fredag 20. juli 2012

DIY - stige til badet!

Dere har sikkert sett dem alle sammen. 
Bildene av nydelig bad, med tilbehør som passer perfekt sammen i alt fra små til store detaljer, og ikke minst med en lekker stige til håndklær og tilbehør. 


Da har dere sikkert sett prisene også; fra 599.- og oppover, ofte rundt 799.- eller mer. 
Og så kommer gjerne  porto/frakt i tillegg.

Ordet "LOVE", er kjøpt på Kulør og malt i ren grå.

Da er det kanskje mange av dere som gir opp, og tenker at dette blir for dyrt...
Men da kan jeg tipse dere om hvordan dere kan lag en slik stige selv, til under 50 - lappen!

Tallt er fra en avdentskalender, og fil d`fer kremmerhuset kan likegodt brukes i juli til lavendel!


Først må dere bestemme hvor høy den skal være. 
Jeg valgte rundt 1.70 m, fordi den skal bare være til pynt, og til oppbevaring til håndklær.  

Trinnene valgte jeg å ha 50 cm lange, fordi det går bort mellom åtte og ti cm til å feste trinnet på sidene av stigen.

Håndkle fra Lene Bjerre, nydelig monogram! Fra Fargerike.

Spiker er jo ofte noe de flest har liggende, og kanskje dere har noen gjemt i en garasje eller en kjeller. Jeg var heldig og fant noen gamle spiker med bredt hode i zink, og de ble en fin detalje!  Og hvis dere er som jeg; dvs. elsker interiør og DIY prosjekter, ja så har dere vel kanskje en skvett maling eller interiørbeis også et eller annet lurt sted. Jeg brukte samme som på trommelbordet; Patinagrå interiørbeis fra Lady.


Da er det bare å ta turen til nærmeste Byggmakker, Byggeri, Monter osv, og smile veldig pent, og spørre veeeeldig fint om de kan være så snille og kappe for dere også. Jeg har nemlig ingen sag i garasjen, og jeg ble kjempeglad da jeg fikk flott hjelp på Monter!

Når alle delene er i havn er det bare å pusse med fint pussepapir til alt blir mykt og godt å ta på. Husk vadder når du skal feste trinnene; og kvistlakkgrunning hvis du skal male. Hvis du bruker interiørbeis er det bare å gå rett i gang;)

Kos deg, det tar ca. to timer, så er den ferdig;)

Ha en flott kveld!!

11 kommentarer:

Fru Mosbron sa...

Det så jo faktisk lett ut:)
Takk for inspirasjon:)
Charlotte

ingridsboble sa...

Kjempefin! Ønsker meg en sånn :)
god helg til deg!
Ingrid

Bjørkli Søndre sa...

Nydelig! Du er så kreativ!

Notre-de-maison/ Gry sa...

Hei Charlotte! Ja, det er ikke vanskelig i det hele tatt, og enda gøyere å lage noe selv ennå kjøpe det! Da kan det jo bli akkurat som n har lyst til! Ha en fin kveld, klem

Notre-de-maison/ Gry sa...

Hei Ingrid! Tusen takk, det var koselig! Ja, du får bare finne frem hammer og malekost, eller kanskje visa kortet;). Ha en fin kveld! Klem

Notre-de-maison/ Gry sa...

Hei BS! Tusen takk, det var koselig! Ha en fin kveld, klem

Edny sine puslerier sa...

Selvfølgelig kan man lage selv! Denne var jo kjempefin;) Takk for tips;)

Notre-de-maison/ Gry sa...

Ja, ikke sant, Edny! Det er jo så lett, og både gøy å lage og resultatet blir fint! Koselig at du likte den! Ha en fin dag! Klem

Brunt sukker sa...

så flinke du er ! tøffe den:))
klemmer fra Eli:))

Eldens Hage sa...

Hei! Takk for koselig kommentar på bloggen min :) kjempefin stige! Jeg har tre stk hjemmelagde jeg med, like fint, bare myyye billigere ;) jeg lager håndduker/puter/servietter o.l med monogrambroderong på bestilling ja:) ha ei finfin helg! :D

Klem fra Martha

Eldenshage.blogspot.com

Anja-Elin ♥ Vakre augeblikk sa...

Takk for fin inspirasjon :) Vi har alt liggende. No når vi bygger hus, kjøpte vi oss like godt ein del sager for å lage ting sjølv :) Veldig greit. Takk for koslig kommentar inne hos meg :) Ønsker deg finfin søndag! Godklem