onsdag 21. mars 2012

Hjemmet vårt i boligreportasje i Fædrelandsvennen!

For en spennende formiddag! 

Jeg har hatt sommerfugler i magen hele uka, helt siden det på mandag tikket inn en melding på bloggen min fra en journalist i Fædrelandsvennen. I dag var den store dagen; det var duket for "Hjemme hos" besøk hos meg, og min aller første boligreportasje! 

Jeg fikk besøk av en koselig journalist og fotograf, og de tok mange bilder både inne og ute. Tror de fleste rom ble tatt bilde av, og så ble det noen bilder fra hus og hage.  Det ble noen bilder av meg også, og de er jeg ihvertfall spent på. Som regel står jo mamma bak kamera, og ikke foran. Jaja...får trøste meg med at dette jo er en profesjonell fotograf, så jeg får håpe det blir bra. Men uansett blir det gøy; og ikke minst spennende, å høre og se hvordan reportasjen blir! Jeg får den tilsendt før den går i trykken, og det er jo godt.

Lykt og Lene Bjerre lys fra Fargerike. Oliventre er nydelig både ute og inne!

Så da er vel mine dager som anonym blogger snart talte, men det er bare koselig egentlig. Og kanskje litt på tide? Gleder meg ihvertfall til å se bildene, og til å lese reportasjen. Og høre hva familie og venner synes. Det er jo ikke hver dag jeg får besøk av en journalist ( faktisk første gang), så jeg kjente hjertet slo litt raskere enn normalt ja...men gøy var det! Alltid spennende å høre hva andre mener om det hjemmet en har jobbet for å skape, og dette var veldig artig!

Reportasjen kommer i april/mai, og jeg kommer til å legge ut link på bloggen. Nå skal jeg sette meg og slappe av med en kopp kaffe. Lurer på hvordan det er for dere som har slike reportasjer ofte? Som gjerne blir besøkt av jentene fra NiB, eller andre medier? Blir det en "vane", eller er det like mye sommerfugler hver gang...Mine er "i live" enda de, og ihvertfall hver gang jeg tenker på hva jeg har begitt meg ut på....:)
Ha en fin dag alle sammen!

12 kommentarer:

Kremfaret sa...

Så gøy da :-) Det kommer vel på nett også? Blir spennende å se. Skjønner at du hadde sommerfugler i magen ja, det er jo litt spesielt når andre mennesker kommer for å ta bilder av DITT hjem, og at det i tillegg skal i trykken, hehe. Blir nok bra :)

Notre-de-maison/Mamma til tre sa...

Ja, det gjør den. Tor hun legger ut noe allerede i dag ( mener hun sa de pleide det), og det skulle komme noe på Facebook også. Håper deet blir bra, de virket fornøyde ihvertfall, og fotografen sa han hadde fått tatt mange fine bilder. SÅ da håper jeg det stemmer! Ha en fin dag videre!

Fruen på Solhaug sa...

Koselig blogg du har, skjønner godt at de vil lage reportasje fra ditt hjem. Legger meg til som følger ;)
ha en fin kveld.

Daisys home sa...

Wow...så spennende da :)
Morro det å få noen annen til å ta bilder ifra hjemmet og i tillegg lage reportasje.
Skjønner du er spent ja, og det blir sikkert kjempebra.
Har selv hatt besøk av journalist og det var utrolig spennende:)
Blir morro å se ...D:)
Klem sissel

Livets drøm/Eva Elisabeth sa...

Så gøy...
Ha en fin kveld
klem

liljeblomst sa...

oioioi så spennende.gleder meg til å lese.kan jeg spørre deg hvor du fikk tak i kabeltrommelen.er en venninde som er på jakt.
klem silje

Notre-de-maison/Mamma til tre sa...

Hei "Fruen på Solhaug"! Så koselig at du tok turen innom bloggen min, og jeg ble så glad for at du vil følge med videre! Takk for koselige ord om bloggen min, og jeg håper du tar turen innom igjen snart. Ha en fin kveld! Klem

Notre-de-maison/Mamma til tre sa...

Hei Sissel! Så du har også hatt journalist hjemme? Hvordan ble din reportasje? Legg gjerne inn linken; jeg ville gjerne sett hvordan det ble! Jeg synes jo dette var veldig gøy, og spennende, og jeg gleder meg til å se hvordan reportasjen blir, og bildene! Ha en fin kveld, og takk for koselig hilsen! Klem

Notre-de-maison/Mamma til tre sa...

Tusen takk, Eva Elisabeth, ønsker deg en fin kveld videre også. Klem

Notre-de-maison/Mamma til tre sa...

Hei Silje! Ja, dette er spennende altså, ihvertfall for en som ikke har vært med på det før;)! Mht den kabeltrommelen; så tok jeg rett og slett for meg telefonkatalogen på gule sider; og google. Og brukte litt tid på å finne ut hvilke firma som bruker slike kabeltrommler. Jeg kan dessverre ikke si deg firmaet her; da de bad meg om å ikke nevne det på bloggen. De måtte nemlig gå fra sin jobb for å hjelpe med å få trommelen ned og i bilen, og de sa de kunne hjelpe èn, men hvis pågangen ble stor kunne de ikke. Derfor ble jeg bedt om å ikke navngi firmaet i bloggen. Men bruk fantasien; jeg tror du finner frem;). Ha en fin kveld, og takk for koselig hilsen! Klem

Blåbærtua sa...

Så gøy:)Koselig bloggen din er,titter gjerne innom her igjen:)
Ha ein fin dag!

Notre-de-maison/Mamma til tre sa...

Hei og velkommen; Blåbærtua! Koselig at du fant veien til bloggen min; håper du snart tar turen innom igjen! Ha en fin dag, klem