mandag 2. april 2012

Et stk fuglebur og 3 x legevakt

Ja, det er hva som har foregått her siste uken. Tre dager med feber på 40-41`C resulterte i klippekort på legevakta, og full antibiotikakur pga halsbetennelse og ørebetennelse. Så nå har vi en liten baby som ikke er helt i slaget, men kan tro jeg ble lettet da legen fant noe å "henge" feberen på. Det er utrolig deilig å se at medisinen hjelper, og at han har det bedre.

Derfor har det vært litt lite aktivitet på bloggen siste dagene; men kan tro jeg følger med! Jeg er så glad for alle hilsner og kommentarer, for min aller første Award; og ikke minst min nye følger; Lisa! Velkommen til deg; håper du vil trives her hos meg!


Husker dere at jeg skrev noe om et fuglebur fra Lene Bjerre som jeg gikk og ønsket meg? Nå bor det her hos meg, og jeg er såååå fornøyd! Ungene var helt i taket da det kom hjem; for nå skulle vi ha papegøye! Ikke fullt så glade da buret ble fullt av lysestaker og alle mulige andre ting...


 Men...nå står det altså på trommelbordet vårt; og jeg er så fornøyd! Jeg synes det ble en fin kontrast til det røffe i bordet; og så er det lett å bytte ut alt inni siden den ene siden kan åpnes. 

"Madonnafigur" fra Floriss, Lene Bjerre fuglebur fra Fargerike.

 Lurer på om ikke dette med fuglebur er veldig "i tida" nå? Har lagt merke til at det er kommet en del i årets grønnfarge, og i lilla, i ulike størrelser. Koselig er det ihvertfall, og bruksområdene er det jo bare fantasien som setter grenser for! Har dere forresten sett utfordringen til NiB denne gangen? Tema er farger; og jeg lurer veldig på om det dukker det opp et eller to slike fuglebur der?

Nå er det tid for en sen frokost her hos oss, og jeg får hive meg rundt så jeg når det også nå som babyen sover. 
Ha en flott dag alle sammen!

10 kommentarer:

Lisa sa...

Tusen takk, jeg trives allerede veldig godt her inne hos deg :)
Så fine bilder - og jeg har også lagt min elsk på fuglebur - her også uten papegøyer ;)

Kjempefin pynt du hadde i det - og passet så godt på bordet ditt :)

Ikke noe godt da unga er sjuke..så da er det et lettens sukk da formen endelig stiger igjen :) God bedring til den lille <3

Påskeklem Lisa:)

Notre-de-maison/Mamma til tre sa...

Hei Lisa! Takk for koselig hilsen! Så gøy at du likte fugleburet du også; jeg har helt fallt for det jeg altså, og koser meg med å se det i hjørnet i stua. Her krabber minstegutt rundt på gulvet; og i dag dukekt smilet opp for første gang på tre dager. Dèt er deilig kan du tro! Nå har mannen tatt med seg de to store på tur; og jeg har lillegutt hjemme i fred og ro. En stille dag regner jeg med. Skal ta turen innom deg ila dagen tenkte jeg, gleder meg allerede! Ha en fin dag videre! Klem

Daisys home sa...

Kjempefine bilder og nydelig det fugleburet :)
Ikke noe trivelig med sykdom.
Håper det blir snarlig bedring og at dere får ei toppers påske:)
Klem sissel

Frøken Andersen sa...

Så innmari koselig og fint!
Har sett mange har disse fugleburene...Artige i grunn =)
God bedring!
God påske!
Klem Line

mirjamsdrøm sa...

Heisann!
Stilig med pyntet fuglebur på bordet ditt ;)
Tenker nok gutta ble skuffet ja..
Her har vi kost oss med voksentur på Ikea, og montering med en ivrig liten hjelper idag. Jeg er rett og slett ganske fornøyd, håper Adrian også blir det!
Ikke gøy med så mye feber, men godt de fant ut hva det var. Fortsatt god bedring, og hils til din kjære!
Klem

Notre-de-maison/Mamma til tre sa...

Tusen takk, Sissel, det var koselig! Joda, det går fremover her hos oss, og det er utrolig deilig for både små og store! Ha en flott påske dere også! Klem

Notre-de-maison/Mamma til tre sa...

Hei Mirjam! Så gøy, klart han kommer til å bli kjempeglad! Det er alltid spennende med overraskelser, og spesielt de en ikke aner at kommer! Nei, så høy feber er ikke greit, da begynner jeg å bli bekymret for feberkramper. Nå er feberen på god vei ned, og appetitten og humøret på vei opp. Herlig, og veldig godt for et mammahjerte;). Hils dine også, klem!

Notre-de-maison/Mamma til tre sa...

Tusen takk for koselig hilsen, Line! Håper du får en fin påske! Klem

Janne sa...

Hei og tusen tusen takk for hyggelige kommentarer!
Jeg har tenkt å ha gardiner kun som en "ramme" rundt vinduene for å slippe inn mest mulig lys - selv om vinduene er store..Gardinene er fra Kid, og der er de jo greie med deponering:)

Nydelig fuglebur!! og lekkert pyntet!
Jeg sprayet mitt i zink og det henger ute i hagestua:)
Kjedelig med feber, ønsker masse god bedring og GOD PÅSKE!
Klem fra Janne

Notre-de-maison/Mamma til tre sa...

Tusen takk, så koselig at du likte det! Ja, kid er jo veldig greie der, jeg har deponert mange ganger hos dem på div ting. Lykke til! Håper du legger inn bilde. Ha en fin kveld videre. Klem