fredag 4. mai 2012

Jeg ønsker meg....

Så herlig med noen dager med sol, og godt å se at det begynner å blomstre i bed i krukke! Epletreeet og kirsebærtreet står også i full blomst. I fjor plantet jeg en del forskjellige krypplanter i sprekkene på fjellet bak i hagen, og nå blomstrer det lilla floks i steinbedene våre. Hvert år på denne tida så får jeg så lyst til å gjøre en masse med hagen! Og det er jo ikke akkurat mangel på inspirasjon heller, med alle reklamene som dumper ned i postkassen hver dag. Tror nesten mannen min begynner å bli litt engstelig og av til, og holder godt på visakortet når han ser jeg drømmer meg bort i alt det nydelige som en kan få til hus og hage;). Gleder meg til magnoliabuskene begynner å blomstre for fullt. Det er et nydelig syn!


Akkuratinneholder ønskelisten min dette;

En pergola til varandaen, perfekt til den runde sittegruppen vår. Jeg ser for meg sene kvelder ute, med lyskjede i taket, og lykter hengende fra sidene. Den svake lukten av duftlys som blander seg md krydderurter i potter og bed, og en kan bare sitte og nyte at alt er stille. Ååååå som jeg lengter etter sene sommerkvelder...

Denne synes jeg er vakker...

 Men det er ikke det eneste jeg har lyst på. Mellom garasjen og huset er det en vei med belegningsstein som fører videre ned mot verandaen. I denne overgangen drømmer jeg om en vakker hageportal, dekket av rosa klematis, New Dawn roser, og lavendel rundt bunnen. Tror det ville blitt vakkert og stemningsfullt..

  
Ellers har jeg fått to søte zinkpotter opp på veggen på verandaen, og jeg var så heldig å få en gammel vannkanne i zink av mamma og pappa. Den skal jeg plante i tenkte jeg. Den kommer faktisk fra gården hjemme, og er gammel og velbrukt. Har ønsket meg denne i en liten evighet, kan tro jeg ble glad da mamma kom med den!
Ønsker meg også en stige til å henge lykter og blomsterpotter i, og til å legge pledd på. Legger en et par bord på trinnene malt med interiørbeis; så har en jo både plantebord og avlastningsbord i ett!
 Regner med at det er flere enn meg som har ting de ønsker seg til hagen, og som drømmer om koselige kvelder ute?


Leste forresten at nordmenn bruker mest tid og penger på uterom i forhold til mange andre land. Hva tenker dere om det? Stemmer det at vi bruker tid og ressurser i hagen, og at den på mange måter erstatter innestuen i den lyse årstida?
Det stemmer nok her hos oss ihvertfall...

Husk forresten å melde dere på Give Away; det er under en uke igjen til trekkning, og velkommen til min nyeste følger av bloggen; Othilies Gårdshandel!

4 kommentarer:

Litt Slitt & Litt Hvitt sa...

Jeg drømmer også om sommer og sol og lange utekvelder :) Speseilt i dag som vi våknet opp til skikkelig snøvær...!

Større veranda står nok øverst på ønskelista mi :)

Ha en flott lørdag og kos deg:)
Klem og kos Lisa :)

Notre-de-maison/Mamma til tre sa...

Hei Lisa! Ja, det er lov å drømme og ønske, hvem vete; kanskje vi får det vi ønsker oss;)! Hørte det snødde hos dere i dag, da var jeg veldig glad for å kunne kose meg i sola...;) Det forsvinner nok fort skal du se. Ha en fin lørdag!Klem

Anonym sa...

Så fine blomster. Jeg har den paviljongen, jeg kjøpte den på Clas Ohlson. Nydelig er den, og jeg koser meg med den hver dag. Den blir nok fin hos deg også! Lykke til! Klem

Notre-de-maison/Mamma til tre sa...

Det var gøy å høre, artig når noen har det en ønsker seg og er fornøyde! Takk for hilsen!