lørdag 2. juni 2012

Da ble det blått; og snart kommer boligreportasjen i FVN!

I går fikk jeg mail fra journalisten i Fædrelandsvennen om boligreportasjen de hadde hos oss i april. Så da kommer den kanskje til uka eller neste uke! Spennende altså!!



Ellers har jeg byttet ut litt på kjøkkenet! Fikk så lyst til litt mer farge, og til å bytte ut lin med duse, kjølige fargtoner. Så da tok jeg turen til Fargerike, og fant en ny voksduk til kjøkkenet. Der er jeg litt kresen altså, for med tre små barn må voksduken ha såpass tykt lag at den er en voksduk. Dvs. at ikke fargene trekker gjennom hvis det kommer syltetøy eller ketchup på, og at den holder seg fin. Jeg fant en flott voksduk i Stockholm sist jeg var der, hvit og med skrift i grått. Nydelig var den, og den varte vel i ...tja....en uke? Så fikk den knall orange flekker etter ketchup, som ikke gikk bort.



Frem til nå har jeg hatt en voksduk i lin, og den har vært fin, men nå trengte også den å bli byttet ut. 


Først tenkte jeg på rosa, men da jeg fant denne i lyseblått, var det ikke tvil. Så da ble duken byttet ut, og det samme med håndklærne over stolryggen. 


Det finnes duk i samme, men jeg tok ikke sjansen på den med tre småtroll som elsker kestchup og pølser. 


 Slagbenken ble også ny i fargene, og fikk et vattert teppe i blåtoner på setet. En ny pute fra Nyblom O`Kollen, og så var kjøkkenet nytt på 1 - 2- 3;)


Heldigvis står blåfargen fint til veggfargen også. Det er jo ikke alltid like lett å finne noe som passer sammen når veggfargn ikke er en ren farge. "Tåke" går litt mot det blålilla.
Så nå er det sommerlig på kjøkkenet vårt, og vet dere hva? 
Det er helt sant....forandring fryder!

I dag så jeg også at bloggen har rundet 40 000 besøkende (!!), og sammen med kjøkken fornyelse og boligreportasjen; så er det vel sant da...alt alle godt ting er tre!

Ha en flott lørdag alle sammen; her er dt snart duket for bursdagsselskap nr. 2!

18 kommentarer:

Janne sa...

Så koselig du har det på kjøkkenet, deilig med litt forandringer. Kjempe lekker den voksduken, selv bruker jeg en vanlig duk på kjøkkenet med en blank plastduk over, med små barnehender som elsker å grise med maten er plastikk veldig greit:)
Ønsker deg og dine en riktig god helg:)
klem

Julie sa...

Herlig!
Så koselig stil du har!!
Ønsker deg en NydeligFlott helg!
Klem fra Julie :-)

Anitas Interiør verden sa...

Kjempe lekkeert sommer intereiør,herlige bilder. Spennende å komme i avisa da

Nyt dagen
Klem Anita

mirjamsdrøm sa...

Så fint det ble!!!
Herlig med fornyelse :)
Farger er flott nå på sommeren.
Har blitt litt smått og nytt hos meg idag også.
Ha en fin bursdagfeiring!
Klem

Kristin sa...

Ble så fint med blått! Det er så deilig å kunne endre hele utrykket bare med å skifte tekstiler:) Voksduken er nydelig, og en nødvendighet i småbarnsfamilier!! Fortsatt god helg til deg:)

Tante Titti sa...

Blått er jo så lekkert og sommerlig da!! Veldig flott ble det!
Ønsker deg en fin fin søndag!!
Titti-klæmm!!

Drømmeboden sa...

Så lekkert! Og jeg må bare spørre hvilken spisestue det er du har? Synes jeg kjenner igjen stoler og trekk med de samme jeg har plukket ut på IKEA? Voksduken var bare nydelig og jeg har også strevd med gjennomslag av mat på voksduker vi har hatt med to ketchupglade gutter i hus! For ikke å snakke om når minstemann i sin tid skulle spise tomatsuppe og spaghetti selv for halvannet år siden og la mer på bordet (duken) enn i munnen :-) Byttet voksduk annenhver uke..! Innbydende og koselig kjøkken har du iallefall ;-) Klem Ranveig

Anonym sa...

Det der var helt fantastisk mot veggfargen! Vakreste duken jeg har sett! Åh er bare helt imponert over det vakre hjemmet ditt! :) Klem frans ;)

Notre-de-maison/Mamma til tre sa...

Hei Janne! Jeg har lett etter en slik duk, men ikke funnet det. Kjempelurt å ha noe over, og så greit å kunne bruke vanlige duker! Koselig at du likte fargene og duken. Ha en fin kveld!

Notre-de-maison/Mamma til tre sa...

Tusen takk, Julie! Det var kjempekoselig! Ha en fin kveld!

Notre-de-maison/Mamma til tre sa...

Ja, var innom deg og så Mirjam, lekre converse;). Gøy at du likte kjøkkenfornyelsen;) Klem

Notre-de-maison/Mamma til tre sa...

Tusen takk, Kristin, så koselig å høre at du likte kjøkkenet og duken;)! Ha en fin kveld du også! Klem

Notre-de-maison/Mamma til tre sa...

Ja, veldig spennende, Anita! Kjenner sommerfuglene i magen! Gøy at du likte bildene og fargene, deilig med litt nytt og vårlig! Klem

Notre-de-maison/Mamma til tre sa...

Tusen takk tante Titti, så koselig en hilsen! Fin kveld til deg også!

Notre-de-maison/Mamma til tre sa...

Hei Ranveig! Så koselig hilsen! Spisegruppen er en blsnding, men er fra ikea. Bordet selger de ikke lenger, men er et kompakt trebord med kuleben og ileggsplate. Stolene er henriksdal. Koselig at du likte voksduken:). Ha en fin kveld!

Notre-de-maison/Mamma til tre sa...

Så koselig, fran! Kjempemoro å høre at du liker kjøkkenet vårt, og at du synes duken gikk fint mot veggfargen! Takk for kjempekoselig hilsen! Ha en fin kveld!

Prinsesse Vilikke sa...

Så koselig kjøkken!!! Duken var knallfin! Moro med artikkelen i avisen og gratulerer med de 40 000 besøkende!

Klem Karen

Notre-de-maison/Mamma til tre sa...

Hei Karen, så koselig ast du fant veien inn hit til meg! Gøy at du likte kjøkkenet, det er mitt favoritt rom. Ha en fin dag, het regnet det og jeg skal på jobb om litt;)