mandag 23. juli 2012

Litt Picasa, litt Give Away og litt Greengate...

Om et par måneder har jeg blogget i et år, og det har jo blitt en del bilder og innlegg. Derfor jeg lurer på en sak...

Hvordan gjør dere det med bildene? Har dere en annen plattform dere lagrer dem på enn Picasa? Har dere kjøpt ekstra lagringsplass, eller sletter dere gamle innlegg med bilder for å skape plass til nye? Jeg spør fordi jeg begynner å nærme meg maks lagringskapasitet, og lurer litt på hva jeg skal gjøre fremover... Håper på mange svar!

Og så ville jeg bare tipse dere om at jeg setter i gang min neste Give Away om kort tid! Jeg har vært så heldig å få en nydelig gaveeske full av herlige GreenGate produkter fra Meretes Atelie i Grimstad.

Så følg med, både bilde og mer info kommer!

6 kommentarer:

ingridsboble sa...

Nå har ikke jeg blogget så lenge, så ikke sikkert jeg har fått med meg alt.. Men jeg har fått tips om å eksportere og lagre alle redigerte bilder i en vanlig bildemappe på harddisken (ekstern eller maskinen) og så slette bildene fra picasa. Eller blir hele bloggen lagret i picasa??
Ingrid

mirjamsdrøm sa...

Heisann!
Jeg har kjøpt mer lagringskapasitet.
Synes det fungerer fint :)
Ikke så god på alle disse tekniske tingene så...
Blir spennende med ny Give Away.
Gleder meg til å se!
fin dag til deg og dine ;)
Klem

Notre-de-maison/ Gry sa...

Hei Ingrid! Det jeg har lagt merke til, er at dersom jeg slettr et bilde i Picasasom har vært brukt i bloggen, så forsvinner det fra bloggen innenfor 24 timer. Så jeg tror at alle bilder du henter inn for å bruke i ett innlegg; enten du ender opp med å bruke dem eller ikke, blir lagret i Picasa. Har du forsøkt å slette dine og kun bruke bilder du har lastet opp fra harddisk? Er veldig interressert i å høre om dette virker! Ha en fin kveld, og takk for svar!

Notre-de-maison/ Gry sa...

Hei Mirjam! Jeg har også tenkt på det, men har ikke så lyst til å binde meg til å betal for lagring hver mnd. Og så tenkte jeg at de som har blogget lenge og mye, sikkert har vært oppe i denne problmstillingn, så kanskje de hadde en alternativ løsning? Ja, følg med på Give Away, det er noe jeg vet du vil like! Ha en fin kveld, klem

Notre-de-maison/ Gry sa...

Jg fant ut litt mer da jeg undersøkte på nettet i går. Bilder som er i størrelsen 800x800 eller mindre, teller ikke med i picasas gratis lagring. Jeg har forsøkt å redigere noen av mine bilder, men det er utrolig tidkrevende. Lurer på hva jeg skal gjøre, og håper på flere svar.

ingridsboble sa...

har prøvd å finne litt mer ut av dette, ser ut som det slettes fra blogg hvis det slettes fra nettalbum til Picasa ja. Hadde ikke fått med meg det... Fant dette svaret:
http://blogger-hjelp.blogspot.no/search/label/Lagringsplass
Det er vel det de tjener penger på. Koster nok litt å drive en sånn tjeneste!
Får se på det som en investering i hobby kanskje?
Ingrid