tirsdag 10. april 2012

Ommøblering i stua...igjen

For en dag! 
Bare regn og vind hele dagen, og det er bare å være inne. Begynner å klø i fingrene jeg da, etter å finne på nye prosjekter. Egentlig kunne jeg tenkt meg å begynne å male litt igjen, men lillegutt er ikke helt frisk ennå; så da blir det ikke til de store prosjektene riktig ennå. Så idag må vi være inne og i ro; og da er det jo litt kjekt å finne noe å holde på med. All påskepynten er kommet ned ( jippi), jeg er jo absolutt ikke glad i gult, så det var deilig å få kjøkkenet tilbake til de rolige fargene vi har der fra før.


 Så da blir det litt ommøblering i stedet; og nå er det stua. Igjen. 
Men jeg synes det er koselig jeg altså, å flytte litt på ting og bruke dem på nye steder. Blir jo nesten som nytt, og så er det jo gøy å forandre litt. Er vel ikke bare jeg som synes det er gøy, eller? Og så finner en jo andre steder som en kunne ha plass til andre ting...som noe nytt kanskje? Og det er jo ikke akkurat mangel på flotte ting i butikkene for tida... Sist jeg var innom Fargerike hadde de fått flere paller med Lene Bjerre...sukk...kunne jeg bare vinne i lotto;)!

Klokke og blomsterpotte fra Fargerike. Pute fra Kremmerhuset, kalender fra Bohus.

 Men, enn så lenge må jeg bare smøre meg med tålmodighet, og håpe jeg snart kan få med meg noe på den ( ifølge mannen min) altfor lange ønskelisten min ( som ifølge meg er helt passe stor...og lang...og innholdsrik).

Dere da? Det kan jo umulig bare være jeg som har sånne deilige ønskelister proppfulle av alle de flotte tingene en bare vet at vil passe perfekt, men som lommeboken kanskje ikke kan romme akkurat nå? 

Fortell da vel! 
Kanskje jeg får noen flere ønsker å legge til i listen min..
 

12 kommentarer:

mirjamsdrøm sa...

Heisann!
Er det noe vi jenter kan så er det vel å ønske oss ting til hus og hjem!
Mens jeg maler og maler ønsker jeg meg blandt annet en fin lysekrone til å ha over spisebordet ;)
Tallerkenhylle, masse mere GG, stæsj og dill, og ikke minst lottomillioner i fleng ;)
Ja forresten, klær og sko vil jeg også gjerne ha mere av :)
Fint å ha noe å ønske seg i alle fall, bare synd at det å spare ikke er min sterke side!
Ha en fin fin kveld!
Klem, klem

Notre-de-maison/Mamma til tre sa...

Det var utrolig mange flotte ting! Lysekrone over spisebordet deres hadde jo blitt perfekt...Har du forresten sett tallerkenhylla på Ikea? Den er utrolig fin, og faktisk ikke så dyr heller; 395.-? GG...sukk...ja der er det jo ønsker uten stopp...Men det er jo artig å finne nye ting da; selv om det å spare nok ikke er min sterke side heller...;)Gratulerer med nye gardiner forresten, lekkert lekkert;)Klem

Anonym sa...

Det ble stilig med de kistene på den veggen! Artig å flytte på ting; det gjør jeg også. Spesielt når det er lenge til neste lønn og en ønsker en fornying i huset! Flotte bilder. Ha en fin dag da! Klem

Lisa ~ Litt Slitt og Litt Hvitt sa...

Du har såå rett! :) Ønskeliste har iallefall jeg og :) Og den vokser seg større og større ;)

Noen av ønskene, sånn som hvitt gulv i stua..eller ny benkeplate på kjøkkenet.. - de lar nok vente på seg ;) Men notert opp - det er de :)

Har lyst på mer Dora-servise fra Green Gate og duftlys fra Voluspa :)
Og og og, kunne fortsatt lenge ;)

Jeg og har ryddet vekk påsken i dag, og er så moro å sette frem de "vanlige" tingene igjen og gi de litt nye plasser :)

Ha en fin kveld :)
Klem Lisa :)

Notre-de-maison/Mamma til tre sa...

Hei Anonym! Tusen takk for koselig hilsen! Godt det ikke bare er jeg som finner nye steder til både det ene og det andre;) Fin kveld til deg også!

Notre-de-maison/Mamma til tre sa...

Flott liste hos deg også, Lisa...og Dora ja...Jeg synes det er det flotteste GG har hatt på mange år. Klassisk og lekkert, og egentlig er det jo helt greit i pris også. er det mye utsolgt der du bor? Her er det veldig tom for Dora, både i denne byen og nabobyen. Til min store sorg, og mannens store glede. Jaja, det kommer jo inn igjen;) Klem

Ingrid Louise sa...

Om-møblering er gøy!! Jeg er en mester på å om-møblerer...til husets mann og tre gutters sikkert store frustrasjon!! Hihi
Og på ønskelisten akkurat nå er nye Tine K lampeskjermer,og tenker\håper at to av dem er i hus til helgen!!
Så er det tak-lampen igjen da,og selfølgelig påfyll av GG...
Og nytt kjøkken feks!! De penga,de penga...
Fin kveld til deg,klm ingrid l

Ingrid Louise sa...

Hei igjen!!
Den runde puten er kjøpt på Princess,tror den finnes i ulike farger,søt pute til en passelig billig sum,199,-
:-) klm ingrid l

Notre-de-maison/Mamma til tre sa...

Tine K lamper...tenker de er nydelige! Utrolig flott design. Og påfyll av GG...kan vel neppe få nok. Er det Dora du tenker på da eller? Blir spennende å se. Ha en fin kveld videre!

Notre-de-maison/Mamma til tre sa...

Hehe...så først nå at du hadde lagt inn en hilsen til. Takk for tips om den puten. Har de ikke to for en nå forresten? Jeg liker også veldig godt de putene som ikke koster allverden, og de som en kan bytte ut innerputen på. Sånn sett er jo både KiD og Princess helt flott, for da kan en jo bytte ut av og til uten at det koster for mye. OG slike tin gliker vi; for all forandring fryder;)!!

Anonym sa...

Hei! Er det farge kalkgrå på veggene her også ? :) Vi har nettop kjøpt kalkgrå til stua men den virker så brun på veggene, men den gjorde jo ikke det hos deg :)

Notre de Maison/ Curves and Fashion /Gry sa...

Joda, stua er Kalkgrå, og den er ikke brun. Vi har sol hele dagen i dette rommet, og den er bare en varm grå. Et den brun hos dere uansett lys? Hvilken farge var under?