torsdag 5. april 2012

Min aller første Award!

Jeg har jo ofte lest og sett at andre blogger har fått Awards for bloggen sin, fra andre interiørbloggere. Og jeg har hver gang tenkt at det var utrolig flott! Tenk å få en så fin hilsen og koselig tilbakemelding på alt arbeidet en har lagt ned; og legger ned i bloggen sin!

Og tenk; her om dagen var jeg så heldig at dette skjedde meg også! Og denne Awarden er ekstra spesiell; fordi jeg fikk den av en god venninne som jeg har kjent i mange år, og det var hun som inspirerte meg til å begynne å blogge;


Hun skriver at "Du er en av mine nye favorittblogger! :-) Så jeg velger å gi Deg en Blogg-Award"!
Med denne Awarden kommer fem spørsmål; og så får jeg 
 gleden av å gi denne videre til fem andre blogger med under hundre følgere; og som jeg liker spesielt godt! Husk også 
å linke til den som gir Awarden;)

Hvorfor begynte du å blogge?
Hjemme hos meg er både kurver og esker fulle av Vakre Hjem, Boligpluss, Bolig 123 og de fleste andre interiørblader på markedet. Jeg elsker interiør, og synes det er spennende å skape og lage, pusse opp og gjøre noe nytt. Bruke ting om igjen, og tilføre nye elementer som passer inn til det jeg har og som skaper en helhet. Det er gøy; og veldig inspirerende å blogge om alt dette; og se bilder og få tips fra alle de flotte bloggene som finnes!

Hvilke blogger følger du? 
Jeg er vel ikke akkurat det en kan kalle en minimalist;), samtidig som jeg liker å lese om andre stilarter enn den jeg selv følger. De bloggene som best fanger min interresse; er de som har en blanding av industristil, klassisk stil, og litt snev av landliv. Blogger med oppussingsprosjekter; DIY og gode tips; de rangerer høyt på mine lister!  

Favorittfarge?
Jeg er glad i de duse fargene, som harmonerer med hverandre. Liker godt den nøytrale delen av paletten som brunt, sort, grått, og hvitt i alle varianter og nyanser, og bruker heller andre farger som innslag i interiøret; som f.eks i blomster, lys osv. En ny favoritt er "Fabrikk", som er en dus, blågrå farge som jeg har malt med på gutterommet.

Favoritt film?
Det er vanskelig å velge, men jeg er nok litt svak for "Den grønne mil", og hvem kan motstå Johnny Depp i "Pirates of the Caribbean"...?

Hvilket land drømmer du om å besøke?
Italia....Roma, Firenze, men mest av alt; Venezia.....

 Jeg vil gi mine Awards til:

Bjørkli Søndre
Dette er en flott ny blogg, og eieren har en eksklusiv, klassisk stil i interiøret. Vakkert utformet, og lekre bilder. Hun har en flott sans for detaljer, og det å kombinere nye designelementer med nydelige gamle møbler. ta en titt på det nye soveromsprosjektet, nydelig tapetvalg! Absolutt verdt en titt!

Frøken Andersen " I det lille grå huset", fordi dette er en blogg som har så mange flotte prosjekter på gang, og nydelige bilder! kreativ dame; som har mange gode tips å gi videre!

Lisa; i "Litt slitt, og litt hvitt", fordi denne bloggen lar deg kjenne på hvilepulsen, drømme deg bort i nydelige bilder med soft fokus, og så har vi mange av de samme tingene vi faller for; som Dora i GreenGate;)

Eva Elisabeth med "livets drøm", fordi hun tar deg med i små og store prosjekter inne og ute, og viser de nydeligste bilder fra små og store ting og begivenheter. Og så har hun et nydelig kjøkken, og to utelykter ved inngangsdøren som bare er helt fantastiske...ta en titt!

Siste Award vil jeg gi til en ganske så ny blogg; til Natalie med "I mitt hjerterom". Ta en titt på de nydelige, vakre bildene av barna hennes, og resten av bloggen er like vakker. Kjenn roen senke seg, og kos deg med en varm kopp kaffe. Det er absolutt verdt et besøk også her. 

Ha en flott kveld videre alle sammen! Stor klem fra meg!

15 kommentarer:

Anonym sa...

Gratulerer med award :) Vel fortjent. Finner masse inspirasjon på bloggen din.
Kanskje du kan linke til de bloggene du gir awarden videre til, så blir det lettere for oss å lese dem? :)

God påske!

Frøken Andersen sa...

Takk for awarden =)
Skal se om jeg får ført dette videre =)
Tusen takk for hyggelig kommentar inne hos meg!
God påske!
Klem Line

Notre-de-maison/Mamma til tre sa...

«anonym»Takk for koselig hilsen! Alle jeg viser til mht awarden ligger i bloggrollen min til høyre på bloggen, men det er klart jeg kan linke direkte hvis det er lettere! Ordner det etter leggetid;)

Notre-de-maison/Mamma til tre sa...

Vel fortjent, Line, du har en vakker blogg som fortjenner å komme frem i lyset. Klem

Lisa ~ Litt Slitt og Litt Hvitt sa...

Ååå.....tusen tusen takk <3 Så utrolig koselig!! :) Og tusen takk for alle de gode ordene om meg og bloggen min, det varmer skikkelig :)
Og gratulerer såå mye med award til deg! :) Den fortjener du virkelig - jeg koser meg alltid inne hos deg med masse herlige bilder og inspirasjon :) Og så moro at du og samler på nydelige Dora <3

Mange mange påskeklemmer til deg <3

Ingrid Louise sa...

Gratulerer,vel fortjent!! :-)
Fortsatt fine påskedager til deg!!
klm ingrid l

Livets drøm/Eva Elisabeth sa...

Gratulerer så mye med Award til deg... og tusen takk for at jeg var en av de du ville gi den videre til. Så koselig.
Ha en fin påske videre.
klem

I mitt hjerterom sa...

Tusen takk for den fine omtalen av bloggen min! Nå ble jeg glad :-) skal svare på awarden når vi har kommet oss hjem fra påskeferien ♥

~Natalie~

Lene fra Lillehammer sa...

Grattis med award og tusen takk for hyggelig kommentar inne hos meg. Har vært "borte" en stund fra blogglandia men nå er jeg tilbake og jeg håper det blir flere innelgg nå fremover.
Nydelige bilder inne hos deg og jeg kommer definitivt tilbake hit.
Ha en fortsatt flott påske, kos deg masse!

Notre-de-maison/Mamma til tre sa...

Hei Lene! Tusen takk, gleder meg til å lese inne hos deg også. Håper du har hatt en fin påske! Klem

Notre-de-maison/Mamma til tre sa...

Hei Natalie! Det var bare koselig! Jeg synes det er så koselig å trekke frem de bloggene som fortjener litt ekstra oppmerksomhet, skulle ønske jeg kunne gi en award til alle.Kos deg på påskeferie, klem

Notre-de-maison/Mamma til tre sa...

Så vel fortjent, Eva Elisabeth, du har en flott blogg! Kos deg videre i påska, klem

Notre-de-maison/Mamma til tre sa...

Hei Ingrid Louise! Tusen takk, det var koselig å høre! I like måte til deg, du fikk jo også en flott award fra mirjam! Håper påsken har vært fin for deg og dine. Her en det kvelden om litt, og dagvakt imorgen! Klem

Notre-de-maison/Mamma til tre sa...

Hei Lisa! Takk for koselig hilsen og gratulasjoner! Veldig koselig at du trives så godt her hos meg. Her har påsken gått i ett med sykt barn og mye jobbing, så det har ikke blitt tid til så mye blogging. Håper det letter snart. Fortsatt god påske til deg og dine, klem

Bjørkli Søndre sa...

Tuen hjertelig takk for award og de flotte ordene du skrev om bloggen min. Det var veldig overraskende. Dette gir motivasjon til å blogge videre.

Soveromsprosjektet nærmer seg slutten. I neste innlegg kommer bilder. Har igjen sengegavl og gardiner nå. Venter på de gull kartell bourgielampene og takrosetten min nå. Er såååå spent! Er veldig fornøyd hittil og glad jeg valgte denne tapeten.

Artig hvis man kan gi andre inspirasjon.

Har unt meg et døgn på hytta, da kroppen er heller utslitt av oppussingen. Men det er verdt det! :-)