søndag 22. april 2012

NÅ regner det, nå som jeg fikk nye hagemøbler....

Og ikke bare litt, men bøtter og spann...
.....og jeg som hadde så store planer for dagen! Våknet tidlig i dag, og listet meg ned for å få litt tid alene. Jeg synes det er så godt å ha litt tid bare for meg selv, med varm kakao og tente lys. Ha det så stille at eneste jeg hører er lyden av regnet som treffer ruta, vinden som blåser mot vinduet. Ennå sover alle sammen, men kjenner jeg guttetrollene våre rett er det ikke lenge før det braker løs. 

Kjedelig med regn altså...jeg hadde så store planer for idag! Etter mye frem og tilbake de siste dagene, kjøpte vi nye hagemøblerGrimstad Hagesenter ( Oasen hageland) i går! O`lykke, jeg er sååååå glad, og kjempefornøyd!! Akkurat den hagegruppen jeg har ønsket meg kjempelenge, og dere kan tro gleden stod i taket da mannen var enig. Gleder meg til å spise og sitte lenge og kose oss med familie og venner. Vi endte opp med seks stoler og et rundt spisebord, men det beste av alt er at den kan suppleres med utrolig mye fint! Sofa, flere stoler, border i ulike varianter, ørelappstoler, solsenger, puffer! Noe for enhver smak, og lommebok, for selv om jeg gjerne skulle hatt alt sammen, så er det nok en del som havner på ønskelisten, og ikke på verandaen med det aller første ihvertfall....;)

Kjempegod service fikk vi også, og vi fikk til og med alle møblene hjemkjørt rett etter jeg kjøpte dem, og selgeren bar dem til og med opp på verandaen helt gratis! Det skal ikke så mye til før det blir en opplevelse utenom det vanlige, og god service; det lønner seg alltid!


Så dermed hadde jo jeg sååå store planer i dag, om å pynte sittegruppen vår med pledd og pynteputer, sette ut lykter og planter, og planlegge hva jeg trenger. Lage lunsj ute, og kanskje grille? Jaja...det kommer! Det er jo koselig å sitte på kjøkkenet og se ut på dem også da...og drømme og planlegge;)! Jeg skal legge ut flere og ordentlige bilder av møblene i et eget innlegg, men det frister veldig lite å traske ut på verandaen i pøsende regnær! Interiørblogger som jeg er, vil jeg jo helst ha bildene finest mulig...;) Litt påvirket av alle de flotte bloggene på NiB? Næææææ....hehe... Jeg venter til sola skinner, og gruppen er pyntet og klar. Gleder meg....

Først nå jeg ser at det er et hjerte i melkeskummet, ser dere det?

Enn så lenge får jeg kose meg videre med kakaoen min, og kose med de to store guttebassene som akkurat kom inn døra.  
Hva er planene til dere i dag, og hvordan er det med hagemøblene deres? Har de kommet ut fra garasje og boder, blitt vasket og gjort klare, eller venter dere på våren og sola dere også?


Ha en fin søndag, og husk å få med dere Give Awayen min! Se innlegget før dette; eller i linken til venstre i bloggmargen.

13 kommentarer:

mirjamsdrøm sa...

Heisann!
Så fine nye hagemøbler :)
Deilig med en liten stund for seg selv om morgenen, men det er noe jeg sjelden opplever!
Regnet fosser ja, det kan vi trygt si!
Vi har vært på besøk hos ei venninne som hadde bursdag idag,- det var veldig koselig.
Nå skal jeg finne frem malekosten igjen ;) Så blir det så fint så.
Ha en fin dag videre!
Klem

Notre-de-maison/Mamma til tre sa...

Heisan! Takk for sist forresten, kjempekoselig kveld! Ble hun glad for de fantastiske gavene dere gav? Fikk forresten god hjelp av dine to store gutter med å bære papp i går! Som lønn for strevet fikk de is, og var superglade;). Kos deg med malerkosten, gleder meg til å se resultatet!! Ha en fin søndag, klem

Anitas Interiør verden sa...

Hei dette ser jo veldig fint ut, sån er det her også kjøpte nye hagemøbler siste helgen da det var litt sol og varme men har ikke fått brukt det enda. Men det kommer.....

kos deg på kjøkkenet med synet av nye hagemøbler
Klem Anita

Ingrid Louise sa...

Så fine hagemøbler!!
Liker så godt rotting-møblene,og er selv på jakt etter en sofagruppe som "matcher" spisegruppen vår...eller matcher lommeboken må jeg vel si!!
Lurer på om du spurte om pavlijongen vår..,iallefall er den kjøpt på Fagmøbler,selve "reisverket" har vært veldig stabilt,tålt mer enn en storm eller fem!! Duken har vi vært mindre fornøyd med,har en reklamasjon gående på 3 året...ikke god service der altså!! ;-(
Fin kveld til deg,klm ingrid l

Notre-de-maison/Mamma til tre sa...

Hei Anita! Hehe...ikke bare jeg som har gått våren optimistisk imøte! Herlig med nye møbler uansett, og ja, jeg koser meg med å se dem gjennom ruta;). Klem

Notre-de-maison/Mamma til tre sa...

Ja, det en ikke lett Ingrid Louise. Vi har sort sittegruppe, men valgte spisegruppe i en helt annen modelltype. De skal stå på hver sin side av huset, så det gjør ikke noe at de er annerledes i form og farge. Ja, jeg spurte om den paviljongen, for det har blitt vanskelig å finne en i god kvaliltet. Tror vi fant en på dags marked som så solid ut. Godt vi har god tid til å lete;)

Daisys home sa...

Gratulerer med nye skjønne hagemøbler :)
Synd at ikke været var såpass at de kunne innvies ...men får håpe d blir bedre snart:)
Her falt valget på å lage møbler selv, av paller.
Har selvsagt en rottinggruppe i tillegg som vi idag har flyttet ut for sesongen.
Synest det er så morro med noe hjemmelaget, selv om komforten selvsagt ikke kan sammenlignes med det en kjøper:)
Har planer om å lage noe nytt inne i vinterahgestuen denne sesongen...så følg med D:)
Ikke noe fint vær her heller denne helgen, kald vind og surt..
Ha ei fin ny uke
klem sissel

Anonym sa...

Så fint det ble. Nå har jo jeg fått en smygtitt på møblene allerede. De andre kan bare glede seg til bildene. De passer helt perfekt. Kos fra Sissel

Notre-de-maison/Mamma til tre sa...

Hei Sissel! Så spennende, glede meg til å se! Du er så kreativ at det må jo bare bli bra! Koselig at du likte møblene, bare vent til du ser hele møblemanget vårt. Håper det blir bedre vær etterhvert, så vi kan bruke og nyte utegruppene våre. Ha en fin dag!

Notre-de-maison/Mamma til tre sa...

Heisan Sissel! Ikek bare bare å poste via mobilen. Ligger rett ut på sofaen under en haug med tepper, og er ikek i form. Ordboken på mobilen lever sitt eget liv...så jeg måtte slette det jeg postet i sted. Uansett, gleder meg til du og dine kommer og innvier møblene, koselig at du likte dem! Håper det blir bra når solseilet og lykter, puter og pledd kommer på plass, det gleder jeg meg enormt mye til! Stor klem til deg, vennen!

Heims verden sa...

Så gøy du likte vimpelrekken, selvfølgelig kan du kopiere, Hehe, jeg fikk jo ideen om å bruke symaskin fra noen andre da;) Håper bare at de ikke ryker, jeg har troa, men mannen er litt tvilende. Kanskje jeg må test henge dem litt før jeg skal tar de i bruk på festligheter;)

Kjempefine hagemøbler du har kjøpt! Slike ønsker jeg meg også noe veldig! Blir gøy å se hvordan det blir:)

Anitas Interiør verden sa...

Hei igjen takk for hyggelig kommentar hos meg. Jeg bruker Photoscap til bilderedigering, masse muligheter der :-) Håper du finner ut av det,hvis ikke bar spør så skal jeg forklare nærmere.
Klem Anita

Fra huset i svingen sa...

Typisk med regn da ja :P
Men gratulerer med nye fine hagemøbler, snart kommer nok solen :-D
Og ikke minst takk for hyggelig kommentar i bloggen min!

Klem Karianne