tirsdag 13. mars 2012

Endelig kan verandaen nytes...

Hei og god formiddag alle sammen! 
Og velkommen til mine nye følgere

Silkefabrikken.com i Provance
The Pursuit of Happiness
Jeanettes lille paradis
Lillekatt
MittSitt
Hilde
Rita
Kremfaret
Drømmeboden
Silje Lindnes
Krossmyra
Solstråla

Jeg er glad for å ha dere her alle sammen, håper dere vil trives og komme ofte tilbake!

I dag... har jeg store planer....jeg skal ikke gjøre noe som helst! Jeg skal kose meg i sola på verandaen, pynte litt og lese i blader. Nyte sola som varmer... og at våren endelig er i anmarsj....eller...?


For igår var det nemlig sol fra klar himmel, deilig og varmt, men siden babyen er syk, så det ble ikke utedag i går. Men idag...er dagen tenkte jeg. Bar ut stol og pledd, blader og kaffekoppen; og så frem til et par timer i solen mens babyen sov. Deilig altså..hadde det bare ikke vært for et aldri så lite problem...sola er jo ikke der!! Ikke mer enn et lite snev av sol gitt...og en temperatur lav nok til at det bare var å gå inn igjen. 


Jaja...den som venter på noe godt venter ikke forgjeves. Etter noen timer kom sola gitt, om enn ikke like varmt og deilig som igår. Men varmt nok til at jeg fikk bært ut noen hagemøbler, funnet frem litt lammeskinn, og malt et bord i Patinagrå interiørbeis, samme som pallen inne. Deilig med små prosjekter! Skal innom Monter i dag også; neste prosjekt skal i boks i dag håper jeg. Og så er jeg så spent....fikk en spennende kommentar på bloggen min igår, og nå går jeg bare og venter på tilbakemelding....!


Lurer litt på når dere tar ut hagemøbler og begynner å plante i krukker osv. Er det litt tidlig ennå? Jeg klør i fingrene etter å gjøre det koselig rundt oss ute, og plante i alle krukkene! Vårblomster, stemor, påskeliljer....Hva planter dere ut nå? Lurer også litt på om jeg skal sy puter av seilstoff så de kan ligge ute hele sommeren..Noen som har erfaringer med det eller lignende så blir jeg veldig glad for tips!

Ha en flott dag videre, med eller uten sol!

14 kommentarer:

Krossmyra sa...

For en koselig velkomst da:)

Fine bilder, så deilig ut. Synd solen ikke er fremme, er overskyet her også. Får håpe våren kommer for fullt snart:)

Ønsker deg en fin dag:)

Notre-de-maison/Mamma til tre sa...

Hei, hei! Skulle bare mangle; jeg setter veldig stor pris på alle som vil følge bloggen min, så det å ønske alle velkommen er veldig koselig! Koselig at du likte bildet; og det var deilig; den stunden det varte;). Nå har imidlertid sola kommet litt frem, så jeg har fått tatt ut litt hagemøbler og malt et bord jeg skal ha til blomster. Deilig å kunne gjøre litt ute! Når babyen blir bedre skal jeg ta et tak i bedene også, og plante i krukker. Og kjøpe nye hagemøbler, og flere lammeskin... og ja, planene er mange! Ha en fin dag!Klem

Bjørkli Søndre sa...

Vi må benytte hvert øyeblikk solen titter frem. For en fin stol du har og fargene du bruker er så deilige. Du vet å få det fint rundt deg! Hos oss er det fortsatt mye snø, men med det voldsomme regnværet vi har krymper den.

Håper på sol til helgen. Gleder meg til¨å få begynne å ta bilder ute igjen.

Du har mange puter, pledd og skinn ja! Alt er så gjennomført. Du har en rød tråd i alt. Det skaper en fantastisk helhet. I'm lovin' it..

Ingrid Louise sa...

Heldige du som kan nyte terrasse-gleder!!
Her regner vi vekk...men prosjekter på terrassen er ferdig planlagt!! (Når det slutter å regne altså)
Fin dag til deg!!
klm ingrid l

Nennes sa...

Så flotte bilder :) lekkert!

Meta sa...

Heisan!:)

Jeg har allerede satt ut en krukke med stemor og påskeliljer. Men den tas inn om kvelden.

Her har sola glimret med sitt fravær i lang tid og det er rett før man kan dyrke ris.Bortsett fra at varmen mangler...

Ha en herlig dag!

Klem fra Meta

Notre-de-maison/Mamma til tre sa...

Hei BS! Tusen takk, du skriver alltid så fine hilsner. Jeg setter så sstor pris på alle fine ord! Stolen er et funn fra en bruktbutikk; tror jeg gav 50.- kr for den. Må ved sies å være et røverkjøp. Kurver, puter og pledd...det har vi altfor mye av ifølge mannen, og ikke nok ifølge meg;). Alltid plass til bare liiitt til! Snøen forsvant forlitt over en uke siden her, og vi har i gjennomsnitt hatt 12 - 15 grader hver dag. Så det føles som om våren er kommet når sola er fremme, men i skyet vær kan det fortsatt være litt surt.

Håper dere får noe sol snart dere også! Gleder meg til å se når du pynter ute, og hvordan du gjør det. Du har det så delikat hjemme hos deg, så det gjenspeiler seg nok ute. Vi liker jo de samme fargene, så jeg gleder meg! Ha en fin kveld! Klem

Notre-de-maison/Mamma til tre sa...

Hei Ingrid Louise! Huff ja, regn..ikke mye vårstemning da nei. Men du har jo mye å glede deg til da, håper du forteller om det på bloggen? Hageprosjekter er kjempegøy, og alltid inspirasjon å hente! Ha en fin kveld, klem!

Notre-de-maison/Mamma til tre sa...

Hei Nennes! Tusen takk, så koselig! Ha en fin kveld! Klem

Notre-de-maison/Mamma til tre sa...

Hei Meta! Ja, det blir nok det jeg også må gjøre; ta det inn om kvelden så det ikke fryser. Hehe...måtte smile av riskommentaren din; ser for meg at dere regner bort;) Håper det blir bedre snart, det er jo ikke akkurat så veldig vårstemining i bare regnvær. Ha en fin kveld; klem

Daisys home sa...

Heisann og tusen takk for hyggelig kommentar inne hos meg ...setter pris på det :)
Så morro å finne en sånn flott blogg som denne og jeg ble helt begeistret ..D:)
Har kost meg med å lest og scrollet meg nedover i blogggen din, liker så godt d jeg ser...kjmepeflott blogg:)
Ser at du også har fått inn kabeltrommel til bord, ble kjempefint.
Begynner å merkes at jeg ikke har slipt ned overflaten på mitt.For etter hvert som det har tørket så har treverket blitt utrolig tørt og nesten ikke til å ta på...så spørs om d ikke må pusses.Men ønsker jo å bevare det flotte trykket som er på dette også da.
Så får se hva d blir til.
Nå har du fått enda en ny følger og denne bloggen skal selvsagt i min bloggliste ..D:)
Gledes til å følge den videre.
Ha en fin kveld
klem sissel

Notre-de-maison/Mamma til tre sa...

Hei Sissel! Tusen takk for utrolig koselig hilsen! Setter så pris på alle de fine ordene dine; og det at du både er følger og legger meg i blogglisten din; ja det betyr utrolig mye for meg! Veldig koselig at du liker bloggen, og har lest litt. Ang. kabeltrommelen, så tror jeg du kan beholde trykket selv om du pusser. Du trenger jo ikke bruke det groveste papiret; og trygget på min trommel har holdt seg like fint! Hvis du ikke vil pusse, så kan du få en glassmester til å lage rund glassplate til å ha oppå; så beholder du trykket og samtidig ser treverket. Lykke til, og håper du snart tar turen igjen! Klem

Daisys home sa...

Ja, har tenkt tanken selv også med å skaffe glassplate, eller evnt. pleksiglass på bordet. Får se hva d blir til.
Liker det ikke når det blir såpass grovt , ekkelt å tørke.
Så bra d evnt. finnes en løsning D:)

Notre-de-maison/Mamma til tre sa...

Ja, det er kjempegreit! Kanskje lurt å høre litt rundt på prisene; for det kan fort bli dyrt hvis ikke;). Jeg tror nok det kommer en glassplate på vårt bord også, har bare ikke kommet så langt ennå;). Ha en fin kveld videre! Klem