lørdag 11. februar 2012

Prosjekt makeover- fra europall til bord del 2

I går fikk jeg malt det siste strøket på de lange bordplankene, og montert dem på pallebordet. Et siste strøk med hvitmaling, og så var det på tide å lage dekoren. Det tok litt tid, for jeg måtte måle ut med målebånd hvordan jeg skulle ha mønsteret. Dere har kanskje lurt på hva det ble? Siden putene til sengen var utgangspunktet for hele rommet, så burde jo det også være inspirasjonen for dekoren? Som tenkt; så gjort...

Så da det valget var tatt, var det bare å gå igang med malingen....kan tro jeg var spent! Tenk om det ikke ble fint, om jeg hadde valgt feil fargekombinasjon, å male på et helt hvitt bord...var det så lurt da?

Men da bordet stod ferdig malt i kveld og jeg kunne tre tilbake og se resultatet...da var jeg UTROLIG fornøyd! Jeg synes det ble råfint, og best av alt, storebror ble så glad at han stod og hoppet opp og ned da han så det. Kjempegøy altså! Mannen var også veldig fornøyd, og sa at han aldri hadde trodd at en pall kunne bli så fin!



Så her kommer et aldri så lite bilderas av selve bordplaten, og jeg gleder meg sånn til å høre hva dere synes!



Jeg synes det ble fint å beholde de originale plankene og sette inn smale nye. 
Med en liten åpning mellom plankene, 
ble det røfft og stilig på en gang. 



Det blir bare bilder av toppen i dag; pallene ( jeg har to stykker) er ikke montert, så foreløpig er ikke bordet høyere enn èn palle. Men; når alt er klart, består bordet av to paller, med hjul under. 

 

Wallstickerene med poststempel osv er kjøpt på Kulør her i byen.


Hvis dere ser godt etter, så er ikke alle streker like rette og fine. Dette er litt med vilje, fordi resten av bordet er så røfft, ville det sett litt rart ut hvis dekoren var helt perfekt i alle kanter og linjer. Så det lille av malingen som er litt utenfor, det får lov å bli.


Jeg var innom Fargerike en tur i dag på jakt etter metallskilt, og traff interiørkonsulenten jeg har handlet mye med. Hun gav meg to stk av denne tallstickeren gratis; er den ikke lekker? 
Utrolig koselig, og veldig uventet!


"HOMEMADE with love...akkurat dèt kan jeg skrive under på...


Nå mangler jeg bare å montere på hjulene ( men jeg har greid å kjøpe feil hjul, så hvis ikke mannen kan bore huller for meg så må jeg til Ikea til uka og kjøpe nye hjul jeg kan skru fast. Platen på toppen kommer på til søndag håper jeg, og så regner jeg med at bilder av det ferdige bordet montert og på plass i rommet kommer på starten av uka. Jeg går inn i jobbehelg, og da er det ikke mye tid til DIY prosjekter! 

GLEDER meg til å høre hva dere synes!!

16 kommentarer:

mirjamsdrøm sa...

Så tøft det ble!!!
Imponert over alt det fine du får til :)
Skjønner godt at storebror ble fornøy med dette!
God jobbehelg;)
Klem

Kristin sa...

Så urolig lekkert! Det kan du være veldig stolt av:) Ønsker deg en fin helg! Velkommen inn til min lille blogg!

Notre-de-maison/Mamma til tre sa...

Hei Mirjam! Tusen takk, det var kjempekoselig å høre! Håper det blir en rolig helg, har akuttromfunksjonen ikveld, så det gjenstår jo å se;) Klem

Notre-de-maison/Mamma til tre sa...

Hei Kristin! Så koselig å høre at du likte bordet! Jeg er nok pittelitt stolt ja...det var mer jobb enn jeg hadde regnet med. Jeg var et eneste stort smil da mannen kom hjem i går, og det var utrolig gøy å høre at han aldri hadde trodd en pall kunne bli så fin! Ha en fin helg!

Anonym sa...

Det var kjempelekkert!! :)
Kan du ta bilder av sidene og, skjønner ikke helt hvordan det ser ut i siden/hvor høyt det blir etc.

Du er utrolig flink altså!! :)
kram, fransi.

Anonym sa...

Fy søren så utrolig flott! Tøffeste bordet jeg har sett på lenge, du er utrolig flink! Tenk at en pall kan bli noe så råstilig...du er jammen kreativ og dyktig! Knallfin blogg du har også, og for et lekkert hjem! Her kommer jeg tilbake!

liljeblomst sa...

wow hvor flink og kreativ du er.veldig imponert.kule wallsticers ,tror jeg må innom kulør en dag.
god jobbehelg.
klem silje

Anne-Kari sa...

ÅI, det blei stilig ja! Skikkelig glatt i overflaten, jeg er dødsimponert! Gleder meg til å se ferdig resultat :)

Bentes interiør og oppussing sa...

Hei!
Knalltøft! Gleder meg til å se hele bordet! Takk for koselig kommentar på bloggen min...

Notre-de-maison/Mamma til tre sa...

Hei Fran! Jeg har ikke montert bordene ennå, men håper på å nå det ikveld/imorgen, og da kommer detbilder vettdu! Gleder meg til å vise hvordan det er blitt! Klem

Notre-de-maison/Mamma til tre sa...

Hei Anne Kari! Så koselig at du tok turen inn hit! Kjempegøy å høre at du likte bordet, bare vent til du ser det ferdig! Ha en fin morsdag! Klem!

Notre-de-maison/Mamma til tre sa...

Hei Silje! Tusen takk, så gøy at du likte bordet! Alltid moro når en får positive tilbakemeldinger på noe en har lagt litt tid og arbeid ned i. Ta deg en tur på Kulør, det er utrolig mye fint der! Ha en fin dag, klem

Notre-de-maison/Mamma til tre sa...

Hei Bente! Takk for kjempekoselig hilsen! Jeg håper å få lagt ut bilder av bordet ferdig montert i løpet av ikveld/imorgen, og er jeg heldig, så fikser mannen hjulene også for meg. Ha en fin dag! Klem

Notre-de-maison/Mamma til tre sa...

Hei Anonym! Tusen takk for utrolig koselig hilsen! Så gøy at du liker hjemmet vårt, bloggen og bordet. Ta gjerne turen igjen, alltid koselig med hilsner! Ha en fin dag!

Guttemamma sa...

Ble utrolig stilig!! Skjønner godt du er stolt!!
Klem♥

"En Vintage Drøm" sa...

ååå Det ble kjempe stilig!! Liker godt denne stilen! Gleder meg til å se resten! :)) all grunn til å være fornøyd! klem