søndag 10. juni 2012

Prosjekt makeover - babyrom/gutterom del 2

Da er jeg nesten helt ferdig med babyrommet, og jeg har hengt opp pynt og ryddet, og tatt lassevis med bilder! Så nå håper jeg dere har lyst til å se litt bilder, og jeg blir kjempeglad for en liten hilsen! 
En stor velkommen til  min siste følger også; 
Fru Mosbron!
Håper du vil trives her hos meg, og jeg er veldig glad for at du vil følge med meg og min blogg!

 Og så tilbake til babyrommet...
Det "gamle" babyrommet finner dere HER...

og her er litt bilder fra imorges;). 


Denne stjernesauen fant jeg på OÒlsen i Stavanger, og venninnen min fikk en i rosa til hennes lille jente i gave. Koselig å ha like, og jeg tenker ofte på henne når jeg ser på denne.

Jeg synes det er helt utrolig hvor stor forskjell maling kan gjøre, og nesten litt irriterende at jeg ikke fikk gjort det før Fædrelandsvennen var her og tok bilder ( http://notre-de-maison.blogspot.no/2012/06/boligreportasje-fra-hjemmet-vart-i.html ). Men sånn er det; gøy er det jo uansett å få litt nytt i hus og hjem.


I går var jeg en kjapp tur innom Bunnpris her i byen, og da så jeg at Hansen & Dysvik hadde åpnet i andre etasje! O`lykke!!

Måtte jo bare opp og se, og da finner jeg to utrolig kjempefine  liftgardiner til babyrommet! Herlig altså, og siden jeg er litt utålmodig av meg, er det vel ingen overraskelse at de er ferdig montert, og på plass allerede;)! Må bare strykes litt ser jeg...


Rommet til minstemann har sola om ettermiddagen; så vi må ha persienner. Før jeg malte hadde vi tre gardinlengder her ( se link over), og det tok faktisk ganske mye lys! Så med liftgardiner ble det mye bedre. Lillegutt sover nå som jeg tok disse bildene, men jeg skal se om jeg får til noen bedre i løpet av morgendagen;)


Jeg fikk ikke noen tips til maling av møbler, så da prøvde jeg meg frem selv. Først vasket jeg kisten med klorin for å få bort fettflekker, og så pusset jeg den helt lett. Kisten er full av merker og skrap, men de vil jeg beholde, fordi de er minner etter våre tre små. Alle guttene har hatt denne kisten på rommene sine.
Etterpå malte jeg den med "Fabrikk" i Jotun Sense, og det var helt bevisst, fordi jeg ikke ville ha den til å skille seg så ut i rommet. 
Det er nok at andre fokuspunkt;) 


Veggteppet med lommer fant jeg på Lysthuset i Grimstad, og jeg synes den er både søt og praktisk. Puten med striper er fra Nyblom O`Kollen, kjøpt på Fargerike. Månen er fra OÒlsen i Stavanger.

Det kommer nok flere bilder etterhvert, og så er jeg i gang med enda et prosjekt, og det er en overraskelse til min kjære...som involverer malekost og maling såklart. Holdt på til over kl 01 inatt, og min kjære som ikke er hjemme vet INGENTING.... 

Så følg med....

13 kommentarer:

Man tager hva man haver sa...

Å hellan bedussen for et herlig rom, nesten så man får lyst på småfolk igjen. :)

Klem fra Kari

Precious Home sa...

Kjempekoselig barnerom:) likte utrolig godt fargene!

Daisys home sa...

Wow... for et fantastisk fint og gjennomført barnerom:)
Så stilig pyntet også :)
Klem sissel

mirjamsdrøm sa...

Herrelig hvilken energi å stå på vilje!!!!
Rommet ble nydelig:)
Kisten var en favoritt hos meg ;)
Du spurte om tallerkenhyllen min, den har jeg faktisk fått av ei venninne. Vet ikke hvor hun har kjøpt den, men det kunne se ut som den var kjøpt umalt...jeg måtte gi den et par friske strøk ;)
Gleder meg til å se neste prosjekt!
Ha en herlig søndagskveld!
Klem

Lille familien i nr.9 sa...

Nydelige stjernesauen, sukk den var nydelig :)
Kjempefint rom!

Kjenner jeg gleder meg til å lage neste barnerom en gang i fremtiden :)

ingridsboble sa...

For noen koselige detaljer du har funnet til rommet! Ble superfint!
Ha en fin uke som kommer :)
Ingrid

Notre-de-maison/Mamma til tre sa...

Hei Ingrid! Tusen takk, så koselig at du likte barnerommet! Veldig gøy å få responspå noe en har lagt ned en del arbeid i. Tusen takk;)!

Notre-de-maison/Mamma til tre sa...

Hei "lille familien i no 9"! Velkommen somfølger avbloggen, det var utrolig koselig! Artig at du lite barnerommet og sauen. Den har vært en følgesvenn i noen år gjennom to barnerom, og den er supernusselig synes jeg;) Ha en fin kveld!

Notre-de-maison/Mamma til tre sa...

Hei Mirjam! Ja, du kjenner jo meg, får jeg non idèer i hodet....så er det gjort. Måfå mest mulig unna nå før ferien; ikke lett å male med tre småtroll rundt bena;). Gøy at du likte barnerommet; og kista! Synes den ble fin selv også, og jeg fikk lys ttil å gå igang med stellebordet også....Kansje neste prosjekt?? KLem

Notre-de-maison/Mamma til tre sa...

Hei Sissel! Tusen takk, det var utrolig koselig å høre, Sissel! Setter stor pris på koselige tilbakemeldinger; dette var artig! Klem

Notre-de-maison/Mamma til tre sa...

Tusen takk, Precious Home! Gøy at du likte fargne, jeg har også fallt helt for den sarte, litt kjølige blå. Sammen med gardinene fallt det liksom bare på plass, og det er deilig! Ha en fin kveld, klem

Notre-de-maison/Mamma til tre sa...

Hehe...Kari! Bare å sette i gang vettdu;). Gøy at du likte barnerommet altså! Jeg er veldig fornøyd, men det er alltid ekstra gøy å få koselige tilbakemeldinger fra blogglandia! Tusen takk for koselig hilsen! Klem

Anonym sa...

For noen fantastiske gardiner!!! Nydelig rom også, og gardinene var prikken over i en. Har de flere igjen på H & D?