mandag 9. juli 2012

Nydelige Edith fra GreenGate!

Jeg var innom Meretes Atelier for et par dager siden, og da fikk jeg den nye GreenGate katalogen for 2012/13. Det er ikke så lenge siden hun var i København hos GreenGate produsenten, og jeg har gledet meg til å se alt det fine hun har valgt å ta inn i august... Og vet dere hva? Den nye kolleksjonen er bare fantastisk....Tror jeg har sett gjennom den fire ganger allerede, og den er like spennende hver gang!

Det er så utrolig mye flott i den! Hele syv nye mønstre, og utrolig mange vakre kombinasjoner! Her er linken til katalogen:



GreenGate kommer med en ny kombinasjon av mintgrønt og rosa til jul i år.....litt spesielt, men faktisk er det en del fint, og litt retro.


Mange flotte julekuler og julepynt i alt fra hvitt til stål er det også, og glass med og uten dekor, og julekuler i ulike farger. 
 Likevel....jeg tror at jeg lener meg mest mot den litt rolige og klassiske enden av fargeskalaen; og har fallt for de litt mer grålige nyansene som GreenGate kommer med i år.


Min favoritt er nok Edith og Nanna, som er to nye serier i grålige nyanser og som passer godt sammen med Dora white og Naomi beige ( og det er jo kjekt, siden skapet er fullt av nettopp disse to...)


 Er de ikke bare vakre...
Jeg gleder meg til de kommer inn i butikken; og jeg har bestemt meg for at lampeskjermen i Edith warm grey skal få bli med hjem, og kanskje får den selskap av et par lattekopper i Edith og Nanna. Tallerkene er jo også kjempefine i Edith....for ikke så snakke om håndklærne, bestikket eller te boksen...
Valgets kvaler!

Skjermen til venstre er Edith Warm Grey, til høyre - Edith Grey

Det som er litt nytt for GG denne gangen; er at de nå kommer med både shampoo og kremer, julekuler og dekorasjoner, i tillegg til mang nye tekstiler. Masse å velge i med andre ord, og jeg tror det kommer til å ligge litt av hvertfra GG under mange juletrær i år.

En annen favoritt jeg fant i katalogen er Winter Garden Blue, som kommer med flere nye mønstrevariasjoner i blåtoner. Jeg likte spesielt godt Grands Designs, Grands magasins og Camille dusty blue....

Til venstre: Grands Magasins, til høyre- Camille dusty blue

For de av dere som ikke har fått katalogen ennå, og som vil ha litt inspirasjon; ta turen innom Meretes Atelier, og hun vil vise dere det flotte som kommer!

Flere enn meg som allerede har funnet noen nye favoritter i høstkatalogen?

11 kommentarer:

Lottemora sa...

Så masse flott i den nye katalogen, jeg har jo lyst på nesten alt!


Ha en fin mandag. Klem fra Lottemora

Bjørkli Søndre sa...

Så spennende med sju nye mønstre da.. Og jeg er sikker på du har siktet deg inn på noe nytt som passer til alt det flotte du har! :-)

En flott ny uke til deg!

Drømmeboden sa...

Kjempefine mønstre fra greengate og hadde jeg vært deg hadde jeg ikke tvilt angående å kjøpe lampeskjerm! Kjempefine :)
Ha en strålende uke!

Klem Ranveig

mirjamsdrøm sa...

Her var det masse fint!
Tror jeg må ned å hente meg en katalog ja :)
Fin uke til deg og dine!
Klem

Anne-Kari sa...

Åi, det rosa/mintgrønne var jo skikkelig fint! Kanskje ikke til jul, men sånn ellers.. Synes nesten det var litt sommerlig jeg :)

Vi prekes!

Klem, AK

Notre-de-maison/Mamma til tre sa...

Hei Lotte! ja, det er utrolig masse flott i den katalogen, nesten vanskeligå begrense seg til bare èn ting! Jeg er imopnert over at de klarer å lage så mange fine mønstre på en sesong! Ha en fin uke du også! Klem

Notre-de-maison/Mamma til tre sa...

Hei BS! Åja, det har jeg vettdu, ikke vanskelig å finne nye ting en ønsker seg! Litt verre er vel med plassen i glasskapene; mon tro om jeg ikke må begynne å stable koppene i høyden;). Ha en fin dag! Klem

Notre-de-maison/Mamma til tre sa...

Hei Ranvig! Nei, den lampeskjermen ser bare nydlig ut, og det stempelet gjør hele saken...Til uka kommer skrivebordet vårt også, og da tror jeg det blir lekkert med den lampen på den ene siden, oliventre på gulvet, stol med lammeskinn....litt lysestakeri sølv...Tror det kan bli fint! Ha en fin dag! Klem

Notre-de-maison/Mamma til tre sa...

Hei Mirjam, ja - du må hente deg en katalog! Var mye fint som passer inn med de koppene og tallerkene du har fra før! Ha en fin dag, klem

Notre-de-maison/Mamma til tre sa...

Hei Anne Kari! Beklager jeg ikke fikk ringt i går; var på Ikea med gutta boys hele ettrmiddagen, og vi storkoste oss! Fikk handlet masse til rommet til M, og i går begynte jeg å male der. Jeg synes også det mintgrønne var sommerlig, litt søtt, men jeg tror jeg kanskje hadde blitt fort lei det i forhold til det mer tidløse. Men det fangeer blikket, og er lekkert å se på... Ha en fin dag, vennen! Klem!

Brunt sukker sa...

Oyyy her var det masse fin !!!gleder meg !!tak for titten:))klemmer fra Eli:))