torsdag 8. mars 2012

Prosjekt makeover; fra kabeltrommel til bord; del 2

Idag fikk kabeltrommelen siste strøk med beis; kan tro den er blitt fin! Jeg dro jo ned til Fargerike i går, og da traff jeg en interiørkonsulent som hjalp meg å finne den rette fargen på beisen. Valget ble "Patinagrå" matt interiørbeis fra Jotuns fargekart over interiørbeis. I morges fikk jeg hjelp av mannen min til å bære den inn ( skal si de veier en del disse tromlene), og etter et siste strøk med beis fant den veien inn i stua. 


Jotun Lady Patinagrå  ( 9099) er en nydelig gråfarget beis. Den harmonerer med "Kalkgrå" som er veggfargen i stua, samtidig som den brekker mot det grå. Jeg er så fornøyd! Faktisk så fornøyd at flere av kurvene mine; og den gamle kurvstolen jeg fikk med meg fra bruktbutikken fikk ny farge.  
Jeg har gledet meg sånn til å vise trommelbordet til dere; så her kommer et aldri så lite bilderas;)



Trommelen; eller rettere sagt mitt nye bord; er allerede på plass i stua. Jeg er kjempefornøyd, og nå mangler det bare det fine fugleburet fra Lene Bjerre. Ønske, ønske, ønske....
Litt usikker på hva jeg skal ha oppå bordet inntil jeg får dette fugleburet på plass ( for jeg må jo være optimist og håpe at det kommer). Så enten blir det slik som dette:


eller kanskje som dette...

Ikke helt lampen jeg hadde tenkt meg; men prøver med denne og ser hvordan det blir...

eller dette....


Hva synes dere er finest?

Valgets kvaler....Gleder meg utrolig mye til mannen min kommer hjem, håper han liker det! Jeg er også kjempespent på å høre hva dere synes om bordet!

27 kommentarer:

Emmas hvite borg sa...

Så lekker den ble!
Ønsker deg en herlig torsdag ♥
Vil du vinne 4 nummer av BoligDrøm kan du prøve lykken inne hos meg nå :)
Klem Anette

Ingrid Louise sa...

Det ble kjempestilig!!
Har en trommel på lur,så nå har du kommet med gode beis-tips!! :-)
Tror nok mannen blir fornøyd!!
klm ingrid l

mirjamsdrøm sa...

Ble flott!
Jeg likte det siste alternativet ;)
Klem

Drømmehuset mitt sa...

Hei

Så lekkert det ble, ordentlig fint med den grå fargen:)

Fin fin kveld til deg:)

Klem

Notre-de-maison/Mamma til tre sa...

Hei Emma! Så koselig, takk for hyggelig hilsen! Flott Give Away du har, den må jeg inn og se på! Ha en fin kveld du også! Klem

Notre-de-maison/Mamma til tre sa...

Hei Ingrid Louise! Så gøy at du likte den, og at du kunne bruke noen av tipsene mine! det er ikke like lett å velge farge, eller om en skal beise/male, men det er gøy når en ser at en har valgt riktig! Mannen min ble veldig fornøyd, og det var kjempegøy! Lykke til med din trommel! Klem

Notre-de-maison/Mamma til tre sa...

Hei Mirjam! Koselig at du likte bordet! Takk for tilbakemelding, alltid gøy å få noen andre øyne på saker og ting;) Ha en fin kveld, klem

Notre-de-maison/Mamma til tre sa...

Hei DH! Så gøy at du likte den! Jeg synes også den gråfargen er fin, men det var jammen ikke lett å velge. Mange fine nyanser å velge i. Kanskje til neste prosjekt? Ha en fin kveld du også;) Klem

Solstrålå sa...

Lekkert.Måtte skrive opp den fargen,for den var fin!
Lekkert du har stylet på bordet og!
Koselig blogg,du har en ny følger!
Goe klem fra Sol

Notre-de-maison/Mamma til tre sa...

Hei Sol, og velkommen som følger nr. 50 av bloggen min! SÅ gøy å se deg her, og jeg håper du vil trives her hos meg. Gøy at du likte fargen; jeg har blitt litt "hektet" på den selv. Artig når en finner noe en liker! Han en fin kveld, og håper du snart kommer innom igjen! Klem

Trine sa...

Stilig!!:-) vi har trommel til utebord.. Jeg ville valgt noe med litt volum til å pryde den. Ofte kan ting virke litt smått og puslete på såpass store bord. Lykke til:-)

Lang Rekke sa...

Tusen takk for gode og hyggelige ord inne hos meg!

Trommelbordet ditt ble tøft!!

God helg til deg :)

Notre-de-maison/Mamma til tre sa...

Hei Trine! Ja, jeg har også lyst på et bord å ha ute, så det kommer nok et eller to der også. Jeg tror nok du har rett i at det bør stå noe litt stort og volumøst på et slikt bord; derfor håper jeg å få tak i det fugleburet; eller en kraftig lykt kanskje? Vi får se;) Ha en fin dag!

Notre-de-maison/Mamma til tre sa...

Hei "Lang Rekke"! Så koselig at du fant veien inn hit til meg, takk for koselig hilsen! Artig at du likte bordet, veldig gøy å få tilbakemeldinger på ting en har lagt ned tid og arbeid i. Ha en fin dag du også! Klem

Kristin sa...

Kjempefint!! Er så imponert over alt du får til! Her er det lite kreativt om dagen, men plutselig kommer "ånden" over meg:) Fiiin fredag til deg!

Notre-de-maison/Mamma til tre sa...

Hei Kristin! Tusen takk, det var koselig å høre! Det går nok litt i rykk og napp her hos oss også, men får jeg først "ånden" over meg; da går det som regel ganske fort. Ha en fin dag du også! Klem

Bjørkli Søndre sa...

Det ble til et flott bord når du fikk beiset det. Fargen passer jo perfekt hjemme hos deg. Likte veldig godt at du hadde satt kurven med tepper og puter ved siden av, som tar igjen fargen på bordet. Pelsen som du har lagt på kanten passer så fint. Herlig uttrykk. Likte godt det med hortensian på bordet. Det trenger noe med litt størrelse på et kraftig bord.
Gleder meg til å se fuglebordet. Lene Bjerre har jo så fantastisk mye fint. Klarer knapt å gå forbi uten å ha med noe fra Lene Bjerre hjem.
Ønsker deg en strålende helg! Og ingenting er som å ha noe nytt i huset. Øynene blir dradd mot det hele tiden. :-)

Notre-de-maison/Mamma til tre sa...

Hei! Tusen takk for kjempekoselig hilsen! Veldig kjekt å høre at du likte fargen og bordet,og at du synes det passer inn til veggfargen ( som jo alltid er like spennende). Artig at du fanget opp det med kurven; for det er nemlig helt bevisst. Jeg tok fargeprøven på beisen med da jeg skulle velge ut kurven; slik at de passet sammen. Jeg hadde en idè om at den grove kurven og det grove i bordet ville harmonere godt sammen, og at skinnet ville være en slags "prikken over ièn". Veldig gøy at du la merke til det altså! Jeg var inne på bloggen din i går, så nydelig dere har det hjemme! Du har sansen for detaljer du også, som kryssene som går igjen hjemme hos deg. Ha en superfin dag, stor klem herfra!

Krossmyra sa...

Tusen takk for den koselige kommentaren:)

Kjempefin kabeltrommel, veldig fin farge:) Har fire selv, en stor til utebord og to små til nattbord, de har jeg ikke gjort noe med foreløpig. Den siste ser altfor ny ut, så den skal få seg en omgang med drivved beis og stå på gutterommet når jeg får startet med å pusse opp det:)

Veldig fint du har det! Ha en fin helg:)

Klem Monica

Notre-de-maison/Mamma til tre sa...

Hei Monica! Velkommen som følger, deet var utrolig koselig! Så gøy at du også har trommelbord hjemme hos deg, det må jeg inn og se på. Drivved er nydelig, men den ble for brun/beige hjemme hos oss, så jeg måtte over på den mer grplige fargeskalaen. Mellomste gutten vår skal også få nytt rom til sommeren, og da ville han ha trommelbord. Eldstemann fikk pallebord for noen uker siden. Artig å lage selv! Ha en fin helg! Klem

Jeanettes lille paradis sa...

Så lekkert det ble, og akkurat i min smak :)

Har aldri tenkt tanken på å bruke en kabeltrommel til bord, men for en god idé!

Ønsker deg en god start på uken!

Notre-de-maison/Mamma til tre sa...

Hei Jeanette! Nei, jeg hadde ikke tenkt på det jeg heller før jeg så en trommel i skolegården til eldstemann, og da var det gjort! Takk for koselig hilsen, og veldig gøy at du vil følge meg videre! Ha en fin uke du også!

Anonym sa...

Heisann!
Veldig kul trommelbord! Jeg ble veldig nysgjerrig på den kurven ved siden av, har du beiset den også?:) jeg har en slik kurv selv hjemme som jeg kunne tenkte meg i den fargen der, men er usikker på om det er mulig å beise den og om det hadde blitt pent..
Mvh AK

Notre-de-maison/Mamma til tre sa...

Hei "anonym"! Kurven ved siden av har jeg kjøpt på Fargerike, og hadde med meg prøve på Patinagrå beis da jeg skulle finne en kurv som passet i fargen. Jeg har biset n kurvstol og litt andre ting hjemme, og det går fint. Fordelen med beis er jo at det ikke trenger å vvære helt perfekt for å se fint ut. Beiset treverk er litt "rått" i utseende og form, så det går sikkert fint om det ikke er helt dekket. Alternativt kan du jo spraye den med maling? Lykke til!

Lillian sa...

Hei! Nydelig det ble. Hvor får du tak i slik trommel?
Klem, Lillian

Anonym sa...

Det ble kjempefint!:) Jeg lurer også på hvor man får tak i en sånn trommel?

Notre-de-maison/Mamma til tre sa...

Hei Lillian og "Anonym"! Svarer dere sammen, siden dere lurte på samme tingen. Beklager så mye for mitt sene svar! Jeg har hatt litt mye her hjemme, og da fallt det ut. Men, det jeg gjorde var å sette meg ned med gule sider og ringe rundt til de store el-leverandørene i området her. De fleste har returordninger på sine tromler, men du kan væår heldig og treffe noen som har t lager med trommler de ikke kan få lvert. Og da er det jo rene skattekammeret...Lykke til!!