lørdag 12. mai 2012

Bord; dekk deg!

Hadde ikke det vært deilig om en bare kunne knipse med fingrene og så var jobben gjort? Med tre små gutter, jobb og hverdagsmas, så har ofte tenkt at det måtte ha vært utrolig deilig å kunne vært Tingeling for en dag ( guttene ser på denne filmen nå, og en blir jo aldri sålite inspirert når en ser klokka løper...). Bare ikke i den størrelsen da, tror neppe jeg hadde sett så pen ut i den bittelille xxxxxs saken hun har på seg;) Hehe...


Men tilbake til bordet...i dag skal vi ha besøk og middagsgjester! Jeg gleder meg veldig, og det var utrolig gøy å handle inn duk, lys og servietter til i dag. Og ja...jeg som lovet høyt og tydelig i et annet innlegg at pastellfarger; det var ikke meg og veldig 80 tallet...Jeg må bare legge meg helt flat og innrømme at siden da har både interiør pg klesskap blitt preget av pastell. Rettere sagt turkis og svakrosa. 


 Leste på NiB i dag at det faktisk er en del som kler seg etter interiøret, og da slo det meg at jo...jeg er nok der jeg også gitt! Mye har blitt grått og hvitt, litt pastell og litt kontraster både i interiør og i klessveien. En stjerne her og der har også sneket seg inn, men det er bare i klesskapet....enn så lenge. Hvordan er det med dere der? Har stilen i klesskapet endret seg med interiørtrenden, men oppussing og årets fargepalett, eller er dere trofast mot egen stil?

Disse nydelige blomstene fikk jeg av min avd.leder etter foredraget mitt på mandag/onsdag. 
Men tilbake til denne middagen da...Jeg er så heldig å ha en god venninne ikke bare privat men også på jobb, og hun kommer hit med familien sin i ettermiddag. Det blir utrolig koselig, det vet jeg, for det er det alltid. Vi gleder oss både små og store!

Servietter og lys fra Lene Bjerre, duk fra Nyblom O`Kollen. Fra Fargerike.

 Innen da skal jeg bare få laget ferdig maten, handlet en god vin, gått til frisøren, lagt siste hånd på desserten og tatt en liten omgang med støvsugeren.Må vel i butikken også, og ja, det glemte jeg nesten; - jeg må innom Harebakken og hente en bukse.

 Herlig med lørdager, det er som om dagen er litt lengre enn alle andre dager; og jeg gleder meg til en fin dag!

Ha en flott lørdag dere også; enten det er i regn eller sol, alene eller sammen med familie og venner! 
Carpe Diem!

12 kommentarer:

mirjamsdrøm sa...

Ååå høres ut som en perfekt lørdag!
Nydelig bord!
Pasteller er nydelig, bare å innse det ;)
Kos dere masse ikveld!
Håper vi ses snart :)
Klem

Janne sa...

Så koselig pynta bord, nydelige farger og ikke minst blomstrene:)
Har ikke tenkt over farger og stil i klær mot interiør før, men er nåkk kanskje en likhet der ja, duse farger går nåkk igjen både her og der:)
Håper du får en strålende lørdag, her har vi både snøbyger, regn og vind, ønsker meg sol og sommer:)
klem fra Janne

ingridsboble sa...

Så fint bord :) Ha en flott kveld med gode venner og god mat!

Bjørkli Søndre sa...

Nydelig dekket bord! Dette liker jeg veldig godt! Så sart og lekkert! Lene Bjerre passer fint inn..

Ønsker deg en superfin kveld!

Notre-de-maison/Mamma til tre sa...

Hei Mirjam! ja, det ble en veldig koselig lørdag, med besøk ut i de små timer! Maten ble god, og jeg rakk alt jeg skulle. En flott dag, og den ble jo enda bedre da sola kom og vi kunne sitte ute! Ha en fin søndag, klem

Notre-de-maison/Mamma til tre sa...

Så gøy at du likte bordet og fargene, Janne!Huff, snøbyger høres ikke greit ut, jg r gått i sommermodus jeg altså, det er jo bare litt over fire uker til ferien! Klem

Notre-de-maison/Mamma til tre sa...

Takk for det, Ingrid! Vi hadde en flott kveld, og koste oss veldig. Godt med gode venner! Klem

Notre-de-maison/Mamma til tre sa...

Hei BS! Tusen takk, så koselig! Lene Bjerre er alltid en sikker vinner synes jeg, det er jo så nydelig det hun designer. Ha en flottsøndag!

Anitas Interiør verden sa...

Hei så fint bord du har dekket, herlige farger. Farge smaken forandrer seg vel litt hele tiden. Høres ut som du har hatt en fin lørdag. Håper dere hadde en koselig kveld

Klem Anita

Alt for kropp og sjel sa...

Nydelig bord du har dekket :)
Har nå sett på mange av innleggene dine (lenge siden jeg har hatt tid til å lese blogger) du er bare så utrolig flink til å ta bilder. Blir så glad av å komme inn på bloggen til deg :)
Ha en super søndag videre :)
Linda

Notre-de-maison/Mamma til tre sa...

Hei Anita! Ja, det tror jg også, - at både farge og smak forandrer seg. Da vi flyttet inn hit var mye brunt og beige, nå er det nesten ikke noe igjen av det. I dag flyttet jeg den rosa duken inn på kjøkkenet fordi jeg måtte gjøre klart til 17,mai ( jobber helt til da), og da fikk jeg lyst på mer farger til kjøkkenet. Mon tro om jeg ikke skal skifte ut litt tekstiler der også;) Ha en fin dag! Klem

Notre-de-maison/Mamma til tre sa...

Tusen, tusen takk for de fine ordene dine, Linda! Kan tro jeg ble glad! Veldig gøy å høre at du trives her hos meg, og liker bildene jeg tar; det betyr mye! Ha en flott søndag! Klem