fredag 18. mai 2012

Jeg fant, jeg fant! ( og litt til...)

Hei alle sammen! Håper dere har hatt en flott 17.mai med koselig feiring for store og små. Her ble dagen feiret med barnetog, og hele familien på fem i bunad. Kan tro at minstemann var nusselig i bunaden sin med skinnlapper på rompa! Han tok sine første skritt for litt over en mnd siden, og var bredbent som bare det i hvite strømper og babybunadsko. Nusselig som bare det! Is og pølser gikk ned på høykant hos store og små;)!
 En fin dag, men skal si det var godt å komme seg ut av bunaden og få bena opp på sofaen! Hvordan hadde dere det på 17.mai?

I dag har jeg ryddet bort all pynten, og det er herlig å få stua tilbake til hverdagsformen! Så da tenkte jeg at jeg ville vise dere mitt siste kupp....
Det kan godt hende at loppemarkedsesongen er over, men det betyr jo ikke at en ikke kan finne skatter andre steder...


For i bruktbutikker; der kan en finne de utroligste ting! For en stund siden fant jeg et rundt sølvfat til å ha lys på, og det har jeg på kjøkkenet. Har gått og tenkt at det kunne vært fint med ett til som kunne stå ute på sommerkvelder osv med lys og blomster på. 


Kan tro jeg ble glad da jeg kom over dette fatet! Helt likt det jeg hadde fra før, og ovalt i formen istedet for rundt. 
Det er jo noe med sjarmen som ligger i det å kunne bruke noe gammelt om igjen, og på en ny måte. 

I dag skinner sola her i Sør, og jeg gleder meg til en dag ute i hagen. I dag skal steinbedet til pers, bare jeg kan finne floks og dekorstein;)! Men først en liten tur til Barnas Hus; for minstemann har begynt å klatre, og favoritten er å gjøre det i tripp trapp stolen med leverposteiskiva i hånden;) Mmmmm...deilig;). Ingenting er som å tørke leverpostei, og alt annet han rekker når han hiver seg innover bordet fra stående stilling... Ikke for ingnting at jeg har linfarget voksduk på kjøkknbordeet;). 
Nei, må nok ha på en sele ja..

Men aller først skal jeg ha en stor kopp kaffe i fred og ro i sola på verandaen. Ha en fin dag alle sammen!

10 kommentarer:

Ingrid Louise sa...

Vel overstått 17 mai!!
Superfint fat,kjekt når man finner gammelt som er brukendes og blir sååå fint!!
Kos deg i blomsterbedet,blir nok litt hagearbeid her også selv om solen glimrer med sitt fravær!!
Goood helg ønskes deg,klm ingrid l

Anonym sa...

Nydelig fat, og vakkert bilde-som alltid! Koselig feiring her også, og sofaen ble inntatt her også. Deilig! Ha en fin dag!

mirjamsdrøm sa...

Så fint fat du har fått tak i!
Alltid gøy med slike fine funn!
Høres ut som dere hadde en flott dag igår :)
Det hadde vi også, is, pølser, leker og tog ;)
Idag og resten av helga går stille for seg, ingen planer så langt...rett og slett bare se hva som skjer.
Fin helg til dere!
Klem

Byfrua sa...

Flott fat, er veldig glad i fat jeg også!
Nydelig lys også - Lene Bjerre lysene er så fine:))
Klem Veronica

Notre-de-maison/Mamma til tre sa...

Hei Ingrid Louise! Tusen takk for koselig hilsen! Hvordan gikk det i hagen i dag? Ble du ferig? Jeg fikk laget bedet i dag, skal legge inn bilder;) Ha en super kveld! Klem

Bjørkli Søndre sa...

Så fint med slike brett og du pynter med mine favorittfarger. Lekkert!

Tenker familien var flotte i bunad og jeg kan se for meg minstemann. Sååå søte i den alderen med bunad på!

Håper på bedre vær og tid for hagearbeid jeg også. Men ved dårlig vær har jeg sengegavl som skal lages og nattbord som skal males.

Kos deg i helgen! Alltid hyggelig å titte innom deg!

Notre-de-maison/Mamma til tre sa...

Hei "anonym"! Så koselig, takk for fine ord!

Notre-de-maison/Mamma til tre sa...

Hei Mirjam!Ja, det er kjempegøy å finne slike vakre ting som en kan bruke igjen! VI hadde en flott dag på 17.mai, full rulle;). Denne helgen er det bursdag og kos. Ha en fin lørdag! Klem

Notre-de-maison/Mamma til tre sa...

God morgen, Veronica! Tusen takk, så koselig! Lene Bjerre er min favoritt, alt hun designer er så vakkert. Ha en fin dag! Klem

Notre-de-maison/Mamma til tre sa...

Hei BS! Kreativ som alltid! Gleder meg til å se altså, du har et vakkert hjem. Jg ble ferdig i hagen i går; ihvrtfall frem til neste prosjekt;). Merker jeg er blitt veldig glad i den sarte rosafargn, tror jeg må få en ny voksduk i hvitt og rosa.... Ha en flott lørdag! Klem