mandag 13. februar 2012

Prosjekt makover-fra europall til bord del 3 - Ferdig!!

Ja, da er bordet er montert og på plass, og jeg er nesten ferdig!


Nesten, fordi jeg endte opp med en aldri så liten bomtur til Biltema da de var utsolgt for plastikkglass ( til bordplaten) i Kristiansand, men hadde hele 92 på lager i Arendal. Jaja...det får jeg igjen for å ikke ringe og sjekke på forhånd. Jeg var en tur innom glassmester også for å se på plastikkplater ( dusjkabinettet var nemlig for smalt..), men der kostet de  ( hold dere fast)...1500.- kr for 80x120cm! Fikk jo helt sjokk! Så da er jo fantastisk å ha butikker som Biltema, hvor en tilnærmet lik plate på samme mål kom på under en femtedel av prisen! Men, aldri så galt at det ikke er godt for noe; jeg fikk meg en tur til Ikea og handlet nye hjul til bordet. 


Rill hjul er kjempelette å montere, og flotte å se på. Og så er det jo greit at et bord kan låses på alle fire hjulene hvis en bygger lego eller tegner der. Og benkeplata, den kommer på ikveld, og jeg gleder meg! 


Plankebordene er ikke helt tette, og det er med fullt overlegg. Jeg har sett slike pallebord som har vært helt tette og perfekte i bordene, og det passer liksom ikke helt inn mot det røffe og uferdige som pallene er i seg selv ( synes jeg da). Så derfor har jeg pusset det ned, men beholdt litt av mellomrommet både i toppen og bunnen av bordet. Likevel er det tett nok til at en kan legge ting under bordet uten at det faller på gulvet. 

Men, spent og utålmodig som jeg er på hva dere synes; så kommer det altså et aldri så lite bilderas nå som bordet er på plass på storebrors rom!  


Bordet har fått samme tall på kanten nede som under flagget. Storebror ble så glad da han så bordet "ferdig" og på plass, så det var verdt all jobben! For det har faktisk vært litt av en jobb, selv om det har vært gøy.


Akkurat passe høyt til å sitte ved siden av på gulvet, eller til å sitte i sofaen. Og siden sengen også er utrekkbar til dobbeltseng, så er det jo ekstra greit å bare kunne kjøre bort bordet. 


er jeg spent altså....og håper på mange tilbakemeldinger!

29 kommentarer:

Ingrid Louise sa...

Utrolig stilig!!
Må være en fornøyd gutt!!
Får jo lyst å prøve,men tror dette blir for avansert for meg altså!!
klm ingrid l

mirjamsdrøm sa...

Gjennomført og stilig!
What else can you say ;)
Ha en flott uke med dine kjære!
Klem

Tyrifryd ♥ Monica sa...

Oiii! Så innmari stilig! gøy å se en ny og annerledes variant av pallebord;)

Ha en fin ny uke, nyt den!
KLEM

Kristin sa...

Utrolig stilig! Meget mulig at jeg stjeler ideen din til storebror, men da skal jeg spørre pent først! Du har all grunn til å være strålende fornøyd:) Fin kveld til deg!

Livets drøm/Eva Elisabeth sa...

Utrolig fint det ble... hele rommet var jo så lekkert
Ha en fin uke
klem

Notre-de-maison/Mamma til tre sa...

Hei Ingrid Louise! Tusen takk, så koselig! Ja, du kan tro han var glad da han kom hjem fra skolen i dag og listet seg opp for å se på rommet sitt. Veldig gøy at det fallt i smak! Bare gå igang, det var ikke vanskelig i det hele tatt, det tok litt tid men det gjør jo alle prosjekter;) Lykke til! Klem

Notre-de-maison/Mamma til tre sa...

Hei Mirjam! Fikk hjelp av mannen din idag til å kappe det ene bordet; veldig snilt altså! Kjempegøy at du likte resultatet;) Ha en flott uke du også, og god bedring til småen! Klem

Notre-de-maison/Mamma til tre sa...

Hei Monica! Så koselig å høre! Ja, jeg har ikke sett "min" variant før jeg heller, og det er jo litt gøy å ha noe som er litt eget i blogglandia. Ha en fin uke du også, takk for koselig hilsen! Klem

Notre-de-maison/Mamma til tre sa...

Hei Kristin! SÅ gøy at du fikk lyst til å gå igang med pallebord du også! Blir spennende å se hva du kommer frem til, gi gjerne lyd fra deg når deu går igang; alltid supergøy å se hva andre lager! Kanskje du kan linke til mitt innlegg når du setter i gang? Da blir jeg ekstra glad altså;) Ha en fin uke! Klem

Notre-de-maison/Mamma til tre sa...

Hei Eva Elisabeth! Så gøy at du likte bordet! Kjempekoselig altså! Ha en kjempefin uke du også! Klem

"En Vintage Drøm" sa...

Kjempeflott!! Enig at det ser best ut nedslip, når det skal være hvitt iallefall. Sengeteppe var herlig, elsker slike tepper med ruter! Du kan være godt fornøyd! så da er vel du klar for neste prosjekt? ønsker deg en god uke! klem

Monica sa...

Hei på deg.
Så stilig!!! Artig å se en litt annen variant av pallebord! Veldig kreativt ;))
Ønsker deg en fortsatt fin valentinsdag.
Klem, Monica

Hulda sa...

Superstilig! Bordet er både trendy og fint. Likte detaljen med tallet på. -husfruas memoarer-

Hulda sa...

Superstilig! Bordet er både trendy og fint. Likte detaljen med tallet på. -husfruas memoarer-

Hulda sa...

Fant bloggen din nå! Så gjennomført og flott gutterom! Virkelig toppers det bordet du har laget. Skjønner at gutten ble superfornøyd! :)
-Husfruas Memoarer-

Min lille interiør og hverdags dagbok sa...

Wow,så flott... dette var en ny variant av pallebord, me like ☺
La meg til som følger hos deg og gleder meg til å følge deg videre ☺

Heims verden sa...

Tusen takk for kommentar inne hos meg og for at du vil følge bloggen min:D Det er merkelig hva man legger til når man har begynt å fokusere på forskjellig;)

Kjempeflott blogg du har og for et flott hjem! Legger meg til som følger hos deg!

Ha en fin nattevakt:)

Heims verden sa...

Utrolig stilig bord forresten:D

k sa...

Hei. Vanvittig fint! Slitan, som vi sier i bergen

Notre-de-maison/Mamma til tre sa...

Hei Silje! Tusen takk, ja jeg er klar for neste prosjekt, alltid noe å finne på hjemme hos oss. Bilder kommer;)Klem

Notre-de-maison/Mamma til tre sa...

Hei Monica! Så koselig at du likte bordet! Alltid gøy å få tilbakemeldinger fra andre! Håper du hadde en fin dag igår! Klem

Notre-de-maison/Mamma til tre sa...

Hei Hulda! Koselig at du likte gutterommet til eldstemann, og pallebordet! Han er fortsatt superfornøyd, og siden bordplaten kom på i går, har bordet vært flittig i bruk;) Ha en fin dag!

Notre-de-maison/Mamma til tre sa...

Hei " min lille interiør...osv", kjempekoselig at du har lagt deg til som følger av bloggen min! Jeg blir så glad når noen har lyst til å føgle med videre på hva jeg holder på med. Kjekt at du likte pallebordet;) Ha en fin dag! Klem

Notre-de-maison/Mamma til tre sa...

Hei "Heims verden"! Så utrolig kjekt at du ville følge med meg videre! Alltid kjempestas å få nye følgere, og kanskje litt ekstra kjekt når vi er fra samme plass bortimot? Gøy at du likte bloggen og hjemmet vårt, og pallebordet! Ha en fin dag! Klem

Notre-de-maison/Mamma til tre sa...

Så koselig "k"! Kjempekjekt at du likte det, blir helt stolt jeg nå av alle de koselige tilbakemeldingene jeg har fått i natt mens jeg har vært på jobb! Ha en flott dag! klem

starsathome sa...

lekkert!!Du er super god=)
klem karin

Romantikk-takk. sa...

Hei.
Så stilig rom og pallebordet var bare knalltøft,så flott med flagget på også.
Klem fra Mette.

Notre-de-maison/Mamma til tre sa...

Hei Karin, så gøy at du likte bordet! Trakk for koselig hilsen!

Notre-de-maison/Mamma til tre sa...

Hei Mette! Så koselig! Alltid spennende å prøve noe nytt, og ekstra gøy når andre også liker det! Klem