert handelen, men det viste seg at oliventreet var feilmerket, og at koden på treet egentlig gjaldt det store på et par meter borte ved billigkroken ( for dere som er lokalkjent).

SÅ...da er det bare å innrømme at det nok ikke er Ikeadamen som trenger nye briller, men jeg som trenger ny klokke, og litt bedre planlegging; og ikke minst; en Ikeatur "all by myself".

Og hvem vet....kanskje det blir et oliventre til...men da skal jeg ihvertfall sjekke skjermen underveis!

10 kommentarer:

Drømmeboden sa...

Nå måtte jeg humre litt for meg selv da jeg leste :-) Men kjempenydelig olivetre!! :) Det gjorde seg skikkelig :-) Klem Ranveig

Brunt sukker sa...

TI HI:))HASTVERK ER LASTVERK ;))FINT OLIVENTRE DA :))KLEM ELI:))

Brunt sukker sa...

TI HI :))HASTVERK ER LASTVERK ;))FINT OLIVENTRE DA :))KLEM FRA ELI:))

Notre-de-maison/Mamma til tre sa...

Hei Ranveig! Ja, det gikk litt fort, men godt det ble annullert i tide;). Koselig at du synes det ble fint! Ha en fin kveld! Klem

Notre-de-maison/Mamma til tre sa...

Ja, det er ihvertfall helt sant, Eli! Kommer nok til å bruke bedre tid neste gang;). Koselig at du likte oliventreet mitt. Ha en fin kveld, klem

mirjamsdrøm sa...

He he, jeg kjøpte stoff en gang for 3000, og det var ikke det det kostet ;)
Hvis du trenger selskap til "all by myself" turen så er jeg gjerne med :)
Nyt ditt nye rimelige oliventre, og kos deg med dine kjære!
Klem

Frøken Hafstad sa...

Hehe, uff da. Sånt kan skje;) Er alltid stress når vi er på Ikea også. Samboeren orker ikke gå inn der uten at jeg vet akkurat hva jeg skal ha så han kommer fortest mulig ut igjen;)

Notre-de-maison/Mamma til tre sa...

Hehe...det var jammen litt av et stoff; Mirjam! Klart vi må ha oss en tur på Ikea snart; og i roligere omstendigheter! Tenker du koser deg nå som din kjøre har kommet hjem, håper dere fåren fin helg! Klem

Notre-de-maison/Mamma til tre sa...

Hei Frøken Hafstad, så koselig at du fant veien inn hit til meg! Her har nok mannen for lengst gitt opp handleliste på Ikea, men han er strålende fornlyd hvis vi ihvertfall har noe på en lapp i det vi går inn, men han vet jo like godt som meg at det alltid blir noe mer i det vi går gjennom første etasje...;) Ha en fin kveld, klem

Notre-de-maison/Mamma til tre sa...

Hei vennen! Savner deg, har du det bra? Klart vi må få oss en ny Ikea tur, Anne Kari, det var jo både effektivt, og ikke minst produktivt det vi klarte å få til sist! Moralsk støtte er alltid greit vettdu; og en god prat over kanelsnurrene og kaffekoppen er alltid en innetier! Vi snakkes, hils dine! Stoooor klem!!