lørdag 5. mai 2012

Jakten på nye hagmøbler; Paulina fra Brafab

Det å finne hagmøbler, det skulle en jo tro var en ganske enkel affære. 
Gå på butikken, finn en du liker, betal og gå hjem ( = min måte, men så er jeg jo litt utlåmodig når jeg først finner noe jeg liker). Men neida...her skulle vi se på det meste, og prøve alt, og sammenligne kvalitet på rotting, og gikk fra sittegruppe til spisegruppe, og fra avlangt bord til rundt bord. 

Første stedet vi var på var Grimstad Hagesenter ( Oasen Hageland), og jeg fallt jo med en gang for herlige Paulina. Jeg kunne ikke skjønne at det var noen vits å se andre steder, men turen bar videre og i etterkant må jeg faktisk bare legge meg helt flat og si at min kjære faktisk hadde rett. Det lønner seg å sjekke litt rundt, og gå for kvalitet, og da er det kanskje ikke noen overraskelse av vi endte opp på Grimstad Hagesenter likevel tilslutt.


For det er utrolig mye rart som selges, og hvis en ikke snur opp og ned på det som finnes av møbler ( og da mener jeg opp - og - ned altså), så ser en jo ikke de små forskjellene og detaljene under, og hvilke som er mer kvalitet enn andre. Det er da en ser hva som er verdt å legge penger i; og hva som ikke er det.

Lykt og kurv fra fargerike, puter og pledd fra Ikea.

Så...vi var altså innom fire - fem steder før vi til sist ( for n`te gang den dagen) endte opp der vi startet. Da var det ikke noe å lure på lengre, for de hadde hagemøblene med desidert best kvalitet, best og mest variert utvalg, og ikke minst de med finest utseende ( som jo betyr ganske mye for meg). For det skiller en del der også; mht kvaliteten på rottingen. Hårete rotting; er ikke helt det jeg liker best.


På Grimstad Hagesenter derimot; der ble vi møtt med et smil, god tid, masse informasjon, og flott service, på tross av at vi vinglet frem og tilbake på type møbler, og at det ikke var dagens første besøk ( eller ukens første for den saks skyld). Og det at de husker deg igjen fra forrige gang du var der; det er et soleklart pluss ( og kanskje et lite hint om at en handler der litt ofte...hehe...). Jeg har forresten en nydelig liten sak som venter på meg der, gleder meg til å hente det hjem til uka.

"PAULINA" sittegruppe i kunstrotting fra svenske Brafab

Om ikke det var nok, så fikk vi alle møblene hjemkjørt og bært opp på verandaen et par timer etter at jeg hadde kjøpt dem; og det helt gratis. Er det rart at vi ende opp der? God service, det lønner seg.

I dag fik jeg endelig somlet meg til å få ut både oliventre og kurver, og pynt på verandaen. Blir liksom litt mer koselig med en gang! Jeg er så fornøyd med møblene våre, og gleder meg til en herlig sommer!!! Og til å pynte til 17,mai, det blir gøy!

Ha en herlig lørdag alle sammen; nå er det jobb for meg om litt, og jeg håper på en stille kveld på jobb.

7 kommentarer:

EVAS HJEM sa...

Gratulerer med nytt. Det var kjempefint:)

EVAS HJEM sa...

Gratulerer med nytt. Det var kjempefint:)

Notre-de-maison/Mamma til tre sa...

Tusen takk Eva, det var koselig! Ha en fin lørdag!

Anonym sa...

Såååå nydelig! Utrolig lekkert, skulle ønske det var jeg som hadde det så fint på verandaen min! Kos deg, og for en flott blogg du har! Klem

Anonym sa...

Ja, Grimstad Hagesenter har god service, der har jeg handlet mange ganger. Heldige deg som har så flotte møbler, går og ønsker meg disse selv! Ha en fin lørdag, og god vakt!

Notre-de-maison/Mamma til tre sa...

Heisan! Tusen takk for hyggelig hilsen, det var fine ord! Ha en fin kveld, og ta gjerne turen hit igjen!

Notre-de-maison/Mamma til tre sa...

Hei! Ja, da er vi ganske så enige vi to! Gøy å ønske seg noe, for da blir deet jo ekstra artig hvis om om en får det oppfyldt! Ha en fin kveld!