mandag 28. mai 2012

Peisen i ny "drakt"

Hvis det finnes noe som kjennetegner en interiørblogger, så er det kanskje den evige lysten til å forandre, lage noe nytt, kjøpe/finne noe nytt eller gammelt, eller det som jeg synes er artig; å bruke det en har på nye måter!

Akkurat nå er det peisen i stua som har fått ny pynt. Forskjellige gråtoner mot det hvite er fint, og zink og oliventre er nydelig. Bokstavene kjøpte jeg trefarget hos Kulør, og malte dem i en ren grå. Rosen i kronen er fra Lene Bjerre.


Oliventre er bare helt nydelig. Jeg har ikke hatt det mer enn noen få måneder, men jeg er overrasket over hvor fine de blir og hvor lett de er å stelle. Ønsker meg en frodig "pletter i luften" også, de er kjempefine og dekorative synes jeg. Drømmer meg bort i gamle forsider på "Jeanne D`Arc Living", med gips og sementurner fulle av nydelige grønne pletter. Tror nesten min kjære er litt lei av å rydde bort alle mine interiørblader, som nå er å finne i stort sett alle rom, og ute og inne. Jaja...der blir jeg nok ikke bedre tror jeg...;)


Engelen på peisen er jeg veldig glad i, og den betyr noe helt spesielt for meg. Jeg fant den på Floriss for noen år tilbake, og har aldri sett en lik noen andre steder. 


Sinkbaljen er fra Plantasjen, og blomsterpotten i sink fra Floriss. Jeg fikk den i gave fra min snart-svigerinne, og jeg synes den er så søt med prikkene og bølgemønsteretpå toppen.

Ellers håper jeg dere har hatt en fin pinse? Jeg har jobbet hver dag, men hatt det fint på jobb, og fint hjemme. Litt i pose og sekk, og litt "ja-takk; begge deler". 

Håper dere får en flott dag videre alle sammen!
Klem fra meg!

6 kommentarer:

ingridsboble sa...

Lekkert! Er oliventrær lette å holde? Da er det kanskje noe for meg som ikke har spesielt grønne fingre :) De er jo så fine!
ha en fortsatt fin dag :)
Ingrid

Bjørkli Søndre sa...

Så lekkert på peishyllen din! Så nydelig satt sammen og engelen din er så skjønn!

Ha en flott dag!

Monica sa...

Hei på deg.
Så flott!! Og for et fantastisk inngangsparti i ditt forrige innlegg!
Ønsker deg en riktig fin uke ;)
Smil og klem fra Monica

Notre-de-maison/Mamma til tre sa...

Hei Ingrid! Ja, jeg syns det er veldig greit med oliventre. Jeg dypper dem i en bøtte med vann ca. hver tredje dag hvis de står ute, og inne gir jeg litt annenhver dag ( var vannbåren varme i gulvene så de tørker fortere. Prøv du også! Lykke til! Klem

Notre-de-maison/Mamma til tre sa...

Hei BS! Tusen takk, det var koselig! Ha en fin dag du også! Klem

Notre-de-maison/Mamma til tre sa...

Hei Monica! Tusen takk for fine ord, og kjempegøy at du liker både peis og inngangsparti! Håper din uke også er fin! Klem