fredag 8. juni 2012

Prosjekt makeover - babyrom/gutterom del 1

Da er jeg endelig i gang med å male og "pusse opp" barnerommet til minstemann på 18 mnd!

Da vi flyttet inn i huset vårt, hadde vi tegnet det slik at det var fire soverom og loftstue i andre etasje. Men siden vi da kun hadde to barn, ble soverom nr. 3 brukt til gjesterom/hjemmekontor. Rommet ble malt i fargen "Cappuchino", med lister og tak i "Lys Antikk". Helt grei farge det egentlig, helt til vi fikk vite at det var en liten gutt vi ventet. Da synes jeg fargen ble "litt" vel feminin, men rakk ikke å gjøre noe med det før poden meldte sin ankomst. 


Så gikk jo tida da, som den ofte gjør, men NÅ....var tida inne for å gjøre noe med det! Om enn litt forsinket oppstart da jeg fikk en rift på hornhinnen og har gått rundt med lapp over øyet et par dager til alles store underholdning. "Mamma er pirat"...jaja.. Det går jo over det også, og etter tre dager med øyesalve og øyedråper, ser jeg nesten helt klart! Og da er det jo ikke mulig å vente lengre...jeg er jo ikke akkurat kjent for å være tålmodig når jeg får idèer i hodet...hehe...
Så...ned på Fargerike, og hjem kom både pensler, maleutstyr og Jotun Sense vannbasert maling, i fargen
 
"FABRIKK



Dette er en kjølig blågrå farge som fremhever hvite detaljer utrolig flott. Den er fin å kombinere med andre farger; jeg har brukt den sammen med kalkgrå på gutterommet til eldstemann .

Her er et bilde av den ene veggen som er ferdig:


Jeg har litt tremøbler på dette rommet som jeg tenkte å male, men lurer veldig på hvilken farge jeg skal velge! Det er en kiste og et stellebord som kan bli en hylle/kommode når en tar bort stellebrettet. Flott om jeg kunne få noen tips fra dere om hvordan jeg skal gå frem! Hva slags maling bruker dere, lakkerer dere eller behandler dere møblene på en spesiel måte når dere maler? Håper på mange svar, har sett så mange fine malte møbler på bloggene her inne, så her er det mye ekspertise å hente!

Flere bilder; inkl. før og etter kommer....bare vent!
 

8 kommentarer:

Hanne sa...

Nydelig farge, og så flott den dekoren er på veggen! Gleder meg til å se resten av bildene! Mht møblene er jeg ikke sikker, har hørt om noen som bruker bengalakk...? Lykke til, husk å legge inn bilder! Klem

Anonym sa...

Kjempefint, det var n utrolig flott blåfarge! Kjølig og fin, og ikke sukkersøt som jeg synes noen av de blåtonene som Lady har til barnerom fort kan bli. Denne var lekker, lurer på om jeg skal prøv mg på den når jeg skal male soverommet....Takk for tips, og følger med for å se hva du får vite mht møblene. Flere maleprosjekter her også;) Ha en fin lørdag!

ingridsboble sa...

Maling på møbler har jeg liten erfaring med, så håper du deler eventuelle tips :)
Veggen ble superkoselig! Blir gøy å se rommet ferdig.
Fortsatt god helg til deg :)
Ingrid

Ingrid Louise sa...

Så fint det ser ut...blåfargen ser lekker ut!!
tusen takk for varmende ord,det setter jeg stor pris på...sorgen er stor,det ble mye verre enn vi hadde trodd.Man tror man er forberdt,men savnet og tomrommet er forferdelig,har heldigvis lille pus igjen her som tar litt oppmerksomhet!!
Goood lørdag til deg,klm ingrid l

Notre-de-maison/Mamma til tre sa...

Tusen takk, Hanne! Takk for koselig hilsen. Bilder kommet ikveld! Klem

Notre-de-maison/Mamma til tre sa...

Hei! Helt enig, denne er fin uten å bli for søt, og det er et stort pluss, for det hadde vært kjedelig å måtte malte på nytt neste år. Tusen takk for koselig hilsen!

Notre-de-maison/Mamma til tre sa...

Hei Ingrid! Tusen takk, det var kjempekoselig å høre! Det kommer litt flere bilder i løpet av kvelden. Ha en fin kveld, klem

Notre-de-maison/Mamma til tre sa...

Hei Ingrid Louise, hvordan flår det med deg? Huff, kan godt tenke meg det er tunge dager for dere allle sammen nå. Tenker på dere. Setter stor pris på at du tar deg tid til å skrive en koselig hilsen til meg oppi alt sammen, stor klem!