torsdag 26. april 2012

Lov å drømme seg bort til varme dager...pynt til utegruppa;)

Det regner noe helt utrolig her på sørlandet for tiden. Hele uka har det pøst ned, og kun noen ganske få timer her og der har vi sett sola. 


Men, det gir jo rom og anledning til å drømme seg litt bort i det som kommer, og hvor herlig det vil bli med sol, sommer og ikke minst varme. Sene sommerkvelder ute med lykter og lys, pledd og puter, og kanskje litt rødvin i glasset? Ikke meg imot;)

 

Selv om sola ikke helt har gitt meg anledning til å nye utemøblene, betyr ikke det at ikke det meste er klart til bruk! Dere som kjenner meg vet jo at jeg er vel ikke akkurat kjent for å være spesielt tålmodig når jeg først får noen idèer, de skal helst være utført i går. Ihvertfall på interiørfronten!


Fikk lyst til å vise dere litt av det som skal være på verandaen vår i sommer. Jeg har noe på Oasen Hageland som skal bli med hjem snart, men enn så lenge så kan jeg jo vise dette! Det er jo ikke til å unngå å få med seg at vi er i den pastellpregede delen av fargekartet i sommer, men jeg er ikke der altså....Det blir for 80 - tallet for meg. Jeg trives best med det litt tidløse, og rolige farger som heller kan få selskap av fargerike detaljer etterhvert. Som i blomster og tilbehør. Enn så lenge så har det bare sneket seg inn litt blekrosa, så får vi se når det blir litt varmere i været. 

Paulina stol fra Brafab, puter, pledd, lys og melkespann fra Ikea



Denne stolen skal forresten få stå inne litt fremover; den passet så fint til trommelbordet og kurven.

Leste det nye BoligPluss i går, og det er jo utrolig med farger som er på full vei inn. Hvordan er det med dere i vår/sommer? Blir det heftlige sydlanske farger, eller rolige, kjølige skandinaviske farger som blir førstevalget deres i sommer? Romantisk, maritimt, rått eller frodig, minimalistisk, maximalistisk, eller noe midt imellom...? Kun fantasien (og kanskje lommeboka) som setter grenser..

Husk også å melde dere på Give Awayen  min, det er trekkning 11/5. Og til dere som kanskje venter på reportasjen i Fædrelandsvennen; så fikk jeg vite av journalisten for et par dager siden at det kan bli etter 17.mai. Og så var det den berømte tålmodigheten da...hehe
Ha en flott dag!

14 kommentarer:

Man tager hva man haver sa...

Å dette var aldeles nydelig, ser jeg må på Ikea og få med hjem noen melkespann. Og den stolen var bare råfin. Veldig fine puter og pledd også :) Jeg er nok som deg, det blir ikke mye farger her heller. Holder på med prosjekt altan nå, har bl.a en kurvstol som skal males grå. Jeg trives best med en dus palett, det gir ro i sjelen.

Klem fra Kari

mirjamsdrøm sa...

Nydelige bilder!
Et glass vin her vil nok smake godt ja!
Hos meg blir det romantisk og nøytralt, men kanskje noen innslag av pasteller innimellom ;)
Vi gleder oss til sola kommer!!
Nyt kvelden!
Klem

Bjørkli Søndre sa...

Så utrolig herlige farger sammen! Skulle jeg ha gjettet, så hadde jeg sett for meg at du hadde valgt noe slikt! De stolene dine er så flotte.

Elsker våre brune rottingstoler. Vi kombinerer de med hvite bord! Jeg sydde for noen år siden en pute til hver av de 8, men nå er jeg moden for utskifting. De jeg har er med mye rødt for å passe til gammelfjøset her som er så klart er rødt. MEN nå må det bli duse farger. Har ikke helt klart å bestemme meg ennå, men jeg skal sy nye. Gleder meg til å plante ute på terrassen.
Ved båt og brygge går det i blått, hvitt og beige selvfølgelig.

Så kos å titte innom deg! Du har så herlig stil! Ønsker deg en flott torsdags kveld!

Notre-de-maison/Mamma til tre sa...

Hei Mirjam! Ja, jeg ser for meg at det må være romantisk og hvitt og duse farger hos deg, og det blir sikkert nydelig! Godt å ha noe å se frem til! Klem

Notre-de-maison/Mamma til tre sa...

Hei Kari! Takk for fine ord! Det var utrolig koselig å lese. Ja, jeg er enig med deg når det gjelder de rolige fargene. Det er lettere å bytte ut små detaljer og ikke store ting som tekstiler osv. Gleder meg til å se hvordan prosjektet ditt blir! Har gjort det samme selv, ble veldig bra! Ha en fin kveld, klem

Notre-de-maison/Mamma til tre sa...

Hei BS! Neppe noen store overraskelser her i gården nei, når det kommer til fargevalg. Jeg liker å ha en helhet, en liten rød tråd gjennom alle rom i huset, og hos oss er det gråtoner i en eller annen form. Så da ble det fint ute også synes jeg. Og dessuten er det jo veldig greit når de putene er uteputer, og tåler både regn og ruskevær, og ikke skal de falme heller. Brune stoler og hvitt bord er sikkert flott, rotting er utrolig greit og herlig vedlikeholdsfritt! Jeg gleder meg også til å plante ut i bed og krukker, og i sprekkene i fjellet i hagen. Lilla floks? Ha en fin kveld! Klem

Drømmehuset mitt sa...

Flotte bilder 0g veldig flotte ting, nå fikk jeg lyst å gå på shopping:)

Klem

Litt Slitt & Litt Hvitt sa...

Å, det var utrolig fine bilder <3 Så rolige fine farger :) Du kommer til å få det veldig koselig på uteplassen i sommer :)

Her må det kjøpes inn nye puter til hagemøblene :) Ble veldig inspirert av fargene du hadde på dine :)

Jeg har også sånn tålmodighet som deg, alt skulle helst vært ferdig i går ;) Blir spennende å se i avisa etter 17-mai da :)

I morgen kommer reportasjen med oss, er så spent!! :)

Ha en fin kveld og kos deg :)
Klem Lisa:)

Janne sa...

Herlige ting og herlige farger!!
Jeg har ikke tenkt så mye enda på hva
slags farger eller ting jeg skal ha.....ikke mye som minner om vår her:)
Men i morra mente de at vi skulle få sol:))
Tusen takk for hyggelig kommentar hos meg!:)
Ha en superflott helg!
Klem fra Janne

Trine sa...

Dere får nok en nydelig uteplass når vårværet stikker seg fram igjen :-) Her har ENDELIG verandaen blitt fri for snø.. Den var seig i år..
Ha en fin dag:-) Klem.

Notre-de-maison/Mamma til tre sa...

Så gøy, det er jo moro å høre at det jeg gjør inspirerer! Ha en fin kveld!

Notre-de-maison/Mamma til tre sa...

Heisan! Tusen takk for koselig hilsen! Hvordan ble reportasjen? Tenker du var spent, jeg har pulsstigning hver tirsdag, og grugleder meg til å se huset vårt på trykk! Jeg er veldig fornøyd med fargene til verandaen, også fordi alt passer til sittegruppen foran huset også. Greit å kunne variere;) Ha en fin helg, klem

Notre-de-maison/Mamma til tre sa...

Herlig med sol altså! Skal jo ikke mye til før humøret stiger! Idag har jeg vært en tur i byen og handlet litt, herlig å kjenne varm bris og at sola varmer! Håper derre flår en fin helg! Klem

Notre-de-maison/Mamma til tre sa...

Hei Trine, gjett om jeg er glad for at det er leeeenge siden siste snøfnugg dro herfra. Her er skogen full av hvitveis, og magnoliatreet mitt begynner å få blomsterknopper. Herlig med vår!! Ha en fin helg, klem