torsdag 15. mars 2012

Emaljeskilt!

Emaljeskilt er utrolig stilig synes jeg, og det er jo så mange varianter å velge i! Små og store, sorte og  hvite, med/uten mønster, tegninger, symboler....et vell av muligheter! 
 Etter at jeg begynte å like emaljeskilt ( for det er jo ikke til unngå at en blir litt påvirket av trender og inntrykk når en interiørblogger) har jeg lagt merke til at det er mange, veldig mange blogger som har emaljeskilt i en eller annen utgave. Mange har faktisk samme typen også; og det er jo litt artig egentlig. At smaken er så lik på tvers av land og stilarter! Og så er det jo litt å tenke på egentlig; hvor mye blir vi påvirket av trender, og hvor mye er det vår egen smak som dominerer? Jeg må nok innrømme at jeg i en viss grad blir fenget av ting jeg ser, men de helt spesielle trendene; som årets grønnfarge osv; de finner aldri veien hjem til meg.

MEN....i god lagånd har jeg altså fallt for; og blitt stolt eier av; mitt aller første emaljeskilt. Sånn er det;). Er det ikke fiiiint?


Egentlig er det et aldri så lite impulskjøp også...for jeg skulle egentlig ha noen emaljebokser fra GreenGate til å ha kaffe og te i. Men...da jeg kommer ned til Merethes Atelje ser jeg at de jo har fått så mange andre Dora ting; bl.a. muggen jeg har ønsket meg... Og da valget er tatt og jeg nesten er på vei til kassen; er da jeg ser skiltet. Det nesten står og blinker til meg oppå veggen, og jeg bare vet at det vil bli fint på veggen hjemme. 


Så da får vi heller drikke vann av en gammel mugge istedet for en lekker Dora mugge. Ihvertfall enn så lenge;)
Men; det havnet på kjøkkenet, og jeg er så fornøyd! Nå henger det sånn at jeg kan se på det når jeg har dagens første ( av mange....) kaffekopper; for hva passer vel bedre enn noen motiverende ord til å følge dagens første dose koffein;)


Kanskje det blir en ekstra god start på dagen fremover? Dagen i dag har ihvertfall fått et solid løft av dette kjøpet;)!

Hvordan er det med dere da? Er det flere som av og til kommer hjem med noe helt annet enn det som var planlagt...Eller som har opplevd at en finner den tingen som passer perfekt, som får hjertet til å slå litt fortere, og som bringer smilet frem på selv grå dager? Gleder meg til å høre! 

Vil også ønske mine to siste følgere 

Daisys Home
info@no21.co.uk

hjertelig velkommen, og håper dere vil trives her hos meg!

Ha en flott ettermiddag alle sammen, nå er det middag her i huset. Helstekt kylling med rotstuing; hurra for Rema1000 app på telefonen!  

12 kommentarer:

Ingrid Louise sa...

Hihi,kjenner meg igjen ja...
Aner ikke hvor mange ganger planen var AKKURAT det...men måtte ha AKKURAT den...
Ang emalje-skiltet ditt så var det rå-stilig,på ønskelisten min også!!
Super ettermiddag\kveld til deg!!
klm ingrid l

Notre-de-maison/Mamma til tre sa...

Ja, ikke vel...ante meg at jeg ikke var alene der ja;)hehe...Så gøy at du likte skiltet! det er jo så masse å velge i, og de hadde flere i butikken hvor jeg var. De var i rødtoner, og det passer jo ikke helt inn hos oss. Så da måtte dora vike; enn så lenge;) Ha en flott ettermiddag du også; her er det flytting av møbler som pågår! Klem

Merete sa...

Så flott skiltet ble hjemme hos deg! Takk for besøket i dag og velkommen igjen :-)

Notre-de-maison/Mamma til tre sa...

Hei Merete! Så gøy at du fant frem til bloggen, og kjempekoselig at du la igjen en liten hilsen! Gøy at du likte skiltet "ditt" hjemme hos meg; det er ekstra kjekt når forhandleren av varen en har kjøpt også liker stedet varen har havnet! Jeg er veldig fornøyd, og både mannen og ungene likte det også, så da ble det "full pott";) Ha en fin kveld!

Livets drøm/Eva Elisabeth sa...

Kjempe fint skilt..
Ha en kjempe fin kveld
klem

Notre-de-maison/Mamma til tre sa...

Tusen takk; Eva Elisabeth! Kjempekoselig at du likte det, og ha en flott kveld du også! Klem

Bjørkli Søndre sa...

Smilte for meg selv når jeg leste innlegget. Kan kjenne meg igjen i dette ja! :-) Emaljeskiltet ditt skjønner jeg falt i smak. Det var stilig. Tekst og farge er en fulltreffer!

Så mange fine skilt å finne nå. Kikker selv etter det perfekte. Man vet det når man ser det. :-)

Notre-de-maison/Mamma til tre sa...

Hehe...ja, ikke sant? Det er jo sånn det er for de aller fleste tror jeg...tror neppe jeg er alene på hverken ambivalens eller impulskjøpfronten. Gleder meg til å se hva du ender opp med; kan godt hende det blir flere skilt hjemme hos oss;) Ha en fin kveld videre, klem

Daisys home sa...

Kjenner meg godt igjen i det du skriver her ja..D:)
Ble utrolig fint det skiltet på veggen din :)
Klem sissel

Notre-de-maison/Mamma til tre sa...

Hei Sissel! Takk for fine ord, koselig at du likte skiltet! Jeg er så fornøyd med det, og synes det trekker inn litt av den røffe stilen også inn på kjøkkenet. Koselig synes jeg. Ha en fin kveld, klem

mirjamsdrøm sa...

Heisann!
Jeg trodde jeg la inn en kommentar her igår...men det gikk tydeligvis ikke.
Prøver igjen;)
Takk for din fine kommentar hos meg før helgen;)
Vi har hatt en flott tur, men godt å komme hjem også!
Fine krukker! De skiltene er jo så tøffe, og finnes jo i så mange varianter!
Deilig at våren kommer krypende nå, en herlig tid som møter oss:)
Ha en fin fin uke!
Og hils din kjære!
Klem

mirjamsdrøm sa...

Ha ha, ler av meg selv...nok et bevis på hvor surrete jeg er ;)
Klem