søndag 15. juli 2012

Gutterommet til Mathias er ferdig! Del 3

Da er jeg endelig blitt helt ferdig med tredje, og siste gutterom! 

Det tok totalt fire turer til Ikea, men så ble det fint også!
 Hvis dere vil se "før" bilder; så ta en titt under boligreportasjen vår i Fædrelandsvennen, link ligger i sidemargen på bloggen. Det ligger også ute bilder på Nordbohus sine Facebooksider. Gleder meg så til å høre hva dere synes!

Mathias er så glad og fornøyd, og det gjør jo at all jobben er verdt det. Nå bruker han mye mer tid på rommet sitt, og alle som kommer på besøk må opp og se. Dèt er koselig, og det er gøy å se hvor stolt han er.

Rommet til Mathias er på litt over 20m2, og likt til storebror sitt rom. Han har morgensolen, og det gjør at veggfargen som er Fabrikk, skifter farge i løpet av dagen. I solen er den mer gråaktig, og den blir mer blågrå utover dagen. Jeg er fornøyd med fargevalget, og det hvite i tak og lister kommer mye mer frem.

Så nå håper jeg dere er klare for et aldri så lite bilderas:



Arkivskapet "Helmer" rødt stål er min absolutte favoritt. Storebror har dette i grått, men da vi kjøpte det var det kun grått og hvitt å velge i. Mathias er veldig glad i rødt, så det var ikke tvil da han fikk se de tre skapene ved siden av hverandre og fikk velge fritt.


Skrivebordet heter "Vika Amon", og er på150 x 75 i brunsort. Det finnes også i hvitt og høyglans rød. Vi vurderte faktisk å kjøpe det røde, men fant ut at brunsort ville virke roligere når han skulle sitte der og gjøre lekser. I tillegg er det nok litt mer tidløst. Bildet over bordet skal byttes ut med samme type som hos storebror. Rammen heter "Ribba".


Bordlampen er "Forså" i blank stål. Jeg hadde opprinnelig kjøpt den i sort, men fant ut at den "forsvant" litt mellom den mørke hyllen og bordplaten. Dermed ble den i stål istedet! Stål går jo også igjen i mange andre detaljer; som håndtakene på arkivskapet, gulvlampen, bilderammene etc.  Stativet "Grundig" som egentlig er til oppvaskbørster kan fint romme blyanter og penner, og andre skatter han vil ha ved skrivebordet sitt.

Hyllen over skrivbordet er "Lack" i brunsort, og den er montert slik at den er helt tett inntil vindusveggen. Liker godt denne type hylle med skjult oppheng. Kurver til oppbevaring er lurt og praktisk, og så har jeg funnet to magasinholdere i tre som jeg har malt. Fargene her er "Hibiskus" og "Nordisk hav" fra Lady Interiør. 


En kosekrok må jo også til, og da Mathias fikk se  (og prøve ) "Sagosten"; en oppblåsbar putestol fra Ikea; da måtte jo den bli med hjem. Litt ekstra puter; og så er det klart til kos.
Klistremerkene og Kai lykten i Ninjago fra Legoland er en hit!


Sengeteppet er fra Princess, og puten med tall fra KiD. Putene med flagg/USA er fra Dag`s marked, og gulvteppet og fleecepleddet fra Hansen & Dysvik. Jeg var kjempeheldig med det teppet; for det var tomt inne i butikken og jeg fikk kjøpe utstillingsmodellen. Gjett om jeg var glad!


Knaggrekken "Tjusig" på veggen er kjekk å henge sekken på, og gulvlampen "Lersta" ved siden av er god til å skremme bort "monstre" under senga;)


 En hvit "Expedit" hylle har fått "Capita" ben på, og tre sitteputer i grått med antiskli. Mitt eldgamle stereoanlegg er i daglig bruk, og jeg fikk ikke lov å bytte det ut, så det får tuste og gå så lenge det orker;).


Klokke og magnettavle er kjempegreit å ha på gutterommet; og legofigurene med magnet som Mathias fant i Legoland er på plass!

Gleder meg masse til å høre hva dere synes!!

6 kommentarer:

Anne-Kari sa...

Veldig gjennomført! :)
Morro med unger som setter pris på det en gjør, ikke sant? :)

Klem!

Daisys home sa...

Virkelig et nydelig gjennomført gutterom :)
Skjønner godt at dette ble populært og falt ismak :)
Likte godt den røde tråden du har fått til i rommet.
Klem sissel

Anonym sa...

Først vil jeg takke for en superkoselig kveld. Du har virkelig fått det til. Rommet ble utrolig fint. Gøy å se Mathias, han var jo så stolt av rommet sitt. Han passet på at alle fikk se. Det lyste av begeistring når han viste det fram. Gleder meg allerede til å se neste prosjekt!
Klem fra Sissel

Notre-de-maison/ Gry sa...

Hei Sissel; Daisys Home! Tusen takk, så koselig en hilsen! Veldig gøy at du likte rommet, og at du så at det var en rød tråd gjennom det hele! Ha en kjempefin kveld, klem!

Notre-de-maison/ Gry sa...

Neimen, hei Sissel! Er du oppe ennå? Tusen takk for en kjempekoselig kveld; det er jo alltid en ren fryd å ha dere på besøk, og så gøy det er at ungene trives så godt sammen! Veldig artig at dere likte rommet til Mathias og alt det andre vi har gjort i huset:). Takk for koselig prat, og god tur til hytta! Stor klem!

Bjørkli Søndre sa...

Å gjøre andre glad er en stor glede. At han er fornøyd skjønner jeg godt. Et kult gutterom. Nå fortjener mammaen avslapping og pleie av såre muskler.

Du har fått til en flott helhet. En fin fredagskveld til deg du flinke!