fredag 9. mars 2012

NIB utfordring; Urørt

NiB har en kjempeflott utfordring denne gangen; nemlig en som lokker frem alle nye / ganske så nye bloggere; og gir dem en mulighet til å bli vist frem! Dette har jeg ventet litt på; ikke bare for min egen del, men også fordi det er gøy å ta turen innom blogger som kanskje ikke er så etablert i blogglandia ennå.

Jeg har ikke blogget så lenge jeg heller; så jeg tar sjansen på at jeg kan hive meg med her jeg også. 

Mitt bidrag er av kabeltrommelbordet jeg laget denne uken. Jeg er fornøyd med både bord og farge, og det var deilig å få det på plass i stua! Jeg var jo litt spent på hva mannen min kom til å si; og gjett om jeg ble lettet og glad da han lyste opp i et stort smil! Herlig altså, det er jo slike reaksjoner som gjør det gøy å lage og skape!


Men et slikt bord kan ikke stå alene; og det å finne pynt til et så røfft bord; det var ikke like lett. I første omgang ble valget å sette en stor kurv ved siden av bordet, og fylle den med pledd, puter og lammeskinn. Men hvordan finne den rette kurven...den måtte jo passe inn i fargen til både vegg og bord. Sånn sett er det veldig greit å handle på Fargerike; for de har egen interiøravdeling i samme butikk som malingen. Da var det enkelt å ta fargeprøven med i jakten på den ultimalte kurven. Det var mange å velge i; men bare èn som virkelig passet inn i fargen,  og den ble med hjem. Jeg er så fornøyd; den er helt nydelig. Den ble en fin kontrast til det røffe i trommelbordet, og så er jo en kurv veldig praktisk og greit å ha også. Det har jo ikke akkurat blitt færre puter og pledd etter at jeg begynte å blogge, og noe må jo de også "bo i"... 

Hva gjør dere med alt av pledd og puter? Ligger de på / i sofaen; har dere egne skap og hyller...puffer, eller andre smarte oppbevaringstips? Kom gjerne med dem;)!

36 kommentarer:

Ingrid Louise sa...

Lykke til i utfordringen!!
Mine puter og pledd (som det finnes maaange av...)blir oppbevart i en stor kurv (fra home & cottage) som står lett tilgjengelig...foruten alt som er til daglig bruk i hverdagen i sofanen!! :-)
Fin fredagskveld!!
klm igrid l

Bjørkli Søndre sa...

Et flott bilde! :-)
Artig at du valgte dette til utfordringen. Farvene er absolutt skjønne!

Tid for fredagskos og god helg!

Bjørkli Søndre sa...

Ps! Har på haugvis med puter. Halve boden er fylt med puter som jeg ikke har fremme. Det er jo fint å ha puter fremme. De trenger ikke være i sofaen, men i kurver som du har eller staplet fint oppå hverandre under bord f.eks.

Notre-de-maison/Mamma til tre sa...

Hei Ingrid Louise! Tusen takk, så koselig! Puter og pledd er bare deilig; det er så godt å kunne "grave" seg ned på sofaen og bare kose seg med myke tekstiler. Herlig altså...Takk for lykkeønskinger;). Jeg har ingen ambisjoner om å nå opp egentlig, jeg tror nok jeg ligger litt utenfor den typiske "design" målgruppen kanskje; siden jeg hverken liker gult, grønt eller er spesielt minimalist. Men gøy er det uansett; å få delta og bli litt mer synlig! Ha en flott kveld du også! Klem

Notre-de-maison/Mamma til tre sa...

Hei BS! Tusen takk, så koselig! Ja, jeg vet ikke om det er mitt beste bilde, men jeg tenkte at jeg ahr jo med noen elementer som er litt "i tiden" ihvertfall, som treverk i huset; grånyanser, pels, strikk og fløyel. Så får vi se hva de mener om kvaliteten på bildet;) Jeg har ingen ambisjoner om å nå spesielt høyt opp, men det er veldig gøy å bli litt mer synlig,og kanskje få litt besøk av noen som ikke har funnet bloggen min ennå. Men mest av alt, så er det jo gøy da, å kjenne på spenningen;) Bli med du også vel; du ahr jo masse nydelige bilder å velge i! Ha en fin kveld!

-Drømmeboden- sa...

Hei, og tusen takk for den hyggelige kommentaren inne hos meg, den satte jeg virkelig pris på! Ogs vil jeg skryte bidraget ditt opp i skyene! Elsker bildene (og hav de inneholder!), kabeltrommelbordet er jo bare så nydelig! Helt etter min smak :-) Jeg har lagt deg til på bloglisten min, her inne trivdes jeg med en gang :) En riktig god helg ønskes deg! Klem fra Ranveig

Notre-de-maison/Mamma til tre sa...

Ps: under et bord ja...det var jo lurt! Det la jeg merke til at du hadde gjort med den runde puten din; det var jo veldig lekkert. Spørs hvor lenge de hadde ligget der da; men tre småtroll; men kanskje forsøket verdt! Klem

Notre-de-maison/Mamma til tre sa...

Hei Ranveig! Så gøy at du fant veien inn hit til meg Jeg ble så glad for den koselige hilsnen din, og at du liker bidraget mitt er jo kjempegøy! Tusen takk for at du har meg på blogglisten din; det setter jeg stor pris på. Jeg skal sjekke om du er på min liste, hvis ikke skal jeg legge deg til. Ha en flott kveld du også! Klem

Mette`s hus og hjem sa...

Heia :)
Bordet ble kjempefint, å kurven med puter og tepper passet jo perfekt til :)
Jeg oppbevarer slike ting i skap ellers blir de brukt som hyttetak av barna eller seng til hunden :))

Ønsker deg ei fin helg
Klem Mette :))

Kremfaret sa...

Oi, for en koselig krok! Gøy med kabeltromler. Kan jeg spørre hvordan du har behandlet den? Jeg har selv vært på nippet til å dra med meg noen jeg har sett utendørs, men de er som regel veldig skitne og ekle... Skrubber du godt? Malt o.l.?
Legger meg til som følger her, god helg til deg! :-)

Notre-de-maison/Mamma til tre sa...

Hei "Kremfaret"! SÅ gøy at du fant veien inn hit til meg; og jeg er så glad for at du har lyst til å være følger her hos meg! Håper du vil trives, og kom gjerne med tilbakemeldinger om det er noe spesielt du vil lese om! Mht trommelen så vasket jeg den grundig flere ganger i salmiakkvann; den hadde jo stått ute og var jo ikke akkurat ren.. Dette gjorde jeg ute. Så tok jeg den inn i garasjen og lot den stå der og tørke, og så pusset jeg den ned i flere omganger med pussemaskin. Deretter støvsugde jeg den, og tørket over den med en fuktig klut. Dette for at "bustet" ikke skulle reise seg igjen, og for å sikre en glatt overflate når jeg beiset. Dette bør jeg nok ta med i bloggen ja...;) Deretter var det to strøk beis, og så var den ferdig! Oja, glemte jo at jeg dro ut alle nagler også, og fjernet kabelresten under. Ha en fin kveld! Klem

Notre-de-maison/Mamma til tre sa...

Hei Mette! Hehe...putehus ja, det er flittig i bruk her også;) Koselig å høre fra deg, Så gøy at du likte bordet og kurven, og fargene! Håper du får en fin helg! Klem

Hilde sa...

SÅ stilig!
Har en trommel stående i garasjen,
som skal få bli hagebord hehe.
Flott blogg. Følger deg videre jeg ;-)
Kommer snart igjen.
Klem fra Hilde

Notre-de-maison/Mamma til tre sa...

Hei Hilde! Så gøy at du tok turen innom meg! Velkommen som følger, jeg ble så glad da jeg åpnet bloggen i dag og så at du ville bli med videre! Det er en inspirasjonskilde for meg;)! jeg vil også ha en trommel i hagen; og tenkte jeg ville hente meg en til over helgen. gleder meg til å kunne pynte det med blomster og lykter! Håper du legger ut bilde av bordet ditt i hagen, det er jo så gøy å se hvordan andre gjør det! Ha en flott lørdag! Klem

Rita sa...

Heisan og takk for hyggelig tilbakemelding ;) Flott blogg du også , kult med den kabeltrommelen;) Rita.

Notre-de-maison/Mamma til tre sa...

Hei Rita! velkommen hit, og så gøy at du vil følge meg videre! Håper du vil trives her, og at du kommer ofte tilbake. Ha en fin helg, klem

Man tager hva man haver sa...

Takk skal du ha, nå er bildet lagt ut og jeg har selvfølgelig linket til deg. :)

Kjempeherlig kabeltrommel og flott bilde. Lykke til. :)

Klem fra Kari

Hilde sa...

Hei igjen ;-)
Takk for fine ord hos meg :-)
Hehe ikke rart du ikke kunne se meg på oversikten over lesere her nei. Jeg må ha vært for rask da jeg trykket rundt her inne ;-)
Men NÅ er jeg der i alle fall.

Riktig fin lørdag til deg!
Klem

Notre-de-maison/Mamma til tre sa...

Hei Kari! SÅ flott du hadde skrevet om bildet mitt; takk for flott link til bloggen min! Håper du får masse GG og dora til den store dagen. ha en fin helg du også! Klem

Notre-de-maison/Mamma til tre sa...

Hei Hilde! Jeg kjenner meg igjen du, jeg har også litt tendens til å lese og surfe rundt, og da er det fort gjort å glemme å trykke på følger. Men nå er jeg glad for at du er her, velkommen igjen! Klem

MittSitt sa...

nyyyydelig blogg.
FØlger deg videre

Mvh
Karianne

http://www.ragnhild-lykke.blogspot.com/ sa...

Flott bilde, vakker stemning og deilige farger! :)

Ha en flott helg, flinke deg.

Klem Ragnhild

PS: Jeg har maaaaange puter, men ikke altfor mange pledd/tepper. Har de jeg bruker for øyeblikket liggende i sofaene, resten stablet i boden i kjelleren- og byttes ut titt og ofte! ;)

Notre-de-maison/Mamma til tre sa...

Hei Karianne! Så gøy at du liker bloggen, og at du vil følge med videre! Håper du vil trives her hos meg, og tar turen igjen snart. Ha en fin helg! Klem

Notre-de-maison/Mamma til tre sa...

Hei Ragnhild! Så utrolig koselig hilsen, ble glad jeg nå! Kjenner meg igjen i putevrimmelen, er noen puter i skuffer og skape her også. Ha en flott helg, klem

toves sammensurium sa...

Nydelig bilde,herlige farger...den kurven passer jo perfekt til bordet den!!!!
Lykke til:)
Toveklem:)

Notre-de-maison/Mamma til tre sa...

Hei Tove! Tusen takk, det var koselig å høre! Gøy at du likte kurven! Ha en fin helg, klem

HjemmeKos sa...

Så lekkert det ble !
Tusen takk for koselige ord på bloggen min - det varmer :-)

ANETTESHUS sa...

Så stilig!

Ha en fin, ny uke!

KLEM KLEM
ANETTE

Notre-de-maison/Mamma til tre sa...

Hei! Så koselig at du likte bidraget mitt! Takk for koselig hilsen! Klem

Notre-de-maison/Mamma til tre sa...

Hei Anette! Tusen takk, ha en fin uke du også! Klem

Lillekatt sa...

Herlig bilde!! Og herlig blogg!

Notre-de-maison/Mamma til tre sa...

Hei, og takk for fine ord! Så gøy at du vil følge meg videre, det setter jeg veldig pris på! Ha en fin uke! Klem

Natalie sa...

Elsker stilen din, så delikat :) jeg har ikke funnet noen oppbevaring jeg liker til puter og pledd, men din var jo fin:) koselig at du er med i min giveaway. Lykke til på både den og utfordringa hos nib!!:) la meg som følger. Klem

Notre-de-maison/Mamma til tre sa...

Hei Natalie! Tusen takk for kjempekoselig hilsen! Så gøy at du liker hjemmet vårt, og jeg ble så glad for at du vil følge med videre! Ha en fin uke!

Line sa...

Hei på deg! skulle gjerne hatt kontakt med deg. Kan du sende meg en mail på følgende adresse: line.raaen@fvn.no

Hilsen Line Raaen ( Fædrelandsvennen)

Notre-de-maison/Mamma til tre sa...

Hei Line! Oj, nå ble jeg veldig nyskjerrig her altså;)! Har sendt deg mail med kontaktinfo; og jeg gleder meg til å høre fra deg! Koselig at du tok turen innom bloggen min; og for en koselig hilsen! Ha en fin dag!